Hvorfor har HiFi generelt blitt så kjedelig?

Hvorfor har HiFi generelt blitt så kjedelig?

  • Tull og tøys, det er veldig interessant her.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Ja, dessverre har den blitt det.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Det meste føles bare utdebatert.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Jeg bytter ikke HiFi utstyr så ofte lengre.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Gidder ikke å få kritikk for mine meninger lengre.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Det er du som er kjedelig.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Mye av det virkelig interessante skjer i vennetrådene og i mitt anlegg trådene, hvor vi klør hverand

    Stemmer: 0 0.0%
  • Fordi kranglefantene er blitt borte.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Fordi kranglefantene er blitt borte dessverre.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Interessante tråder blir dyttet ned i lite aktive"forskjeller" avdelingen.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Finanskrisen har skylden.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Destruktiv dustetråd, Lyngen.

    Stemmer: 0 0.0%
  • HiFi interessen er dalende.

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0
U

utgatt60135

Gjest
Skjønte det var interessante meningsutvekslinger i Mbare tråden. Jeg synes det er litt synd at slike diskusjoner "gjemmes bort" i anleggstråder. Bli flinkere å poste i mer åpne kategorier som HiFi generelt eller Musikk generelt sier nå jeg :). Ikke alle følger med i alles tråder.
 
V

vredensgnag

Gjest
Jeg går litt i surr. Var det i Mbare-tråden det ble lovet bank til en motdebattant?
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Lyngen skrev:
Skjønte det var interessante meningsutvekslinger i Mbare tråden. Jeg synes det er litt synd at slike diskusjoner "gjemmes bort" i anleggstråder. Bli flinkere å poste i mer åpne kategorier som HiFi generelt eller Musikk generelt sier nå jeg :). Ikke alle følger med i alles tråder.
Mbare tråden er et av mange eksempler på tråder som blir drept av en overivrig moderator her på sentralen.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
vredensgnag skrev:
Nja, slowmotion, det skal veldig lite til før HiFi-politiet (ikke Høvdingen, men presteskapet) slår på blålys og sirener og kommer etter ulike utsagn.
;D

Men jeg kan jo prøve meg på et kontroversielt utsagn, så får vi se hvordan det går.

Folk som bruker dager på å pakke ut hifi-komponenter, og som legger ut mengder av bilder av uvesentlige detaljer, lyssatt og pusset på inn i helvete, uten å bry seg om spesifikasjoner eller innmat, har ikke filla peiling på god lyd.
Uansett hva en bytter fra og til så er det snakk om en "massiv gigantoppgradering" ;D
 
S

slowmotion

Gjest
Det er da helt i orden hvis noen er glade over en ny leke og vil dele den gode stemningen med resten av oss?
Jeg ser ikke noe negativt i det.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
slowmotion skrev:
Det er da helt i orden hvis noen er glade over en ny leke og vil dele den gode stemningen med resten av oss?
Jeg ser ikke noe negativt i det.
Klart det :)
 

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Innlegg
2.336
Antall liker
973
Hi-fi sånn generelt lever da i beste velgående? Altså to kanals sterio. Evt med innslag med en subb. Eller misforstår jeg trå starter?
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
HiFi er ikke blitt kjedelig. Men alle kverulerende selvbestaltede forståsegpåere har gjort at det er svært sjelden jeg skriver noe på sentralen lenger, selv åpenlyst feilinformasjon trigger ikke meg lengre. Skulle tro at en elektroingeniør som meg, som har reparert og bygget mer utstyr enn de fleste, og som har hatt HiFi som hobby i 45 år, innehar noe intressant kunnskap som kunne blitt andre til del. Men nei, synet rekker ikke lengre enn til sin egen nesetipp og sitt eget ego desverre.

Samleren
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.657
Antall liker
21.464
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Åpenlys feilinformasjon trigger meg fra tid til annen. Ja.
 

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
4.426
Antall liker
2.853
Torget vurderinger
3
Samleren skrev:
HiFi er ikke blitt kjedelig. Men alle kverulerende selvbestaltede forståsegpåere har gjort at det er svært sjelden jeg skriver noe på sentralen lenger, selv åpenlyst feilinformasjon trigger ikke meg lengre. Skulle tro at en elektroingeniør som meg, som har reparert og bygget mer utstyr enn de fleste, og som har hatt HiFi som hobby i 45 år, innehar noe intressant kunnskap som kunne blitt andre til del. Men nei, synet rekker ikke lengre enn til sin egen nesetipp og sitt eget ego desverre.

Samleren
For noen av oss er slik kunnskap og erfaring som du innehar gull verdt å det er synd hvis noen negative mennesker frarøver oss andre
muligheten for å lære av dere.
Så jeg håper dere på sikt hopper å d..... i forståsegpåere slik at vi andre kan lære litt :)
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Nikko03 skrev:
Samleren skrev:
HiFi er ikke blitt kjedelig. Men alle kverulerende selvbestaltede forståsegpåere har gjort at det er svært sjelden jeg skriver noe på sentralen lenger, selv åpenlyst feilinformasjon trigger ikke meg lengre. Skulle tro at en elektroingeniør som meg, som har reparert og bygget mer utstyr enn de fleste, og som har hatt HiFi som hobby i 45 år, innehar noe intressant kunnskap som kunne blitt andre til del. Men nei, synet rekker ikke lengre enn til sin egen nesetipp og sitt eget ego desverre.

Samleren
For noen av oss er slik kunnskap og erfaring som du innehar gull verdt å det er synd hvis noen negative mennesker frarøver oss andre
muligheten for å lære av dere.
Så jeg håper dere på sikt hopper å d..... i forståsegpåere slik at vi andre kan lære litt :)
Enig Nikko :)
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Samleren skrev:
HiFi er ikke blitt kjedelig. Men alle kverulerende selvbestaltede forståsegpåere har gjort at det er svært sjelden jeg skriver noe på sentralen lenger, selv åpenlyst feilinformasjon trigger ikke meg lengre. Skulle tro at en elektroingeniør som meg, som har reparert og bygget mer utstyr enn de fleste, og som har hatt HiFi som hobby i 45 år, innehar noe intressant kunnskap som kunne blitt andre til del. Men nei, synet rekker ikke lengre enn til sin egen nesetipp og sitt eget ego desverre.

Samleren
La meg få trykke ditt synspunkt til mitt bryst, og samtidig (på innpust) få utbasunere at jeg er i en omvendt proporsjonal kunnskapsposisjon: Jeg vet at det må strøm til ... og en LP/Cd også bør være der må vite .... men hvorfor det hele virker aner jeg ikke! Men jeg er glad til! Enda gladere hadde jeg vært dersom jeg forsto i alle fall litt om hvorfor det ene er bedre enn det andre, og hvorfor det andre ikke med nødvendighet er dyrere enn det første.

Ut fra din egenmelding virker det som om du og jeg er i samme aldersklasse, så det er vel ikke videre fruktbart å be deg ta løpefart og dr**e i Verdensmesterne. Da heller oppfordrer jeg deg til å lytte hen til oss 'veteraner' som virkelig kan høste av din velsignede kunnskap, og i samme slengen vise plebsen hvor skapet bør stå.
:)
 

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
642
Antall liker
3
Jeg tror at kabldebatene har ødelagt mye av interesse for hifi. ;D
 
S

slowmotion

Gjest
Hvis alle alltid er enige blir det kjedelig.
Hvis vi ikke krangler litt av og til blir det kjedelig.

Jeg er ikke helt sikker på hvorfor det ofte henvises til "besservisser" heller, hvis vi ser det i hifisentralensammenheng.

Krangletrådene gjør at man kanskje kan lære litt, hvis man er åpen for det.



;)
 
Topp Bunn