På tur og reise Hvorfor tar jeg ikke bussen?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg bruker buss, tog og T-bane til jobb om morgenen, og i motsatt rekkefølge hjem igjen.

Jeg kjenner meg igjen i mye av det som er skrevet her. Av og til har jeg gleden av å sitte på med en bussjåfør som øyensynlig blir forbauset hver gang vi kommer til en holdeplass. Da er det bremsen i bånn, og de som er så uheldige at de må stå, får seg en overraskelse.
Og så har vi dem som må benytte setet ved siden av som bagasjehylle. Enda verre på toget; der har man egnede bagasjehyller, men dem må det være noe galt med, siden ingen bruker dem. De er like blanke og fine som da de var nye.
Og de som alltid setter seg på det ytterste setet. De, og bagasjemafiaen, logger fullstendig av og blir til en gjeng med Lots hustruer, tilsynelatende uten forbindelse med omverdenen.
Da pleier jeg å begynne med å gi dem Blikket. Hjelper ikke det, bringer jeg inn Kremting, i stigende volum ved behov, og da hjelper det som regel.
Og ungdommen da, som elsker å legge bena på setet midt i mot. En gang var det en dame som kommenterte det, og vedkommende jente svarte at "alle gjør det hele tiden". Da spurte jeg om hun også derfor var nødt til å gjøre det. Da tok hun bena ned. Da hun gikk av, bemerket jeg at hun godt kunne tørke av setet, og gjerne også det hun selv hadde sittet på. Av en eller annen grunn gjorde hun ikke det.

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.653
Sted
Oslo
Jeg tar ikke buss, men trikk. Et par minutter å gå fra holdeplassene i begge ender. Det hele tar litt over 30 minutter, dvs noen minutter lenger enn med bil (når det ikke er kø). Den tiden blir brukt til å lese epost, avis og høre på musikk. Det raskeste er å sykle, ihvertfall den ene veien.

Flaks? Nei, transport skal man tenke på når man velger bosted, ikke etterpå. :cool:

JCP

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.04.2014
Antall liker
368
Sted
Moss
Jeg bruker apostlenes hester hvis jeg er på "byen". Moss er jo ikke akkurat New York heller. Skal jeg inn til Tigerstaden så blir det med NSB. Har derfor ikke behov for buss. Men har faktisk tatt buss for tog. Utsagnet det går alltid et tog gjelder jo ikke i Norge.
Gjør som NSB; sats på buss ;)

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Når folk vil, så går det ganske greit...

MDG: – Her er beviset på at mer vei skaper mer trafikk - NRK Norge - Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

På tide å sette ned prisene på enkelte buss og tog strekninger?
Når det er dyrere å kjøre fra Gardemoen til Drammen/Kongsberg enn fra Stockholm, da er det på tide å se litt på det...
Det er jo bare å fjerne alle veier - problem solved, og Rasmus bli glad.

Vis vedlegget 324448
Enn og oppkalle sønnen sin etter 2 kjønns deler ras-mus sorry klarte ikke å holde meg ;)

Imagine

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.458
Sted
Sølvbyen

MDG: – Her er beviset på at mer vei skaper mer trafikk - NRK Norge - Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Når det er dyrere å kjøre fra Gardemoen til Drammen/Kongsberg enn fra Stockholm, da er det på tide å se litt på det...

Vis vedlegget 324448
Enn og oppkalle sønnen sin etter 2 kjønns deler ras-mus sorry klarte ikke å holde meg ;)

Imagine
Rompa er ikke et kjønnsorgan.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3

Vis vedlegget 324448

Imagine
For noen er det det. ;)

EarlJ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2012
Antall liker
55
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Rompa Bar & Dancing.....

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.458
Sted
Sølvbyen

EarlJ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2012
Antall liker
55
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
...Seriøst... hvorfor tar jeg ikke bussen? Gjør det også, men dette er myyye mer morosamt:

2RS_6089.jpg

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3

Imagine
For noen er det det. ;)
Jeg skjønner hva du mener, men det er fortsatt feil. Hvis ikke er jeg svært interessert i å høre om disse som i følge deg bruker rompa si til å forplante seg med. ::)
Gid! Nei, æ tørs itj.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.454
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2

Imagine
For noen er det det. ;)
Jeg skjønner hva du mener, men det er fortsatt feil. Hvis ikke er jeg svært interessert i å høre om disse som i følge deg bruker rompa si til å forplante seg med. ::)
Det prøves vel stadig, men hittil er tilslagskvoten null.......;)

mvh

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.458
Sted
Sølvbyen

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.216
hvordan gikk det da elbilistene ble kastet ut av kollektivfeltet inn mot Oslo? Jo, reisetiden for buss gikk ned fra 27 minutter til 9.

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
Jeg tar ikke bussen pga at jeg foretrekker å kjøre bilen min først og fremst, som nummer to kommer at buss frem/tilbake byen koster 70kr og det koster meg ca kr13 i diesel, og som nummer tre går det aldri buss som passer mitt behov samt at det tar lang tid pga bussbytte halvveis.

Topp Bunn