Hvorfor fungerer Sentralen så utrolig dårligt på iPad?

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.954
Antall liker
1.290
Sted
Nadadouro, Portugal
Det er komplett umuligt å lese en tråd, halvveis nede forsvinner alt, å skrive tekst er et helvete, man må vente to minutter før teksten legger seg inn osv.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.428
Antall liker
35.204
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Gjelder det iPhone også?
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.240
Antall liker
9.476
Torget vurderinger
2
Ikke noe problem her. En dag zoomet den konsekvent for mye inn og det var teit, men gikk over.
Min iPad er 2016 modell. Men Gammel iPad 2er ubrukelig til absolutt alt også Hifisentralen, den oppfører seg slik du beskriver . Ligger i en skuff og vil aldri bli brukt igjen
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.506
Antall liker
6.890
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Det høres ikke korrekt ut. Det funker helt fint på iPad her. Hvilken versjon av ios/ipad os er du på?
Bruker du Safari eller Chrome?

Johan-Kr
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
835
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Bruker selv iPad kjøpt i 2018, «5th generation», til å lese innhold på sentralen, og har aldri hatt problemer.
Har raskt nett, 100Mbps målt via Speedtest-appen på min iPad.
Bruker Chrome som nettleser for det meste, men også Safari fungerer perfekt her.

«Gammelt utstyr» fungerer selvsagt ikke, men bruker en iPad eller iPhone som fortsatt får oppdateringer av apper, så vil jeg tro det meste fungerer perfekt.
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.675
Antall liker
1.771
Torget vurderinger
1
Veksler mellom Iphone 11, Ipad siste generasjon og pc. Men opplever svært lite problemer.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Hvis en benytter en eldre Ipad så vil en nok oppleve noen problemer, og Apple ser heller ikke ut til å oppdatere software på disse lenger.

Nyere Ipad skal ikke være noe problem, og HFS benytter nokså "up-to-date" software som bør støttes av det meste.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.954
Antall liker
1.290
Sted
Nadadouro, Portugal
A1458 iPad så ja, den er meget gammel, fungerer dog perfekt på nesten alle andre steder jeg besøker, er én annen side der noen ganger også holder teksten tilbake og liksom fryser, venter man et par minutter kommer teksten man har skrevet opp i svar feltet. På Sentralen skjer dette hele tiden.
Har 100 mbps nett, bruker safari og 10.3.3. Skjedde akkurat nå igjen, alt fryser, tastatur, alt. Å oppdatere siden tar 2 minutter, da kan man skrive ferdig.....
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.240
Antall liker
9.476
Torget vurderinger
2
Så da vet du at det er iPad som er gått ut på dato
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
A1458 iPad så ja, den er meget gammel, fungerer dog perfekt på nesten alle andre steder jeg besøker, er én annen side der noen ganger også holder teksten tilbake og liksom fryser, venter man et par minutter kommer teksten man har skrevet opp i svar feltet. På Sentralen skjer dette hele tiden.
Har 100 mbps nett, bruker safari og 10.3.3. Skjedde akkurat nå igjen, alt fryser, tastatur, alt. Å oppdatere siden tar 2 minutter, da kan man skrive ferdig.....
De gamle Ipadene burde vært oppdatert av Apple, men de ønsker vel at folk skal oppgradere til nyere Ipad. Jeg har selv en gammel Ipad 2, og den fungerer svært dårlig på HFS og mange andre nettsteder.
 
Topp Bunn