Hvorfor lyder ICEpower så umusikalsk?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Brombrom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2005
    Innlegg
    177
    Antall liker
    17
    Ikke umulig det...., selv har jeg 4 stk. og er fornøyd ;D.
     

    janhella

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2004
    Innlegg
    1.410
    Antall liker
    0
    ...blir lei av musikken etter kun kort tid med ICE i anlegget, det sier ihvertfall meg mye om musikaliteten.
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    Tydelig at implementeringen har mye å si. Jeg har folk som booker seg for gjenvisitt for å ta med sine yndlings-cd'er og få hørt dem på mitt anlegg.
     

    janhella

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2004
    Innlegg
    1.410
    Antall liker
    0
    KindOfBlue skrev:
    Tydelig at implementeringen har mye å si. Jeg har folk som booker seg for gjenvisitt for å ta med sine yndlings-cd'er og få hørt dem på mitt anlegg.
    Erfaring og preferanser er nok mer riktig.
    Har hørt et utall av implementeringer, og desverre med tilnærmet samme resultat.
     
    N

    nb

    Gjest
    Så tydligvis klarer deler av HiFi-folket å trylle frem godlyden av rør uansett kretsimplementasjon, transistor, store forsterkere, små forsterkere, store høyttalere, små høyttalere, to-, tre- og fireveis systemer, vinyl, CD, SACD, tynne kabler, tykke kabler, aktiv preamp, passiv preamp, ting kjøpt uhørt fra utlandet, singlewire og biwire, kondisbytter, oversamplings-DAC, NOS-dac, stor forvrengning, liten forvrengning, mye bass, lite bass, fin frekvensgang, ikke fin frekvensgang, i store stuer, små stuer, i gode rom og håpløse rom.

    Men gi folket en ICEpower, og det blir en umulig oppgave.

    Sorry gutter, men dette blir for dumt.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Er det ikke litt i overkant å forvente at alle skal like ICE?
    Jeg har til og med en sønn som ikke liker pannekaker!
     
    N

    nb

    Gjest
    BT skrev:
    Er det ikke litt i overkant å forvente at alle skal like ICE?
    Jeg har til og med en sønn som ikke liker pannekaker!
    Er det noen som forventer det da?

    Det virker som noen misliker det på generelt grunnlag, det synes jeg er barnslig. Det sitter nok dypt i HiFi-folkesjela å innrømme at noen små serieproduserte greier til (i denne sammenheng) nesten ingen penger, lav vekt og laber varmeovnseffekt kan yte på toppnivå. Om den kan det eller ikke er jo en annen skål, men jeg tror ikke på at dette primært handler om lydkvalitet. Jeg vedder mye på at en rørfanatiker hadde hatt sansen for en snasen treboks i retrodesign med et par 300B på toppen og hvasomhelst av elektronikk inni, om det så var en bilstereoforsterker. Uansett hvor rævva det hadde vært sånn rent objektivt.
     
    Ø

    Øivind

    Gjest
    nb skrev:
    Om den kan det eller ikke er jo en annen skål, men jeg tror ikke på at dette primært handler om lydkvalitet. Jeg vedder mye på at en rørfanatiker hadde hatt sansen for en snasen treboks i retrodesign med et par 300B på toppen og hvasomhelst av elektronikk inni, om det så var en bilstereoforsterker. Uansett hvor rævva det hadde vært sånn rent objektivt.
    Begynner å tro at halv HFS ikke klarer å høre forskjelden nettopp på de paramenterene der rør er andre teknologier overlegne.
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    BT skrev:
    Er det ikke litt i overkant å forvente at alle skal like ICE?
    Jeg har til og med en sønn som ikke liker pannekaker!
    Jo, helt klart. Det er da helt legitimt å ha preferanser, og helt greit å ikke like ICEpower.
    Avhengig av matching har jeg hørt samme forsterker låte temmelig forskjellig. Det gjelder ICEpower og andre forsterkere. Det er sjelden jeg har opplevd en seriøs forsterker som ikke trives med noen matching overhodet.

    Kanskje sønnen din liker pannekaker stekt etter en annen oppskrift og dynket i lønnesirup, bare at han ikke har prøvd ennå. Men hva vet jeg om andres preferanser og erfaringer? ;) Jeg bare vet at matching betyr noe for helheten, og det er helheten vi oppfatter, enten det dreier seg om pannekaker eller hifi.

    Men denne tråden har en tittel som nærmest tar det for gitt at ICEpower låter umusikalsk uansett oppsett og lytter. Det er da ikke rart at vi som liker ICEpower føler behov for å fortelle det når en såpass unyansert påstand fremsettes?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.341
    Sted
    Østfold
    Øivind skrev:
    Begynner å tro at halv HFS ikke klarer å høre forskjelden nettopp på de paramenterene der rør er andre teknologier overlegne.
    Hvorfor har du rett og de andre feil?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    nb skrev:
    BT skrev:
    Er det ikke litt i overkant å forvente at alle skal like ICE?
    Jeg har til og med en sønn som ikke liker pannekaker!
    Er det noen som forventer det da?

    Det virker som noen misliker det på generelt grunnlag, det synes jeg er barnslig. Det sitter nok dypt i HiFi-folkesjela å innrømme at noen små serieproduserte greier til (i denne sammenheng) nesten ingen penger, lav vekt og laber varmeovnseffekt kan yte på toppnivå. Om den kan det eller ikke er jo en annen skål, men jeg tror ikke på at dette primært handler om lydkvalitet. Jeg vedder mye på at en rørfanatiker hadde hatt sansen for en snasen treboks i retrodesign med et par 300B på toppen og hvasomhelst av elektronikk inni, om det så var en bilstereoforsterker. Uansett hvor rævva det hadde vært sånn rent objektivt.
    ;D
    Da tror jeg bedre om folk enn du gjør...
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    roffe skrev:
    Men denne tråden har en tittel som nærmest tar det for gitt at ICEpower låter umusikalsk uansett oppsett og lytter. Det er da ikke rart at vi som liker ICEpower føler behov for å fortelle det når en såpass unyansert påstand fremsettes?
    Det kan være betimelig å minne oss om at tråden, inkl. tittelen, ble startet som ironi fra trådstarters side. Han har flere ganger i tråden uttrykt uro over at vi, eller i hvert fall noen av oss, har tatt det hele litt for seriøst, selv etter at han tilsto forbrytelsen (og det var allerede på side 1)...
     
    Ø

    Øivind

    Gjest
    Snickers-is skrev:
    Øivind skrev:
    Begynner å tro at halv HFS ikke klarer å høre forskjelden nettopp på de paramenterene der rør er andre teknologier overlegne.
    Hvorfor har du rett og de andre feil?
    Det er bare det at jeg hører ingen andre nevne de parameterene der rør overgår det meste annet.

    "Frekvensresponsbredde" og "kraft reserver" forteller langt fra hele historien om hvordan en forsterker låter.

    Hva synes for eksempel du personlig er de sterkeste sidene til et godt rør-oppsett?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    roffe skrev:
    BT skrev:
    Er det ikke litt i overkant å forvente at alle skal like ICE?
    Jeg har til og med en sønn som ikke liker pannekaker!
    Jo, helt klart. Det er da helt legitimt å ha preferanser, og helt greit å ikke like ICEpower.
    Avhengig av matching har jeg hørt samme forsterker låte temmelig forskjellig. Det gjelder ICEpower og andre forsterkere. Det er sjelden jeg har opplevd en seriøs forsterker som ikke trives med noen matching overhodet.

    Kanskje sønnen din liker pannekaker stekt etter en annen oppskrift og dynket i lønnesirup, bare at han ikke har prøvd ennå. Men hva vet jeg om andres preferanser og erfaringer? ;) Jeg bare vet at matching betyr noe for helheten, og det er helheten vi oppfatter, enten det dreier seg om pannekaker eller hifi.

    Men denne tråden har en tittel som nærmest tar det for gitt at ICEpower låter umusikalsk uansett oppsett og lytter. Det er da ikke rart at vi som liker ICEpower føler behov for å fortelle det når en såpass unyansert påstand fremsettes?
    Tittelen er jo ironisk ment.
    Matching betyr utvilsomt mye for helheten. Likevel kan man ikke vente at alle liker ICE. Smaken er som baken.
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Øivind skrev:
    Snickers-is skrev:
    Øivind skrev:
    Begynner å tro at halv HFS ikke klarer å høre forskjelden nettopp på de paramenterene der rør er andre teknologier overlegne.
    Hvorfor har du rett og de andre feil?
    Det er bare det at jeg hører ingen andre nevne de parameterene der rør overgår det meste annet.
    Og det er?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.341
    Sted
    Østfold
    Øivind skrev:
    Det er bare det at jeg hører ingen nevne de parameterene der rør overgår det meste.

    "Frekvensresponsbredde" og kraft reserver forteller langt fra hele historien om hvordan en forsterker låter.

    Hva synes for eksempel du personlig er de sterkeste sidene til et godt rør oppsett?

    De som virkelig kan noe om rør her på forumet er jo også rørentusiaster, de snakker aldri om noen slike parametre. Hva kan grunnen til det være?


    Selv mener jeg fortsatt at jo bedre rørforsterker man har med å gjøre jo mer lik er den en god SS eller klasse D. Imidlertid gir jo en hver rørforsterker muligheten til rørbytte, og "magien" kommer først når man har rett rør til oppsettet, men det er jo ikke slik at de samme rørene passer alle oppsett, så igjen viser det seg at "magien" kommer når matchen er på plass som med alt annet.

    Når det gjelder dårlige/underdimmensjonerte rørforsterkere så bidrar de på en måte som er fyldig beskrevet i andre tråder. Det er når man ser på hvordan ulike teknologier feiler man virkelig får forskjeller på rør, SS og klasse D. Etter min mening har imidlertid de parametrene ikke noe med ærlig gjengivelse, "magi" eller lydkvalitet å gjøre.
     
    Ø

    Øivind

    Gjest
    Snickers-is skrev:
    De som virkelig kan noe om rør her på forumet er jo også rørentusiaster, de snakker aldri om noen slike parametre. Hva kan grunnen til det være?
    Det jeg mente var at i mine ører er en enkel SET krets overlegen på ting som oppløsning, "uanstrengt hurtighet"(om en kan kalle det det)" og på microdynamikken. Det er enkelt og greit bare mer oppløst enn med transistor.

    I denne tråden, med den ironiske titelen, nevnes ikke slikt i særlig stor grad.
     
    N

    nb

    Gjest
    Øivind skrev:
    I denne tråden, med den ironiske titelen, nevnes ikke slikt i særlig stor grad.
    Spør 10 personer og du får sikkert 10 ulike svar på hva "oppløsning" er. Eller på hva som har god oppløsning (hva nå enn det er) og hva som ikker har det. Det er ikke en begrep som er nevneverdig egnet til å diskutere noesomhelst spør du meg.

    Ditto med "uanstrengt hurtighet". Det har jeg faktisk ikke hørt om før, det er ikke vondt ment, men jeg aner faktisk ikke hva du snakker om selv om jeg legger absolutt all godvilje til.
     
    Ø

    Øivind

    Gjest
    Joa, det er ikke greit å diskutere slike begreper, hvor det varierer mye hva folk legger i dem. Med unntak av med folk som har hørt og som liker det samme som en selv da.

    Men på den annen side: Har en først hørt det(En eller annen egenskap som var avgjørende for en selv), så vet en jo selv hva en skal ha og hva en ikke skal ha. Får bare håpe at det samme gjelder for "ICE-folket" :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Snickers-is skrev:
    Espen R:

    [brudd på bransjeregler]
    Som jeg har vært inne på tidligere så mener jeg ICE ligger i en klasse der det ikke lenger er så interessant å snakke om kvalitetsforskjeller. Riktig matchet med resten av oppsettet er de i likhet med mye annet bra på et nivå der man kan tangere det som er realiserbart med kommersielt tilgjengelig utstyr på markedet.
    [/brudd på bransjeregler]

    Jeg håper dette bruddet på bransjereglene kan sees i lyset av Espen R sitt spørsmål. Hvis ikke så får det bare slettes.
    Produsenter av Hi-Fi utstyr kan nok hevde dette. Jfr. Særregler for folk tilknyttet bransjen på Hifisentralen, regel 9 så er du på kanten. Det tillates ikke å:

    ...reklamere for egen person/virksomhet eller produkter som du har tilknytning til eller er fabrikant av. Med reklamering menes anbefalinger, skryting, lydbeskrivelser, enten direkte eller indirekte måter, som er ment å påvirke eller manipulere brukere til å bli interessert i din person/virksomhet eller det aktuelle produktet.

    Høvdingen har godkjent innlegget. Siden du hevder du svarer på et innlegg til Espen R: -dette er helt klart å anse som en påstand fra en bransjeaktør, jfr. regel 9, med markedsmessige undertoner siden det henviser til dine produkter i relasjon til andres produkter.


    bjornh, moderator
     

    janhella

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2004
    Innlegg
    1.410
    Antall liker
    0
    Med rett rør kombinasjon, er det en nerve i musikken, som gir meg ro og fred i kropp og sjel, det er dette jeg ikke har fått til med ICE eller annen teknologi. Krystallklar lyd har jeg fått, men for meg er det desverre ikke nok, musikken må røre meg.
    Skulle mer enn gjerne fått til en ICE kombo, så slipper man varmeutviklingen som jeg anser som ulempen med rør (untatt på vinterstid).
     
    N

    nb

    Gjest
    janhella skrev:
    Med rett rør kombinasjon, er det en nerve i musikken, som gir meg ro og fred i kropp og sjel, det er dette jeg ikke har fått til med ICE eller annen teknologi. Krystallklar lyd har jeg fått, men for meg er det desverre ikke nok, musikken må røre meg.
    Skulle mer enn gjerne fått til en ICE kombo, så slipper man varmeutviklingen som jeg anser som ulempen med rør (untatt på vinterstid).
    Og ørten stykker på dette forum får det (tydligvis) til uten rør. Din påstand om at rør er fint og ICE er fælt nøyaktig like gylding som om noen sier ICE er fint og rør er fælt.

    Ditt ståsted er dog HiFi-politisk korrekt og gir rom for i prinsippet uendelig tweaking og uendelig pengeforbruk, så da er det happy days og alt er mulig.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nå kommer et newbie spørsmål:
    Hva er forskjellen på ICE og klasse D? ;)
     
    Ø

    Øivind

    Gjest
    nb skrev:
    Og ørten stykker på dette forum får det (tydligvis) til uten rør. Din påstand om at rør er fint og ICE er fælt nøyaktig like gylding som om noen sier ICE er fint og rør er fælt.

    Ditt ståsted er dog HiFi-politisk korrekt og gir rom for i prinsippet uendelig tweaking og uendelig pengeforbruk, så da er det happy days og alt er mulig.
    Det må, spessielt her av alle steder, være lov å si hva en faktisk hører, selv om en ikke kan sette tall på det.
     
    N

    nb

    Gjest
    Øivind skrev:
    Det må, spessielt her av alle steder, være lov å si hva en faktisk hører, selv om en ikke kan sette tall på det.
    Jøss, bevares. Men relaterer man dette til teknologi, så må man også godta at noen har tekniske innvendinger til eller forklaringer på påstandene.

    Det er av enkelte postulert at ICE ikke kan bli like bra som rør. Det er, enten du liker det eller ikke, essensielt en teknisk påstand siden en teknikk da etter sigende ikke er istand til å frembringe noe som en annen teknikk kan selv om de to teknikkenene har samme formål og bruksområde. Så kan vi la den åpenbare absurditeten i at oppfatningen om at "rør" er noe ensartet ligge for ikke å gjøre diskusjonen unødvendig komplisert.
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.313
    Antall liker
    67
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    8
    Snickers-is skrev:
    Selv mener jeg fortsatt at jo bedre rørforsterker man har med å gjøre jo mer lik er den en god SS eller klasse D.
    Jaja. Jeg er ikke noen ekspert på rør, men jeg vet at det ikke er noen enkel sak å lage en transistorforsterker med nogenlunde naturlig harmonisk forvengning. Man må nok gå litt mer i dybden enn å se på THD, frekvensrespons og effekt når man skal sammenligne ulike forsterkere.

    Jeg liker det innlegget her:
    http://www.audiocircle.com/circles/index.php?topic=47741.msg427718#msg427718
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    janhella skrev:
    KindOfBlue skrev:
    Tydelig at implementeringen har mye å si. Jeg har folk som booker seg for gjenvisitt for å ta med sine yndlings-cd'er og få hørt dem på mitt anlegg.
    Erfaring og preferanser er nok mer riktig.
    Har hørt et utall av implementeringer, og desverre med tilnærmet samme resultat.
    He-he. Jeg er i en litt spesiell situasjon. Uten å være bransjeaktør har jeg likevel hatt anledning til å utsette noen av musikkverdenens beste ører for BeoLab 5, og de deler nok ikke din oppfatning når det gjelder ICEpower.
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Klasse D er basert på et hemmelig komplott som har til hensikt å drepe gleden ved hobbyen for audiofile.
    ICEpower er da designet som det aller beste våpen for å nå resultater så raskt som mulig.
    Vi som kjenner, og til og med kanskje er venner med Kviserud :eek: :eek:, er egentlig betalte agenter for denne sak.
    Inkvisisjonens prinsipper er en ledestjerne for saken.
    Hvorfor jeg røper denne hemmeligheten? Jo, fordi jeg ikke orker å være med på dette nedrige spill lenger. Dermed kommer jeg snart til å innrømme og publisere det som alle "ekte" audiofile allerede vet, nemlig at Gaia egentlig låter rævva på grunn av sine elendige forsterkere.
    Når jeg nå slipper denne bomben, håper jeg at de genuint audiofile på dette forum endelig kan få fred i sin sannhetssøkende sjel. ;)
    La oss nå forsones i de gamle sannheter! "Smaken er som baken, og klasse D er det som er i midten på baken."
    "Det digitale er roten til det onde"."Teori og kunnskap er en hån mot det audiofile gulløre". "En transistor`s formål er å ødelegge musikk."
    "Den potensielle gjengivelseskvalitet følges av pris." "En kostbar kabel kan til og med få DDE til å låte som musikk."
    Jeg har hele tiden skjønt at en del audiofile på dette forum vet alt mye bedre enn meg, til og med om lyden i mitt eget anlegg. Som agent for saken har jeg dessverre ikke kunnet innrømme en slik sannhet.

    8)
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Nå slipper jeg en ny bombe! Det forrige innlegg var kun ironisk ment! Ja, jeg VET at det var nesten umulig å se ironien i innlegget.
    Ble bare litt inspirert av selve starten på denne tråden.
    Garanterer at jeg heretter skal være minst like seriøs som alle andre i denne tråden..(er det noen dansker som kan oppdra meg?)
     

    IO

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.02.2008
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Karma skrev:
    Nå slipper jeg en ny bombe! Det forrige innlegg var kun ironisk ment! Ja, jeg VET at det var nesten umulig å se ironien i innlegget.
    Ble bare litt inspirert av selve starten på denne tråden.
    Garanterer at jeg heretter skal være minst like seriøs som alle andre i denne tråden..(er det noen dansker som kan oppdra meg?)
    gerne
    har selv en trend som sku afløse en sonic impact som sku afløse en 2a3 i soveværelset hvor snell K residerer.
    Der en triode gør det afgørende bedre er highs - ka man ikke høre det er sagen enkel!

    go debat
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.657
    Antall liker
    21.464
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ;D
    Jaggu godt d'herrer moderatorer ikke har stengt tråden.
    ;D

    tobias_i_taarnet var for endel sider siden (!) inne på at jeg hadde møtt meg selv og min ironi i døren. Joa. Men også det kan beskues med ironisk distanse.

    Seriøst svar til Øyvinds innspill: Folk jeg stoler pådømmekraften til savner rørmagi (andre ord ble brukt vel å merke. Dette er min tolkning) i mitt anlegg. Jeg har ikke skjønt hva denne rørmagien er. Menjeg vil ikke ha magisk stereo heller jeg da. Bare stereo som lar meg høre det som er på plata. Jeg kan ikke si at ICEpower er i veien i så måte.
     
    T

    Torben

    Gjest
    Valentino skrev:
    ;D
    Jaggu godt d'herrer moderatorer ikke har stengt tråden.
    ;D

    tobias_i_taarnet var for endel sider siden (!) inne på at jeg hadde møtt meg selv og min ironi i døren. Joa. Men også det kan beskues med ironisk distanse.

    Seriøst svar til Øyvinds innspill: Folk jeg stoler pådømmekraften til savner rørmagi (andre ord ble brukt vel å merke. Dette er min tolkning) i mitt anlegg. Jeg har ikke skjønt hva denne rørmagien er. Menjeg vil ikke ha magisk stereo heller jeg da. Bare stereo som lar meg høre det som er på plata. Jeg kan ikke si at ICEpower er i veien i så måte.
    Du ved måske hvad der er pladen?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.657
    Antall liker
    21.464
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet hva som er i konsertsalen. Jeg synes det er et godt utgangspunkt.

    Likeledes er det et godt utgangspunkt å forsøke å unngå å forvrenge den musikk som måtte befinne seg på platen.

    Vil du forvrenge det i en bestemt retning uansett, Torben?
     
    T

    Torben

    Gjest
    Valentino skrev:
    Jeg vet hva som er i konsertsalen. Jeg synes det er et godt utgangspunkt.

    Likeledes er det et godt utgangspunkt å forsøke å unngå å forvrenge den musikk som måtte befinne seg på platen.

    Vil du forvrenge det i en bestemt retning uansett, Torben?
    Enig konsertsalen er godt udgangspunkt , her holder enigheden så op , fordi jeg mener at ICEpower simpelhen ikke er istand til at gengive musikinstrumenters lyd på korrekt vis det gælder også Beolab 5, og basreflex højtalere, og det undre mig at der er så får i denne tråd der kan hører det.
     
    T

    Torben

    Gjest
    Snickers-is skrev:
    Eksakt hva er det ICE gjør feil Torben?
    Eksakt kan jeg ikke være ,da ICEpowers dårlige lyd breder sig ud over hele frekvensområdet, underlig glat udynamisk uden liv, Føtex supermarked elektronisk agtig lyd, livløs, clock radio agtig, for lys klangbalance, med manglende krop på instrumenter og stemmer.
    noget af det kan opleves når man har lavet en dårlig kopi af en CD, eller høre på streamet musik fra net eller harddisk, jeg har hørt transpoteren lyder meget der hen af når den fik sit signal fra harddisk, Ps der var ikke noget galt når den fik sit signal fra et drev.

    Men det er ikke nemt at sætte eksakte ord på, og det ville have været dejligt hvis du selv havde været der til den ICEpower aften som jeg har omtalt tidligere, eller en de andre aftener der blev spillet på ICEpover, nu gælder det ovenstående ikke kun ICEpower , men alle digital forstærkere i mere eller mindre grad, ICEpower er bare klart den værste.

    Faktisk tvivler jeg på at Valentino bruger koncertsalen som reference men bare var bange for at falde i en fælde, da jeg mener at ICEpower er lige det modsatte af den naturlige lyd .
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.657
    Antall liker
    21.464
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tviler du på min ærlighet, Torben?

    Moderatorer: Hvorfor må vi fjellaper utholde våre danske venners mangel på folkeskikk?

    Hvor som er: Uten en unnskyldning for disse insinuasjoner vil videre innlegg fra Torben bli ignorert fra meg.
     
    T

    Torben

    Gjest
    Valentino skrev:
    Tviler du på min ærlighet, Torben?

    Moderatorer: Hvorfor må vi fjellaper utholde våre danske venners mangel på folkeskikk?

    Hvor som er: Uten en unnskyldning for disse insinuasjoner vil videre innlegg fra Torben bli ignorert fra meg.
    Jeg mener også du har udtrykt tvil om mine vurderinger og det har du bestemt lov til, så der er ingen grund til at fare sådan op, man skulle næsten tro at jeg havde ramt plet
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Øivind skrev:
    Men på den annen side: Har en først hørt det(En eller annen egenskap som var avgjørende for en selv), så vet en jo selv hva en skal ha og hva en ikke skal ha. Får bare håpe at det samme gjelder for "ICE-folket" :)
    For meg er det ikke noe enten/eller valg når det gjelder teknologi. Alle ting har styrker og svakheter (ja selv det dyreste utstyret har svakheter, som f.eks. matching til små lytterom). Jeg har nevnt det før (muligens ikke i denne tråden) at jeg godt kunne tenkt meg å forsøke en aktivt delt løsning med ICEpower i bass/nedre mellomtone og rør i øvre mellomtone/diskant. Men så var det det med penger til noe slikt, da...
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn