Hvorfor så elendig lyd på siste Bjørn Eidsvåg?

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Har spillt igjen Bjørn Eidsvåg sin siste CD og kan bare konstatere at det som før var en sikker ener innen lydkvalitet, nå er redusert tilbake til kassettnivået. Noen har fullstendig ødelagt dette fine albumet. Sus, forvrengte transienter, matt lydbilde æsj......

Samleren
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Har ikke hørt den enda, men kanskje den føyer seg pent inn i rekken av lignende produksjoner de siste par tre årene...... :(

Det skal jo låte så fordømt bra på radio og i mp3 spillerne.
 
F

FMG

Gjest
Nå skjønner jeg ingenting, Samleren....
Dårlig lyd? Har nettopp hatt en telefonsamtale med min "åndsfrende" hvor vi begge var skjønt enig i at Bjørn Eidsvågs siste var bedre enn de foregådende både når det gjelder musikk og lyd..... ???
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Har spillt igjen Bjørn Eidsvåg sin siste CD og kan bare konstatere at det som før var en sikker ener innen lydkvalitet, nå er redusert tilbake til kassettnivået. Noen har fullstendig ødelagt dette fine albumet. Sus, forvrengte transienter, matt lydbilde æsj......

Samleren
Hei,

Jeg får si meg enig i deg, synes også lydbildet var noe matt på denne, men vil vel ikke gå så langt å karaktrisere det som direkte dårlig men noe skuffende var det.

Mvh
Geir :)
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Uansett hvilket anlegg jeg spiller denne på er den dårlig. Men klart best på det billigste og enkleste anlegget. CD'en er direkte ubehagelig å høre på. Den digitale forvrengningen er uutholdelig. Skal bytte den for å se om det hjelper. Trist da alle de tidligere CD'en med Bjørn Eidsvåg er meget bra også teknisk.
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.012
Antall liker
393
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Er enig i at lyden er matt på denne cd'en. Den er livløs og småkjedelig uten å være direkte dårlig. Får prøve den i bilen og høre om den låter bedre der.
 
Topp Bunn