Hvorfor blir tråder stengte?

Status
Stengt for ytterligere svar.
R

Roysen

Gjest
Ganilsen,

Jeg håper også at du forstår at det kan virke provoserende at enkelte basert på egne preferanser absolutt må forsøke å overbevise andre om at dette bør også andre gjøre når det går klart frem at de har en annen preferanse. Jeg tenker da f.eks. på troen på kabler, troen på at målinger er den korrekte veien i forhold til akustikk, troen på tweaks etc.

For å ta et eksempel så ble Kule_Trygve nærmest torpedert fordi han hadde lagt mye penger ned i kabler og lite i akustikk. Dette til tross for at han selv var fornøyd.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
ganilsen skrev:
lovemusikk skrev:
ganilsen skrev:
lovemusikk skrev:
Hvorfor blir tråder stengte?

Så har det skjedd igjen.

Jeg tenker...klart det er drittslenging begge veier, men ærlig talt tror jeg alt var ironi, slik oppfattet jeg det.
Ellers ser en jo at vis det ender opp med krangling er det avgjort fra moderatorene, at er en typisk målegutt eller akustikkgutt, )(om en kan kalle dei av oss som er over middels opptatt av det) går alltid fri, mens en kabelgutt eller noen som vaier litt mellom er den som får svi.

Slik oppfattes det fra meg ivertfall.

::)
Grow up!

Geir Arne
Synser litt jeg, men kanskje noen flere burde grow up?

Det blir litt tja..sånn enveis.
Når det kun tillates kjeft og stempling som tulling en vei, og det mot dei som vil teste ut kabler og faktisk syns det er forskjell av og til. Då blir jo dei/vi lett mobbeoffer, og tar vi igjen blir en utestengt osv..
Sutrer jeg?
Nei, syns ikke det, jeg er bare veldig opptatt av at vi ikke gjør forskjell, at vi behandler alle likt.
Skal det tollereres en del en vei, bør en og tole det samme andre veien.
Jeg er stort sett nøytral i de trådene jeg leser, og har ikke sett noen enveis favorisering. Når du da er så dypt inne i den ene siden at du ikke ser dette opplever i allefall jeg tråder som denne som sutring.

Når det er sagt kan jeg vel understreke at du og jeg er fundamentalt uenige, men jeg har ingen interesse av å prøve å omvende folk. Det er mange på dette forumet i begge leire som kan lære bort en hel del, og kan man samle denne kunskapen og bruke den sammen istedenfor mot hverandre kommer vi er stort skritt videre.

Det ble forøvrig holdt en blindtest på AVforum nylig(for de som ikke vet det) hvor det langt på vei indikerte at det er forskjell på kabler. Og at det er forskjell på et rom med og uten akkustisk behandling akkustisk behandling er det liten tvil om. Konklusjonen er da at begge sider har rett, og vi bør kanskje prøve å komme videre, sammen.

Geir Arne
Opplysning: høyttalerkablene mine fikk jeg med første anlegget jeg kjøpte for en del år siden, gratis! Samme med rca kabelen av samme merke. Chord. Meget gode kabler forøvrig. ;D

Hei igjen. :)
Jeg vil vel si jeg er en plass imellom, men jeg er litt opptatt av likebehandling.
Ja, det har vert mye slenging med leppa mot dere også, men jeg føler vel at det er mer i forsvar, og det da er blitt slengt på mye ironi også, som dere ikke har tatt.
Når det gjelder akustikk, tror jeg vi alle er enige, men kanskje litt uenig, når en kun får høre at det er det en bør gjøre og ikke skifte komponenter, for det hører en ikke forskjell på med ekko i rommet.
Der syns jeg en også bør roe seg litt.
F.eks jeg har ikke hatt problem med å høre forskjell på komponenter uten demping.
Jeg og sikkert mange andre, vil først finne anlegget sitt før en begynner med noe demping av f.eks 1 refleks.
Det er jo og noe som ikke blir respektert.
Osv dette med kabler.

Den andre veien:
Dritt fra leppene til folk, ja der kommer det rikelig også mot dere, men mer i forsvar som jeg nemte over.
Men der børde dei/vi roe oss litt.

Vi har samme hobbien og jeg VET at hadde vi vert ilag "live" hadde vi kost oss ilag, alle mann, for det er jeg overbevist om.
:) ;)

S

Smorte24

Gjest
cybervision_ skrev:
Er det slik at å kjøpe dyrt utstyr og stemme FrP er to faktorer som korrellerer?
Det er jeg ikke sikker på, har spurt Jesus, men har ikke fått noe svar enda.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
ganilsen skrev:
lovemusikk skrev:
Siden jeg ble nemt..
Du ble bare nevnt som en "følgefeil". :p

Klart du kan velge selv, men ser du ikke på det som positivt at man tilbyr deg flere veier for å nå målet?

Geir Arne
Joda, men det holder liksom med 1-2 ganger, for da har iverfall jeg fått det med meg. :p ;)

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
672
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Audiofi skrev:
Ganilsen,

Jeg håper også at du forstår at det kan virke provoserende at enkelte basert på egne preferanser absolutt må forsøke å overbevise andre om at dette bør også andre gjøre når det går klart frem at de har en annen preferanse. Jeg tenker da f.eks. på troen på kabler, troen på at målinger er den korrekte veien i forhold til akustikk, troen på tweaks etc.

For å ta et eksempel så ble Kule_Trygve nærmest torpedert fordi han hadde lagt mye penger ned i kabler og lite i akustikk. Dette til tross for at han selv var fornøyd.
Det viktigste er helt klart at den som sitter med oppsettet er fornøyd.

Geir Arne

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
672
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
lovemusikk skrev:
ganilsen skrev:
lovemusikk skrev:
Siden jeg ble nemt..
Du ble bare nevnt som en "følgefeil". :p

Klart du kan velge selv, men ser du ikke på det som positivt at man tilbyr deg flere veier for å nå målet?

Geir Arne
Joda, men det holder liksom med 1-2 ganger, for da har iverfall jeg fått det med meg. :p ;)
Dessverre er det vanskelig for meg å få med meg hva som er blitt sagt tidligere. Har bare periodevis skumlest i "arroganse-tråden". Alt kan jeg vel ikke få med meg?

Geir Arne

R

Roysen

Gjest
Jeg tror det viktigste for å skape harmoni her er at man slutter å latterliggjøre teknologi, produkter og/eller brukere av disse når man selv ikke har tro på at dette gir noe utbytte. Det finnes utallige tråder og innlegg her på HFS som ene og alene er opprettet for å latterliggjøre eller skape krangel. De som starter disse trådene eller skriver disse innleggene skaffer seg status blant likesinnede. Dette har skapt fronter på HFS som ofte ender opp i store tråder med mye krangel og personangrep.

Det er da ikke underlig at de som har tro på slik teknologi og slike produker, som produserer slike produker, som selger slike eller eier slike produkter blir provosert. Disse blir ofte direkte latterliggjort. At det ikke var meningen å latterliggjøre eiere av produktet når man godter seg over idiotien de synes ligger i produktet er egentlig ganske ugjennomtenkt, og selv om de som skriver dette mener at slikt må eierne tåle uten å bli provosert så viser det seg i praksis at dette ikke er gjenomførbart. Så burde man kanskje tenke seg om to ganger før man legger ut en slik latterliggjøring om dette virkelig bidrar til noe nyttig.

Det må være mulig å følge en modereringslinje som medfører at latterliggjøring eller forsøk på sådan av teknologi, produkter eller personer ikke er tillatt når man har tusenvis av eksempler som erfaring burde medføre at man vet hva det fører til. Jeg synes det vitner om direkte slapp moderering når man vet av erfaring at denne typen tråder og innlegg skaper så mye bråk som det gjør. Det må selvsagt være lov å mene hva man vil og tro på hva man vil, men det er måten dette frembringes på. Det er ikke nødvendig å forsøke å tvinge eget syn over på andre som helt tydelig har avvikende synspunkt. Det skaper krangel og burde modereres. Det handler ikke om hvem som vet best eller om å vinne noe.

At man ønsker temperatur og meninger av alle typer her inne er ikke et problem for å gjennomføre en slik linje. Vennligst respekter at det finnes andre meninger enn ens egne. Innen musikk og hifi vil det uansett aldri finnes noen fasit og av den grunn burde egentlig alle være mer tilgivende i forhold til hva andre gjør og mener selv om det er på tvers av ens egen sterke tro.

Det er nesten relgiøse tilstander her inne enkelte ganger. Du skal ikke ha andre guder enn meg. Hvilken mening har det å stå så hardt på sin egen tro. Tror man at man vinner noe? Hva da? VM i HFS eller VM i HiFi? I så fall må jeg beklage. Det eneste man vinner er et dårlig inntrykk hos andre.

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.398
Sted
Saksvik - Trøndelag
Audiofi skrev:
Jeg tror det viktigste for å skape harmoni her er at man slutter å latterliggjøre teknologi, produkter og/eller brukere av disse når man selv ikke har tro på at dette gir noe utbytte. Det finnes utallige tråder og innlegg her på HFS som ene og alene er opprettet for å latterliggjøre eller skape krangel. De som starter disse trådene eller skriver disse innleggene skaffer seg status blant likesinnede. Dette har skapt fronter på HFS som ofte ender opp i store tråder med mye krangel og personangrep.

Det er da ikke underlig at de som har tro på slik teknologi og slike produker, som produserer slike produker, som selger slike eller eier slike produkter blir provosert. Disse blir ofte direkte latterliggjort. At det ikke var meningen å latterliggjøre eiere av produktet når man godter seg over idiotien de synes ligger i produktet er egentlig ganske ugjennomtenkt, og selv om de som skriver dette mener at slikt må eierne tåle uten å bli provosert så viser det seg i praksis at dette ikke er gjenomførbart. Så burde man kanskje tenke seg om to ganger før man legger ut en slik latterliggjøring om dette virkelig bidrar til noe nyttig.

Det må være mulig å følge en modereringslinje som medfører at latterliggjøring eller forsøk på sådan av teknologi, produkter eller personer ikke er tillatt når man har tusenvis av eksempler som erfaring burde medføre at man vet hva det fører til. Jeg synes det vitner om direkte slapp moderering når man vet av erfaring at denne typen tråder og innlegg skaper så mye bråk som det gjør. Det må selvsagt være lov å mene hva man vil og tro på hva man vil, men det er måten dette frembringes på. Det er ikke nødvendig å forsøke å tvinge eget syn over på andre som helt tydelig har avvikende synspunkt. Det skaper krangel og burde modereres. Det handler ikke om hvem som vet best eller om å vinne noe.
Jeg er litt usikker på hva du sikter til uten konkrete eksempler, men hvis vi tenker på det samme så er det ikke latterliggjøring av teknologi, men mangel på teknologi. Det må være lov å påpeke det når et produkt hevder å ha egenskaper som ikke kan forklares ut fra kjent fysikk. Dette selvsagt uten at det bør være nødvendig å latterliggjøre produsent eller bruker av disse produktene.

Etter min erfaring kommer latterliggjøringen når noen går ut og tar produktet i forsvar, uten å ha den minste forståelse for hvordan produktet virker eller er ment å virke, men samtidig går inn for å krangle med forumister som kanskje har dette som fagfelt. I stedet for å lytte til de som kan noe om emnet og kanskje lære noe, spiller man martyr og kommer med slengbemerkninger som "målehue", "målemafia", "kun opptatt av grafer", "lytter bare til testtoner og ikke til musikk" osv, og da har man det gående.

Dette innlegget var ikke ment å provoserenoen eller å få disse evinnelige kranglene til å eskalere, men kun ment som et inntrykk "fra den andre siden" (selv om jeg finner oppdelingen i leire og polariseringen unødvendig).

V

vredensgnag

Gjest
HFS 3 - Enighetsforum for HiFi? Det blir spennende.

For meg blir det oftere og oftere at HiFi går over til å bli HiHi.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.426
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
JENO skrev:
Audiofi skrev:

Jeg er litt usikker på hva du sikter til uten konkrete eksempler, men hvis vi tenker på det samme så er det ikke latterliggjøring av teknologi, men mangel på teknologi. Det må være lov å påpeke det når et produkt hevder å ha egenskaper som ikke kan forklares ut fra kjent fysikk. Dette selvsagt uten at det bør være nødvendig å latterliggjøre produsent eller bruker av disse produktene.

Etter min erfaring kommer latterliggjøringen når noen går ut og tar produktet i forsvar, uten å ha den minste forståelse for hvordan produktet virker eller er ment å virke, men samtidig går inn for å krangle med forumister som kanskje har dette som fagfelt. I stedet for å lytte til de som kan noe om emnet og kanskje lære noe, spiller man martyr og kommer med slengbemerkninger som "målehue", "målemafia", "kun opptatt av grafer", "lytter bare til testtoner og ikke til musikk" osv, og da har man det gående.

Dette innlegget var ikke ment å provoserenoen eller å få disse evinnelige kranglene til å eskalere, men kun ment som et inntrykk "fra den andre siden" (selv om jeg finner oppdelingen i leire og polariseringen unødvendig).
Var ikke vellykket, da det er sterkt begrenset hvor mange ganger man trenger slike "velmente" råd. Kanskje på tide at det blir tatt ad notam. Og kunnskap på feltet fordrer også kunnskap om hvordan ting lyder.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
Du har vel høyttalerkabler som er like dyre som høyttalerne dine. Iallefall om du tar med IC. Hvis du da skulle byttet en av de komponentene ut med en komponent til 5'000, hadde du da byttet høyttalere eller kablene. Mistenker at vi er enige her, men med deg er jeg jaggu usikker.
Jeg er i denne situasjonen, og jeg tør ikke si hva jeg ville gjort. Jeg måtte nesten hørt begge alternativene før jeg hadde valgt.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
Det må være lov å påpeke det når et produkt hevder å ha egenskaper som ikke kan forklares ut fra kjent fysikk.
Dersom det er forskning som ikke passer med deres "kjente fysikk", så blir dette fort bortforklart som reklame, propaganda, kabelprodusentfantasi/ -prosa osv.

L

larkus

Gjest
Kule-Trygve skrev:
Dersom det er forskning som ikke passer med deres "kjente fysikk", så blir dette fort bortforklart som reklame, propaganda, kabelprodusentfantasi/ -prosa osv.
Det er nettopp det det er. Fellesbetegnelsen er "svada". Denne tråden bør forøvrig stenges førden utarter seg!

kabelsatan

R

Roysen

Gjest
vredensgnag skrev:
HFS 3 - Enighetsforum for HiFi? Det blir spennende.

For meg blir det oftere og oftere at HiFi går over til å bli HiHi.
Enighetsforum er slett ikke nødvendig. Man kan være så uenige som bare det, men det er ikke nødvendig å skrive noe på en måte som gjør at det garantert blir krangel. Du er vel en av de som har mest å lære i så måte.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
kabelsatan skrev:
Kule-Trygve skrev:
Det er nettopp det det er. Fellesbetegnelsen er "svada". Denne tråden bør forøvrig stenges førden utarter seg!

kabelsatan
Nei syns jeg ikke.
For vi kan prøve å finne utav hvorfor vi krangler og sånt..egentlig er vi jo enige, men kanskje ikke hvor mye ting teller.
Så håper vi kan slippe sånne uttalelser som fra deg. Godt ment for å bevare roen i tråden.  :)
Vi hadde hatt større respekt for hverandre "live" enn her, så prøv å tenk på at vi kanskje møtes en dag forran et anlegg.
;)

L

larkus

Gjest
Er det noen her på forumet som i fullt alvor mener at det finnes hittil ukjente fysiske og elektriske fenomener som bare gjelder for hifi?
Jeg bare spør :eek:

kabelsatan

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
F.eks XLR jeg hadde, den så jo utrolig bra ut. Men ved å skifte den ut fikk jeg bort disigheten til klarhet.
Omtrent som en står i holmenkollen og ser utover Oslo mens det er dis. Og etterpå er det klart.
Jeg sier forsatt ikke at det er store forskjeller, men for meg var dette en viktig forbedring.
Syns det er litt synd at en blir stemplet som en idiot vis en ikke demper rommet og at en ikke kan få bra lyd uten.
Det er sjelden målefolket kan berette om en slik opplevelse. Nei, der er man i mål når grafen er blitt rett. Uansett om det høres bedre ut eller ikke..(det siste er vel ofte tilfelle)

R

Roysen

Gjest
JENO skrev:
Audiofi skrev:

Om man ønsker å kalle det mangel på teknologi eller teknologi er egentlig ikke så viktig. Det man må huske på er at folk kan ha invesert penger i "teknologien" og at hvordan man da fremfører sin kritikk (som det selvsagt er lov å gjøre) er veldig avgjørende for om tråden blir til en krangletråd med pesonangrep eller ikke. At folk forsvarer sine investeringer fordi de har tro på det eller mener å oppleve positive egenskaper ved det er vel ikke så rart. Når man da blir fremstilt som en idiot fordi man forsvarer sin investering blir det som å helle bensin på bålet og man har det i gang med personangrep frem og tilbake. Ingen liker å bli fremstilt som idioter og bare det alene kan fort bli oppfattet som et personangrep selv om idioterklæringen/latterliggjøringen ble fremført på generelt grunnlag. Alt handler om formen man fremfører kritikken på.

Det er lov å kritisere produkter og mangel på teknologi men det må vel være til alles fordel om man ikke gjør det på en måte som skaper rene skittkastingstråder. Så kan man kanskje tenke over det neste gang om det er en krangel man vil skape eller om det er å opplyse om noe man mener ikke kan fungere som beskrevet. Enkelte her med hærfører Vredensgnag i spissen er jeg overbevist om at i mange tilfeller faktisk ønsker at det skal bli en krangel. Slikt bør moderatorene rydde opp i. Det er ikke mulig å luke ut slikt for de seriøse på HFS samme hvor kritisk de er til egen moral og hvor nøye de er når de ordlegger seg.

L

larkus

Gjest
Det er mer tyngde og seriøsitet bak vredens og et fåtall andre sine argumenter her på hfs, enn de fleste andre sin samlede "argumentasjon". Troen på voodoo og mystikk innen hifi ser ut til å være omvendt proporsjonal med kunnskapen.

kabelsatan

R

Roysen

Gjest
Mye i det han skriver kan være fornuftig og med godt innhold, men det er måten det blir fremført på som i mange tilfeller garantert er myntet på å skape krangel og markere seg. Her er jeg 100% på linje med Pedal.

Selv om Vreden og f.eks. du ikke tror på det du kaller voodoo og mystikk må vel andre få lov å gjøre det uten at det er nødvendig å fremstille de som idioter.

Når det gjelder kunnskap kan det være så mangt. Man lærer blant annet av erfaring noe som ofte blant de omtalte blir ansett som underlegent det å ha åpnet en og annen fysikkbok.

L

larkus

Gjest
Det er altfor mange som er ufattelig hårsåre og aggressive, og som blåser toppen for omtrent ingenting!

kabelsatan

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.045
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Kule-Trygve skrev:
Det er sjelden målefolket kan berette om en slik opplevelse. Nei, der er man i mål når grafen er blitt rett. Uansett om det høres bedre ut eller ikke..(det siste er vel ofte tilfelle)
Sukk.
Egentlig hadde jeg bestemt meg for å ha litt sympati med deg fordi jeg synes at det var ekstremt ufint å legge ut bilde av anlegget ditt og kritisere lyden utifra bildet.

Men nå er jeg ikke så sikker lenger:

Jeg får assosiasjoner til den rådmannen i Bergen som engang sa om Oslopolitikerne at "De har bind for auan og sov-i-ro i øran. Skal du nokka fakta inn i dem må det skje intravenøst!"

Jeg synes at du bør ta kontakt med folk som også måler. Du vil finne ut at
1) De lytter også
2) Det låter ofte svært bra
3) De bruker målinger som et ekstra hjelpemiddel.

Et godt anlegg låter ikke dårligere hvis man tar seg bryet med å måle det også.

mvh

R

Roysen

Gjest
kabelsatan skrev:
Det er altfor mange som er ufattelig hårsåre og aggressive, og som blåser toppen for omtrent ingenting!

kabelsatan
....men det er ikke agressivt å idiotforklare eiere av et produkt, og det det er ikke hårsårt å reagere med skittkasting og personangrep tilbake dersom noen forsøker å forsvare seg mot idiotforklaringen?

Jeg må nesten spørre hvilken nytte noen har av at et produkt skal kalles for voodoo og dermed også idiotforklare de som har kjøpt produkter fremfor å skrive dette på en form som ikke er nødt til å provosere?

V

vredensgnag

Gjest
Men hvor er disse idiotforklaringene? Jeg leser referanser til dem hele tiden, men lovemusikk måtte til avforum for å finne et eksempel.

Kabellytterne er så glade i å gå rundt og føle seg forulempede at de må dikte opp tilstanden for at indignasjonen skal få den rette gløden. Smileyfjotteriet er det som ergrer mest, når sant skal sies.

Ellers liker jeg både voodoo, santeria og candomblé, så ingen skal komme her og påstå noe annet.

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.398
Sted
Saksvik - Trøndelag
Audiofi skrev:
JENO skrev:
Audiofi skrev:

Om man ønsker å kalle det mangel på teknologi eller teknologi er egentlig ikke så viktig. Det man må huske på er at folk kan ha invesert penger i "teknologien" og at hvordan man da fremfører sin kritikk (som det selvsagt er lov å gjøre) er veldig avgjørende for om tråden blir til en krangletråd med pesonangrep eller ikke. At folk forsvarer sine investeringer fordi de har tro på det eller mener å oppleve positive egenskaper ved det er vel ikke så rart. Når man da blir fremstilt som en idiot fordi man forsvarer sin investering blir det som å helle bensin på bålet og man har det i gang med personangrep frem og tilbake. Ingen liker å bli fremstilt som idioter og bare det alene kan fort bli oppfattet som et personangrep selv om idioterklæringen/latterliggjøringen ble fremført på generelt grunnlag. Alt handler om formen man fremfører kritikken på.

Det er lov å kritisere produkter og mangel på teknologi men det må vel være til alles fordel om man ikke gjør det på en måte som skaper rene skittkastingstråder. Så kan man kanskje tenke over det neste gang om det er en krangel man vil skape eller om det er å opplyse om noe man mener ikke kan fungere som beskrevet. Enkelte her med hærfører Vredensgnag i spissen er jeg overbevist om at i mange tilfeller faktisk ønsker at det skal bli en krangel. Slikt bør moderatorene rydde opp i. Det er ikke mulig å luke ut slikt for de seriøse på HFS samme hvor kritisk de er til egen moral og hvor nøye de er når de ordlegger seg.
Jeg ønsker ikke å ta standpunkt til VG, men bortsett fra det er jeg enig i at det største problemet dreier seg om form på innleggene, og det gjelder alle "leirer" jfr. kritikken av K-Ts anlegg i "den andre tråden".

Litt folkeskikk og respekt for andre skader ikke.

V

vredensgnag

Gjest
Jeg vil gjerne se eksempler på hvor jeg begår disse overtrampene det slites hårtuster over.

At folk et så dårlige til å huske hva de leser kan ikke jeg noe for, men prøv å holde mitt navn utenfor disse villfarne antakelsene dere er så avhengige av å begå før lyttegleden inntreffer.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.426
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
vredensgnag skrev:
Men hvor er disse idiotforklaringene? Jeg leser referanser til dem hele tiden, men lovemusikk måtte til avforum for å finne et eksempel.

Kabellytterne er så glade i å gå rundt og føle seg forulempede at de må dikte opp tilstanden for at indignasjonen skal få den rette gløden. Smileyfjotteriet er det som ergrer mest, når sant skal sies.

Ellers liker jeg både voodoo, santeria og candomblé, så ingen skal komme her og påstå noe annet.
Vredensgnag; det er mange eksempler. Og det er mange eksempler fra den andre siden. Drikke mer, lytte mer, kose oss mer.

R

Roysen

Gjest
JENO skrev:
Jeg ønsker ikke å ta standpunkt til VG, men bortsett fra det er jeg enig i at det største problemet dreier seg om form på innleggene, og det gjelder alle "leirer" jfr. kritikken av K-Ts anlegg i "den andre tråden".

Dersom du refererer til det jeg skrev om anlegget til Mr_T forsøkte jeg å være temmelig diplomatisk og fomulerte meg på en slik måte at det burde komme frem at det var kun min mening jeg fremla og at han godt kunne være fornøyd selv. Problemet i den tråden som nok provoserte en del var at Mr_T også kom med noen uttalelser som kunne leses som om han hadde et fasitsvar på noe det var uenighet om.

Forøvrig står jeg ikke bak det diyAudio skrev om anlegget til Mr_T. Det kommer mer under det jeg har beskrevet i denne tråden.

V

vredensgnag

Gjest
lars_erik skrev:
vredensgnag skrev:

Vredensgnag; det er mange eksempler. Og det er mange eksempler fra den andre siden. Drikke mer, lytte mer, kose oss mer.
Finn eksemplene. Du er selv verdensmester i å fremstille deg som påtatt forurettet på egne og andres vegne, men uten en eneste konkret referanse.
Kom igjen - bevis at du har rett i din klagegang på Golgata.

R

Roysen

Gjest
vredensgnag skrev:
lars_erik skrev:
vredensgnag skrev:

Finn eksemplene. Du er selv verdensmester i å fremstille deg som påtatt forurettet på egne og andres vegne, men uten en eneste konkret referanse.
Let sjøl! Litt selvransakelse har alle godt av ;)

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.398
Sted
Saksvik - Trøndelag
Audiofi skrev:
JENO skrev:

Dersom du refererer til det jeg skrev om anlegget til Mr_T
Jeg tenkte på det El_Mariachi skrev om Kule-Trygves anlegg. Jeg er enig i sak, men ikke i formen det skrives på. Dette var kun ment som et eksempel og ikke tema for videre debattering.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.426
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
vredensgnag skrev:
lars_erik skrev:
vredensgnag skrev:

Jeg konstaterer at du er blind og døv for fredsløsninger.
Ingen overraskelse, men en skuffelse.

R

Roysen

Gjest
JENO skrev:
Audiofi skrev:
JENO skrev:

Dersom du refererer til det jeg skrev om anlegget til Mr_T
Jeg tenkte på det El_Mariachi skrev om Kule-Trygves anlegg. Jeg er enig i sak, men ikke i formen det skrives på. Dette var kun ment som et eksempel og ikke tema for videre debattering.
Da er vi nok enige.

L

larkus

Gjest
Audiofi skrev:
....men det er ikke agressivt å idiotforklare eiere av et produkt, og det det er ikke hårsårt å reagere med skittkasting og personangrep tilbake dersom noen forsøker å forsvare seg mot idiotforklaringen?
For å ta "snobbetråden" som eksempel, så begynner skittkastingen (bokstavlig talt) i denne tråden nøyaktig i innlegg #1636
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,59064.msg1169529.html#msg1169529

Passer ikke i det hele tatt med din beskrivelse av hvem som kaster "skitt" og hvem som forsvarer seg.

mvh
kabelsatan

R

Roysen

Gjest
Nei, skittkastingen begynte mye tidligere - allerde på innlegg nr. 1365 i den tråden. Hele 14 sider før ditt sitat.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.872
Mange tråder sklir ut når det begynner å dukke opp sleivspark som dette:

Kule-Trygve skrev:
Det beste er selvsagt å ikke svare på slike usakheter. Det insinueres at de som forholder seg til fysikk og målinger ikke er i stand til å høre forskjell på skitt og kanel. Siden trådens tema er hvorfor tråder stenges så synes jeg det er greit å trekke dette fram som et eksempel på hvorfor tråder sklir og og stenges.

Jeg blir irritert når jeg leser slike innlegg. Andre blir irritert også. Noen svarer tilbake med samme mynt. Og så har man det gående.

Det er alltid en god regel å vise motdebattantene respekt - spesielt når uenigheten er stor. Dessverre ser vi ofte det motsatte. Dette innlegget til Kule-Trygve er av den typen som forsurer klimaet her på HFS.

R

Roysen

Gjest
Bx skrev:
Mange tråder sklir ut når det begynner å dukke opp sleivspark som dette:

Kule-Trygve skrev:
Det beste er selvsagt å ikke svare på slike usakheter. Det insinueres at de som forholder seg til fysikk og målinger ikke er i stand til å høre forskjell på skitt og kanel. Siden trådens tema er hvorfor tråder stenges så synes jeg det er greit å trekke dette fram som et eksempel på hvorfor tråder sklir og og stenges.

Jeg blir irritert når jeg leser slike innlegg. Andre blir irritert også. Noen svarer tilbake med samme mynt. Og så har man det gående.

Det er alltid en god regel å vise motdebattantene respekt - spesielt når uenigheten er stor. Dessverre ser vi ofte det motsatte. Dette innlegget til Kule-Trygve er av den typen som forsurer klimaet her på HFS.
My point exactly! I ditt eksempel var dog idiotforklaringen sendt den andre veien enn jeg beskrev, men det er ikke noe bedre av den grunn.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.872
Audiofi skrev:
My point exactly! I ditt eksempel var dog idiotforklaringen sendt den andre veien enn jeg beskrev, men det er ikke noe bedre av den grunn.
Ja dette går nok begge veier.

It takes two to dance tango.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn