Hvorfor i all verden skyter man 4 uskyldige?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Jeg sliter litt med slike sekter.
Så lenge de ikke plager andre...., osv, men dette er ren stupiditet indoktrinert siden de var barn.
Minner kanskje litt om læstadianerne i Nord-Norge.

Vel er de konsekvente, og heller kjører hest og kjerre enn helikopter, for å se sine barn ligge for døden, men hadde med like stor sinnsro akseptert at politiet agerte på samme måte? Uten radiosamband eller biler?
Hvor mange av barna hadde da blitt drept?
Jeg tror faktisk vi bare må ta inn over oss at enkelte makter å se en helt annen verden enn vi ser selv. Å tilgi innebærer et stort kjærlighetsaspekt, i motsetning til hatet som vil gjennomsyre og ødelegge ens eget og omgivelsenes liv i mange år. Det dreier seg ikke som storsinn, det dreier seg om en annen holdning til hva liv og død er. Og det kan vi heller forsøke å lære noe av.

Honkey

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Jeg sliter litt med slike sekter.
Så lenge de ikke plager andre...., osv, men dette er ren stupiditet indoktrinert siden de var barn.
Minner kanskje litt om læstadianerne i Nord-Norge.

Vel er de konsekvente, og heller kjører hest og kjerre enn helikopter, for å se sine barn ligge for døden, men hadde med like stor sinnsro akseptert at politiet agerte på samme måte? Uten radiosamband eller biler?
Hvor mange av barna hadde da blitt drept?
Vet ikke så mye om hvordan Amish-folket tenker, kjenner kun til dem gjennom et par filmer jeg har sett om dem. Og det er jo langtfra godt nok! Men jeg tror de respekterer at det finnes mennesker som ikke lever som dem. Det er atskillig verre andre veien, Amish-folket har ofte blitt trakassert av folk som bor i deres nærhet.

I slike situasjoner som denne drapssaken er de nok glade for at politiet har de hjelpemidlene de har. Men de vil nok samtidig si at en slik morder ikke ville ha kommet fra Amish-folket.

Litt mye synsing basert på inntrykk som er altfor dårlige.

Topp Bunn