Kjører selv Mercedes med karo-stoff, gått 510 000km nå.. Stoffet har kjempeslitasje mitt på sitteputa, blir gradvis store hull. Sidestøtta har jeg alltid hatt gaffateip på siden jeg kjøpte den, ser langt penere ut(nesten usynlig

). Tipper hullet i sidestøtta har en diameter på rundt 13-15cm og er litt elipseformet. En BMW 3-serie som har gått 220 000km har jeg alt sydd sitteputa på noen ganger med tykk tråd for å hindre å skape enda mer slitasje som følge av at stoffet blir herjet med når det er løst. Det har holdt ganske bra inntil videre.
Skinn kan man få til å holde "evig" sålenge man passer på å rense og behandle skinnet 5-6 ganger ila. bilens levetid. Slites fargen vekk, så er det bare å farge det opp igjen, godt som nytt.
Så var det skinn og klamhet etc. da. Jeg har blitt klam i skinnseter to ganger, det var i en Volvo XC70, og i en Subaru Impreza WRX. Mercedes, BMW, Audi, aldri noe problem
Stoffseter har jeg aldri opplevd mye klamhet i, synes dette er et fint materiale, men foretrekker absolutt skinn.