Eller? Jeg vil tro at flertallet av de som stemmer FRP nettopp ikke har lest partiprogrammet.janb skrev:Har ikke lest noen innlegg i tråden, men antar at de som stemmer FRP har sammenfallende synspunkter med programmet deres...det er så enkelt...
Eller? Jeg vil tro at flertallet av de som stemmer FRP nettopp ikke har lest partiprogrammet.janb skrev:Har ikke lest noen innlegg i tråden, men antar at de som stemmer FRP har sammenfallende synspunkter med programmet deres...det er så enkelt...
Det er hull i hodet å angripe et parti for en sak du faktisk er enig i de om. Ta heller å angrip det du er prinsippielt i mot. Som f.eks rovdyr som ble nevnt her oppe.Unplugged skrev:Jo, så lenge partilederen bruker denne og liknende saker til å begrunne hvorfor de bør stemme Frp, og at mange faktisk stemmer på partiet på grunn av slike saker, synes jeg det er på sin plass å påpeke dette. Jeg synes det er skremmende at så mange ikke har bedre gangsyn enn som så.Skink_123 skrev:Ser den, men jeg ser ikke grunnen til å angripe partiet for det. Det er jo andre tig en heller skulle ha angrepet da. Slike saker en ikke vil at skal skje.Unplugged skrev:Selvsagt, hadde ikke hatt noe imot det jeg som mange andre. Men jeg baserer ikke stemmegivningen min på slike saker.Skink_123 skrev:Men du synes det er bra altså, om en kunne fått gjort store saker og? Så du er for å fjerne bompenger om sjangsen hadde bydd seg?Unplugged skrev:Det kunne sikkert vært bra. Men dette er et Stortingsvalg. Det finnes da langt viktigere saker enn dette, og som etter min mening bør veie tyngre enn slike små fillesaker.Skink_123 skrev:Hvorfor er ikke det bra?Unplugged skrev:Folk stemmer Frp fordi hvis de kommer i regjering forsvinner bompengeringen, og bensinen blir billigere. Hipp hurra!![]()
Da skjønner du ikke poenget mitt. Og jeg gidder ikke forklare det ytterligere.Skink_123 skrev:Det er hull i hodet å angripe et parti for en sak du faktisk er enig i de om. Ta heller å angrip det du er prinsippielt i mot. Som f.eks rovdyr som ble nevnt her oppe.Unplugged skrev:Jo, så lenge partilederen bruker denne og liknende saker til å begrunne hvorfor de bør stemme Frp, og at mange faktisk stemmer på partiet på grunn av slike saker, synes jeg det er på sin plass å påpeke dette. Jeg synes det er skremmende at så mange ikke har bedre gangsyn enn som så.Skink_123 skrev:Ser den, men jeg ser ikke grunnen til å angripe partiet for det. Det er jo andre tig en heller skulle ha angrepet da. Slike saker en ikke vil at skal skje.Unplugged skrev:Selvsagt, hadde ikke hatt noe imot det jeg som mange andre. Men jeg baserer ikke stemmegivningen min på slike saker.Skink_123 skrev:Men du synes det er bra altså, om en kunne fått gjort store saker og? Så du er for å fjerne bompenger om sjangsen hadde bydd seg?Unplugged skrev:Det kunne sikkert vært bra. Men dette er et Stortingsvalg. Det finnes da langt viktigere saker enn dette, og som etter min mening bør veie tyngre enn slike små fillesaker.Skink_123 skrev:Hvorfor er ikke det bra?Unplugged skrev:Folk stemmer Frp fordi hvis de kommer i regjering forsvinner bompengeringen, og bensinen blir billigere. Hipp hurra!![]()
Men å angripe de for bompengesaken når en er enig i det, det blir for dumt.
Jeg ser hvor du vil hen, men er uenig i konklusjonen din. (at det brukes som fanesak og argument for å stemme på de, og dermed synes man de er useriøse)Unplugged skrev:Da skjønner du ikke poenget mitt. Og jeg gidder ikke forklare det ytterligere.Skink_123 skrev:Det er hull i hodet å angripe et parti for en sak du faktisk er enig i de om. Ta heller å angrip det du er prinsippielt i mot. Som f.eks rovdyr som ble nevnt her oppe.Unplugged skrev:Jo, så lenge partilederen bruker denne og liknende saker til å begrunne hvorfor de bør stemme Frp, og at mange faktisk stemmer på partiet på grunn av slike saker, synes jeg det er på sin plass å påpeke dette. Jeg synes det er skremmende at så mange ikke har bedre gangsyn enn som så.Skink_123 skrev:Ser den, men jeg ser ikke grunnen til å angripe partiet for det. Det er jo andre tig en heller skulle ha angrepet da. Slike saker en ikke vil at skal skje.Unplugged skrev:Selvsagt, hadde ikke hatt noe imot det jeg som mange andre. Men jeg baserer ikke stemmegivningen min på slike saker.Skink_123 skrev:Men du synes det er bra altså, om en kunne fått gjort store saker og? Så du er for å fjerne bompenger om sjangsen hadde bydd seg?Unplugged skrev:Det kunne sikkert vært bra. Men dette er et Stortingsvalg. Det finnes da langt viktigere saker enn dette, og som etter min mening bør veie tyngre enn slike små fillesaker.Skink_123 skrev:Hvorfor er ikke det bra?Unplugged skrev:Folk stemmer Frp fordi hvis de kommer i regjering forsvinner bompengeringen, og bensinen blir billigere. Hipp hurra!![]()
Men å angripe de for bompengesaken når en er enig i det, det blir for dumt.![]()
Hva vil du konkludere med?Skink_123 skrev:Jeg ser hvor du vil hen, men er uenig i konklusjonen din. (at det brukes som fanesak og argument for å stemme på de, og dermed synes man de er useriøse)Unplugged skrev:Da skjønner du ikke poenget mitt. Og jeg gidder ikke forklare det ytterligere.Skink_123 skrev:Det er hull i hodet å angripe et parti for en sak du faktisk er enig i de om. Ta heller å angrip det du er prinsippielt i mot. Som f.eks rovdyr som ble nevnt her oppe.Unplugged skrev:Jo, så lenge partilederen bruker denne og liknende saker til å begrunne hvorfor de bør stemme Frp, og at mange faktisk stemmer på partiet på grunn av slike saker, synes jeg det er på sin plass å påpeke dette. Jeg synes det er skremmende at så mange ikke har bedre gangsyn enn som så.Skink_123 skrev:Ser den, men jeg ser ikke grunnen til å angripe partiet for det. Det er jo andre tig en heller skulle ha angrepet da. Slike saker en ikke vil at skal skje.Unplugged skrev:Selvsagt, hadde ikke hatt noe imot det jeg som mange andre. Men jeg baserer ikke stemmegivningen min på slike saker.Skink_123 skrev:Men du synes det er bra altså, om en kunne fått gjort store saker og? Så du er for å fjerne bompenger om sjangsen hadde bydd seg?Unplugged skrev:Det kunne sikkert vært bra. Men dette er et Stortingsvalg. Det finnes da langt viktigere saker enn dette, og som etter min mening bør veie tyngre enn slike små fillesaker.Skink_123 skrev:Hvorfor er ikke det bra?Unplugged skrev:Folk stemmer Frp fordi hvis de kommer i regjering forsvinner bompengeringen, og bensinen blir billigere. Hipp hurra!![]()
Men å angripe de for bompengesaken når en er enig i det, det blir for dumt.![]()
Jeg vil ihvertfall konkludere med at denne tråden fortsatt har sin berettigelse: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=6324.0Anonym skrev:Hva vil du konkludere med?
hvalross skrev:Skriver Avisene sannheten da ? Har ennå ikke fått noen svar på spørsmålene som jeg stillte . Det er vel for vanskelig å gi noe svar kanskje eller er det ingen som vet det ? Hvalrossen.
pemek skrev:Eller? Jeg vil tro at flertallet av de som stemmer FRP nettopp ikke har lest partiprogrammet.janb skrev:Har ikke lest noen innlegg i tråden, men antar at de som stemmer FRP har sammenfallende synspunkter med programmet deres...det er så enkelt...
Hva sier det om deg?pstraums skrev:Joa, godt mulig.. Men det er også når man har de tusenvis av millioner man glemmer å være kritisk.. Og mye av kritikken på FRP er jo at de stiller spørsmålstegn ved effektiviteten til "stat og kommune" i disse dager..
Er GANSKE sikker på at noen nye koster kunne fått MYE mer ut av hver krone enn det vi opplever i dag.. hele systemet virker utrolig inkompetent og inngrodd.. Og det å "protestere" på det er så jævla negativt virker det som ..
Hva sier DET om systemet i dag?
Bevares, det er fortsatt mye som kan og bør forbedres, men for de av oss som har reist en del og bodd utenlands fra tid til annen er det tydelig at byråkratiet i Norge er mye mer effektivt enn i de fleste andre land. For eksempel er amerikansk byråkrati, både offentlig og privat, ganske hårreisende i sitt paragrafrytteri, og man skal heller ikke langt sørover eller østover i Europa før forskjellen begynner å bli ganske stor. Da leser jeg et utsagn som "hele systemet virker utrolig inkompetent og inngrodd" som ganske sneversynt. Sutrete heimføding, liksom.pstraums skrev:Joa, godt mulig.. Men det er også når man har de tusenvis av millioner man glemmer å være kritisk.. Og mye av kritikken på FRP er jo at de stiller spørsmålstegn ved effektiviteten til "stat og kommune" i disse dager..
Er GANSKE sikker på at noen nye koster kunne fått MYE mer ut av hver krone enn det vi opplever i dag.. hele systemet virker utrolig inkompetent og inngrodd.. Og det å "protestere" på det er så jævla negativt virker det som ..
Anonym skrev:Hva sier det om deg?pstraums skrev:Joa, godt mulig.. Men det er også når man har de tusenvis av millioner man glemmer å være kritisk.. Og mye av kritikken på FRP er jo at de stiller spørsmålstegn ved effektiviteten til "stat og kommune" i disse dager..
Hvorfor skulle uføretrygdede og lavtlønte ha noe å frykte fra Frp?Rhesus skrev:Slo av en prat med en fylkespolitiker borti gata her om dagen. Han fortalte at undersøkelser viser at FRP er populært blant lavtlønnte og uføretrygdede.
Er det bare meg, eller ligger det et paradoks her?
Må alle som er skeptisk til dagens innvandringpolitikk være Frp'ere?f skrev:Det er ikke så veldig vanskelig å skjønne hvilket parti du støtter!
Har vel skrevet det før her på sentralen, men det er ingen tvil om at den rødgrønne Regjeringen i forrige periode har hatt større muligheter enn noen annen Regjering i Norge - og trolig også i verden. De har hatt flertall på Stortingen og har nesten druknet i penger. Vi har hatt en sjelden høykonjunktur som har gitt særdeles høye skatte/avgiftsinntekter som kan brukes direkte, oljeprisen har vært skyhøy og man har til og med det siste året hatt en legitim grunn til å bryte handlingsregelen med 40MRD på toppen av det hele.Rhesus skrev:Slo av en prat med en fylkespolitiker borti gata her om dagen. Han fortalte at undersøkelser viser at FRP er populært blant lavtlønnte og uføretrygdede.
Hvilke løsninger ser du da OMF?OMF skrev:Jeg har forøvrig også hatt en del med offentlig forvaltning å gjøre innen områder som rusbehandling, rehabilitering, uføre osv de siste årene. Og der kan jeg faktisk si at så godt som uten unntak, så møtes man der med en fullstendig manglende forståelse og respekt for at det andres liv man håndterer. Instituasjonene sender folk hjem så fort de har lovlig hjemmel til å sparke de ut døra, saksbehandlerne bruker månedsvis på å saksbehandle søknader - hvior den det gjelder faktisk ikke har nåla i veggen....Rhesus skrev:Slo av en prat med en fylkespolitiker borti gata her om dagen. Han fortalte at undersøkelser viser at FRP er populært blant lavtlønnte og uføretrygdede.
Jeg tviler som sagt ikke på viljen til noen av partiene, men jeg tror ikke de rødgrønne har løsningene eller evnen til å gjennomføre.
MVh
OMF
Dette er et komplekst problem, og jeg løser det trolig ikke på internett en mandags kveld, men....topline skrev:Hvilke løsninger ser du da OMF?OMF skrev:Jeg har forøvrig også hatt en del med offentlig forvaltning å gjøre innen områder som rusbehandling, rehabilitering, uføre osv de siste årene. Og der kan jeg faktisk si at så godt som uten unntak, så møtes man der med en fullstendig manglende forståelse og respekt for at det andres liv man håndterer. Instituasjonene sender folk hjem så fort de har lovlig hjemmel til å sparke de ut døra, saksbehandlerne bruker månedsvis på å saksbehandle søknader - hvior den det gjelder faktisk ikke har nåla i veggen....Rhesus skrev:Slo av en prat med en fylkespolitiker borti gata her om dagen. Han fortalte at undersøkelser viser at FRP er populært blant lavtlønnte og uføretrygdede.
Jeg tviler som sagt ikke på viljen til noen av partiene, men jeg tror ikke de rødgrønne har løsningene eller evnen til å gjennomføre.
MVh
OMF
Mange av de problemene vi ser i dag skyldes ressursmangel (slik jeg tolker det da). Det holder ikke å ha penger i massevis, det må også noen til for å gjøre jobben. Innenfor helse, omsorg, sosialtjenester så mangler det årsverk og det må prioriteres knallhardt, og mange ganger feil. Om de som er i jobb ikke skal gå døgnet rundt. Hvor finner vi arbeidskraften til å løse problemene våre?
Det er litt av problemet med at staten skal gjøre alt. Sikkert mange i landet som ville at de pengene de har lagt i operaen heller kunne gå til å dekke en legetime.topline skrev:Hvilke løsninger ser du da OMF?OMF skrev:Jeg har forøvrig også hatt en del med offentlig forvaltning å gjøre innen områder som rusbehandling, rehabilitering, uføre osv de siste årene. Og der kan jeg faktisk si at så godt som uten unntak, så møtes man der med en fullstendig manglende forståelse og respekt for at det andres liv man håndterer. Instituasjonene sender folk hjem så fort de har lovlig hjemmel til å sparke de ut døra, saksbehandlerne bruker månedsvis på å saksbehandle søknader - hvior den det gjelder faktisk ikke har nåla i veggen....Rhesus skrev:Slo av en prat med en fylkespolitiker borti gata her om dagen. Han fortalte at undersøkelser viser at FRP er populært blant lavtlønnte og uføretrygdede.
MVh
OMF
Mange av de problemene vi ser i dag skyldes ressursmangel (slik jeg tolker det da). Det holder ikke å ha penger i massevis, det må også noen til for å gjøre jobben. Innenfor helse, omsorg, sosialtjenester så mangler det årsverk og det må prioriteres knallhardt, og mange ganger feil. Om de som er i jobb ikke skal gå døgnet rundt. Hvor finner vi arbeidskraften til å løse problemene våre?
Så inderlig enig i at dette nok er en viktig drivkraft for mange fremskrittspartister - den intense motviljen mot at innvandrere skal ta olje- og skattepenga de mener de fortjener å ha for seg selv i kraft av sin nasjonalitet og etnisitet.Sleiven skrev:Det man ufint kan kalle den økonomiske underklassen har mest å frykte er dagens politikk med massiv asylsøkerstrøm som belaster "sosiale "budsjetter og velferdsgoder og dermed tapper midler fra systemet som ellers ville kommet innfødte nordmenn til gode... Når andre tapper velferdstaten foran nesa på deg skaper det utrygghet og frustrasjon....
Sleiven
+1 til det også. Så mye enighet!OMF skrev:Arbeiderpartiet bryr seg ikke om de fattige og svake - de bryr seg om den arbeidende middelklasse og hater de rike!
MVh
OMF
Nå vet ikke jeg hvem du definerer som de svakeste i samfunnet, og hva som har blitt gjort for dem. Men politiske valg føler jeg har mye til felles med hifi. Der det ultimate anlegget ikke finnes, og du må gjøre kompromier og prioritere hvilke lydmessige egenskaper som er viktigst for akkurat deg. For du kan ikke få alt!OMF skrev:Men du som er en rød mann Topline - du kan kanskje fortelle meg hvorfor de svakeste i samfunnet skal stemme AP - hva konkret har den sittende Regjeringen gjort for samfunnets svakeste i vår beste 4 års periode noensinne...? Lovnaden var å avskaffe fattigdommen - hva har de faktisk gjort...?topline skrev:Hvilke løsninger ser du da OMF?OMF skrev:Jeg har forøvrig også hatt en del med offentlig forvaltning å gjøre innen områder som rusbehandling, rehabilitering, uføre osv de siste årene. Og der kan jeg faktisk si at så godt som uten unntak, så møtes man der med en fullstendig manglende forståelse og respekt for at det andres liv man håndterer. Instituasjonene sender folk hjem så fort de har lovlig hjemmel til å sparke de ut døra, saksbehandlerne bruker månedsvis på å saksbehandle søknader - hvior den det gjelder faktisk ikke har nåla i veggen....Rhesus skrev:Slo av en prat med en fylkespolitiker borti gata her om dagen. Han fortalte at undersøkelser viser at FRP er populært blant lavtlønnte og uføretrygdede.
MVh
OMF
Mvh
OMF
At det er et motsetningsforhold mellom "de rike" og "de fattige" er en av de mest åpenbare feilslutninger i den latterlige og kvasireligiøse klassetenkningen. Når sjappa til en bedriftseier går bra så vil overskuddet investeres i utvidet virksomhet og nyansettelser, noe som gir arbeidsplasser til de som ellers ville gått på fattigkassa. Økt privat forbruk vil dessuten gi flere arbeidsplasser til produsenter av varene som forbrukes. At det foreligger en konstant kake som skal fordeles er en reaksjonær og meningsløs politisk dogme som forhindrer vekst og fremskritt.topline skrev:Her har vi et parti som både er det beste for de rikeste OG fattigste i landet?? Jeg trodde nesten ikke sånt kunne være mulig!
Det hjelper ingen å motarbeide "de rike" bare fordi at de har masse penger og dermed et bedre liv enn fattigfolk. Men det som har noe å si for vanlige arbeidere er at de har arbeidsforhold som er til å leve med og av. Mitt hovedankepunkt mot de sterkeste kapitalinteressene rent politisk er deres ønsker om å gi sine arbeidere så dårlige vilkår som de overhodet kan slippe unna med:Slubbert skrev:At det er et motsetningsforhold mellom "de rike" og "de fattige" er en av de mest åpenbare feilslutninger i den latterlige og kvasireligiøse klassetenkningen. Når sjappa til en bedriftseier går bra så vil overskuddet investeres i utvidet virksomhet og nyansettelser, noe som gir arbeidsplasser til de som ellers ville gått på fattigkassa. Økt privat forbruk vil dessuten gi flere arbeidsplasser til produsenter av varene som forbrukes. At det foreligger en konstant kake som skal fordeles er en reaksjonær og meningsløs politisk dogme som forhindrer vekst og fremskritt.
Ja, har man vært i operaen, har man økt behov for legetime :'(Skink_123 skrev:Det er litt av problemet med at staten skal gjøre alt. Sikkert mange i landet som ville at de pengene de har lagt i operaen heller kunne gå til å dekke en legetime.
De rødgrønnes bidrag til at de svake i samfunnet skal få det bedre har i alle fall vært å forhindre at dette er dagens realiteter. Intet ubetydelig bidrag det:OMF skrev:Det hadde vært fint om trådstarter, Topline eller eventuellt andre kunne fortelle hva de rødgrønne faktisk har gjort for at de svake i samfunnet skal få det bedre...?
Mvh
OMF
Skattelette er ikke å "gi" noe, det er å la være å ta (stjele) så mye.frans skrev:Gi pengene (skattelette)...
Javel. Da har du sikker anmeldt skattemyndighetene for å stjele fra deg?Slubbert skrev:Skattelette er ikke å "gi" noe, det er å la være å ta (stjele) så mye.frans skrev:Gi pengene (skattelette)...
Å stjele forutsetter at man ikke har lov, og siden det er de samme som lager lovene som bestemmer skatten er det helt legitimt. Det er også tvilsomt om de fleste stater, kommuner, fylker, land. nasjoner, eller andre maktsammenslutninger som bruker driver med penger og handel ville overlevd uten skatteinnkreving.Slubbert skrev:Skattelette er ikke å "gi" noe, det er å la være å ta (stjele) så mye.