Hvorfor så mye ødelagt?

Y

ymir

Gjest
Hei
Endelig,bekreftelse på mine antagelser."Hvorfor jage overharmoniske?" var det en som spurde på en annen tråd.

HER ER SVARET på hvorfor jeg har fått ødelagt så mye utstyr og har FRYKTELIG dårlig lyd fra ca.Oktober-Juni.

Målingene er foretatt av netteiger og NVE er påtalemyndighet.Det hjelper å stå på.Det var svært vage uttalelser fra netteiger inntil NVE kom inn i bilde.

Vedlegg

Y

ymir

Gjest
hei
vanskelig å tolke/se ?
Se spesielt på 23 og 25 overharmoniske.Til alt overmål var lyde VELDIG mye bedre enn normalt på denne tiden.

Vet ikke hvor grensen for når det kan sies at det er resonans på nettet , men 5 og 7%+ er mye, når det i tillegg ikke var på sitt værste...

Kan nesten pisse bort til generatorene til Elkem,og nettet ble betydelelig oppgradert i 2007(p.g.a. overgang fra 5KV til 22KV på høyspent siden) og skrev da svært positivt om "oppgradering i 100 mill. klassen" her på sentralen.Men det var før vinteren kom :)

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Hva, actual, gjør de for å fikse på ett slikt problem da? Hva er feilen ,lissm? På god gammeldags norsk...

mvh

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.462
Torget vurderinger
11
Ja har du litt mer info hva dette er, hva som var problemet og hva fører dette til?
Jeg har slitt med støy på nettet selv og stort sett fått ordnet opp...

Y

ymir

Gjest
Hei
"Hva skjer?"
VET IKKE.Men i henhold til "REN"= Rasjonel elektrisk nettvirksomhet som kurser annsattete hos netteigere og kraftprodusenter er oppskriften bl.a slik.

Tiltak:
.Øke kotrtslutningsytelsen for å begrense spenningsforvrengningen.
.Oppdimensjonering av kabler og transformatorer.

Problemet kan også være litt mere komplisert da det er en betydelig induktiv last (smelteverk) som er nærmeste "nabo",men som i følge en nær audiophil kamerat som tidligere var produksjonsjef der mener at den siste oppgraderingen til smelteverket m.h.t. kondensatorbatterier,så skal det ikke være noe problem derifra.

Y

ymir

Gjest
JK skrev:
Ja har du litt mer info hva dette er, hva som var problemet og hva fører dette til?
Jeg har slitt med støy på nettet selv og stort sett fått ordnet opp...
Hva det er viser målingen.
Problemet er fryktelig mye ødelagt elektrisk utstyr som bl.a. TV sat.tuner,datautstyr (maskiner,nettverk etc.)husholdnings utstyr som vaskemaskiner o.l.
og HiFi utstyr.

I tilegg må elektronisksk utstyr ofte resettes,(f.eks ,data satlelittuner etc.)

Post og Teletilsynet er ikke rette innstans.

Først netteiger og hvis du ikke kommer i mål så er neste innstans NVE.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Kanskje trådstarter bør starte sitt eget hifi everk ;D

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.576
Torget vurderinger
24
HFS trenger fler til å holde hjula i gang!!

Topp Bunn