Hvorfor blir tråder stengte?

Status
Stengt for ytterligere svar.
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
kabelsatan skrev:
Audiofi skrev:
....men det er ikke agressivt å idiotforklare eiere av et produkt, og det det er ikke hårsårt å reagere med skittkasting og personangrep tilbake dersom noen forsøker å forsvare seg mot idiotforklaringen?
For å ta "snobbetråden" som eksempel, så begynner skittkastingen (bokstavlig talt) i denne tråden nøyaktig i innlegg #1636
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,59064.msg1169529.html#msg1169529

Passer ikke i det hele tatt med din beskrivelse av hvem som kaster "skitt" og hvem som forsvarer seg.

mvh
kabelsatan
Hvilken beskrivelse passer?

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.367
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
vredensgnag skrev:
lars_erik skrev:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,59064.msg1168733.html#msg1168733

Fra her tok det av. Et av eksemplene vreden etterlyser. Hva gjelder flere, får den godeste vrede gå i seg selv i stedet for å komme med hentydninger om Golgata.
Men slutt å dra frem nicket mitt hele tiden når du skal kritisere andre - jeg nevnes opp og ned, av en eller annen mystisk grunn.

;D :D ;) ;) :) :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
Du etterlyste eksempler ;)
Men det er nok like ille begge veier.

Dobbelt norsk i Åpent Norsk Mesterskap som for tiden arrangeres i Frankrike ;D

V

vredensgnag

Gjest
lars_erik skrev:
vredensgnag skrev:
lars_erik skrev:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,59064.msg1168733.html#msg1168733

Fra her tok det av. Et av eksemplene vreden etterlyser. Hva gjelder flere, får den godeste vrede gå i seg selv i stedet for å komme med hentydninger om Golgata.
Men slutt å dra frem nicket mitt hele tiden når du skal kritisere andre - jeg nevnes opp og ned, av en eller annen mystisk grunn.

Nå prøver du å dra deg unna. Rett over kom du med enda et sleivspark om at jeg skulle gå i meg selv, og at jeg ikke gikk med på "fredsløsninger". Men det er du som må bevise dine påstander om hva jeg har skrevet, som du mener skaper dårlig stemning. Det er du ikke i stand til, så nå prøver du å vri deg unna.

Du er konstant og kontant forurettet - med setting på Eleven - i alle tråder. Slenger om deg med beskyldninger og anklager, og er ute av stand til å dokumentere dem, selv om du trekker frem mitt nick hele tiden.

R

Roysen

Gjest
Nå var det vel jeg som dro frem nicket ditt i denne sammenhengen.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.367
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
vredensgnag skrev:
lars_erik skrev:
vredensgnag skrev:
lars_erik skrev:

Nå prøver du å dra deg unna. Rett over kom du med enda et sleivspark om at jeg skulle gå i meg selv, og at jeg ikke gikk med på "fredsløsninger". Men det er du som må bevise dine påstander om hva jeg har skrevet, som du mener skaper dårlig stemning. Detner du ikke i stand til, så nå prøver du å vri deg unna.

Du er konstant og kontant forurettet - med setting på Eleven - i alle tråder. Slenger om deg med beskyldninger og anklager, og er ute av stand til å dokumentere dem, selv om du trekker frem mitt nick hele tiden.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,59420.msg1170362.html#msg1170362

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,59420.msg1170375.html#msg1170375

Begge disse var svar på innlegg av deg. Les svarene, og slutt å opphøye deg selv til noe over oss andre!
Da har jeg kastet bort nok tid på din pompøsitet, og anser meg som ferdig med polemikk med deg.

Kunne skrevet noe om regnvær og nesa, men best å la være.

V

vredensgnag

Gjest
lars_erik skrev:
vredensgnag skrev:
lars_erik skrev:
vredensgnag skrev:
lars_erik skrev:

Nå prøver du å dra deg unna. Rett over kom du med enda et sleivspark om at jeg skulle gå i meg selv, og at jeg ikke gikk med på "fredsløsninger". Men det er du som må bevise dine påstander om hva jeg har skrevet, som du mener skaper dårlig stemning. Detner du ikke i stand til, så nå prøver du å vri deg unna.

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,59420.msg1170362.html#msg1170362

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,59420.msg1170375.html#msg1170375

Begge disse var svar på innlegg av deg. Les svarene, og slutt å opphøye deg selv til noe over oss andre!
Da har jeg kastet bort nok tid på din pompøsitet, og anser meg som ferdig med polemikk med deg.
Det er da ikke noe svar på noe som helst. Kun det sedvanlige tomme sludderet ditt.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Tråder blir stort sett stengt grunnet noen gjengangere som stort sett bare kommer med sleivspark og ymse påstander uten å ta seg bryet med å lese hva andre skriver.

Det eneste jeg liker ved sånne tråder er det at enkelte har en tendens til å finne hverandre.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
Audiofi skrev:
vredensgnag skrev:
lars_erik skrev:
vredensgnag skrev:
Men hvor er disse idiotforklaringene? Jeg leser referanser til dem hele tiden, men lovemusikk måtte til avforum for å finne et eksempel.

Kabellytterne er så glade i å gå rundt og føle seg forulempede at de må dikte opp tilstanden for at indignasjonen skal få den rette gløden. Smileyfjotteriet er det som ergrer mest, når sant skal sies.

Ellers liker jeg både voodoo, santeria og candomblé, så ingen skal komme her og påstå noe annet.
Vredensgnag; det er mange eksempler. Og det er mange eksempler fra den andre siden. Drikke mer, lytte mer, kose oss mer.
Finn eksemplene. Du er selv verdensmester i å fremstille deg som påtatt forurettet på egne og andres vegne, men uten en eneste konkret referanse.
Kom igjen - bevis at du har rett i din klagegang på Golgata.
Let sjøl! Litt selvransakelse har alle godt av ;)
Er så typisk.. :) Skal vi bli bedre til å skrive uten at det blir tatt opp ille, må vi få eksepler på dei plassene vi evnt skrev noe gæli.
Det må til for at vi skal skjønne selv hva som er gale.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
Bx skrev:
Mange tråder sklir ut når det begynner å dukke opp sleivspark som dette:

Kule-Trygve skrev:
Det er sjelden målefolket kan berette om en slik opplevelse. Nei, der er man i mål når grafen er blitt rett. Uansett om det høres bedre ut eller ikke..(det siste er vel ofte tilfelle)
Det beste er selvsagt å ikke svare på slike usakheter. Det insinueres at de som forholder seg til fysikk og målinger ikke er i stand til å høre forskjell på skitt og kanel. Siden trådens tema er hvorfor tråder stenges så synes jeg det er greit å trekke dette fram som et eksempel på hvorfor tråder sklir og og stenges.

Jeg blir irritert når jeg leser slike innlegg. Andre blir irritert også. Noen svarer tilbake med samme mynt. Og så har man det gående.

Det er alltid en god regel å vise motdebattantene respekt - spesielt når uenigheten er stor. Dessverre ser vi ofte det motsatte. Dette innlegget til Kule-Trygve er av den typen som forsurer klimaet her på HFS.
Joda, se poenget ditt.
Men kanskje motparten kunne svart noe som f.eks..
"jeg hører jeg og, og målingen er bare for å hjelpe meg på veien til god lyd. Jeg bruker målinger sånn og sånn for å få sånn og sånn"
Da først kunne vi fått lære noe her.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
Anonym skrev:
Tråder blir stort sett stengt grunnet noen gjengangere som stort sett bare kommer med sleivspark og ymse påstander uten å ta seg bryet med å lese hva andre skriver.

Det eneste jeg liker ved sånne tråder er det at enkelte har en tendens til å finne hverandre.
Ja, heldigvis :) Dei og evnt jeg også, hadde aldrig holdt på slik vis dei var i samme rom. ;)

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.149
Nå er det på tide å stenge denne tråden!

C

Cyber

Gjest
Super skrev:
Nå er det på tide å stenge denne tråden!
You just read my mind.

Først 86 vås og så en tråd der vi prøver å nøste opp hva den forrige tråden handlet om og hvem som sa hva og hva som gikk galt.

Det lyttes altfor lite til musikk på dette forumet!!!

V

vredensgnag

Gjest
lovemusikk skrev:
Anonym skrev:

Ja, heldigvis :) Dei og evnt jeg også, hadde aldrig holdt på slik vis dei var i samme rom. ;)
Nei? Du skrev jo i en tråd at du likte å starte krangler her inne når du kjedet deg. Fint å vite at du ikke er like uanstendig overfor dem du er i samme rom med.

O

Oblivion

Gjest
cybervision_ skrev:
Det lyttes altfor lite til musikk på dette forumet!!!
Jeg sitter her i 44 varmegrader og nyter kald øl, og når jeg titter innom her er det fortsatt den samme papegøye konserten som pågår ;D ;D ;D

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
Hvilken gruppe tilhører du?

Gruppe 1 :) :D ;D Gruppe 2 :eek: ??? ::) :p :-\ :'(

Satse på kabler Satse på demping
Bruke ørene Bruke målinger
Subjektivt Objektivt
Dyrt Billig
Åpen for ny vitenskap 150 år gamle Maxwell- ligninger forklarer alt
Poste lytteinntrykk Poste grafer

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.901
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Kule-Trygve skrev:

Subjektivt Objektivt
Dyrt Billig
Tulling.

mvh

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
tkr skrev:
Kule-Trygve skrev:

Subjektivt Objektivt
Dyrt Billig
Tulling.

mvh
Tror det er ganske mange som er enige med deg i den uttalelsen.

V

vredensgnag

Gjest
Jeg sitter i et veltemperert rom, med en god vin, en iPad, og BBC som viser grillingen av Murdochs. Det er mulig å gjøre flere ting samtidig.

Loudness War tråden anbefales. Der er det kommet frem mye om hvordan leverandører holder på. Heldigvis er det ingen innen kabelfremstilling som kunne finne på noe tilsvarende.

L

larkus

Gjest
Kule-Trygve skrev:

Subjektivt Objektivt
Dyrt Billig
Sentralens mest lavpannete innlegg noensinne!!

kabelsatan

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.198
Torget vurderinger
1
OK. Tror vi har nådd grensen der. Det er ikke uten grunn at den forrige tråden ble stengt, og denne lider samme skjebne siden den ikke virker konstruktivt og bare er en videreføring av motsetninger og provokasjoner derfra. Det er fortsatt sommer, det går an å grille, drikke farris eller øl, vin, spise is. Kanskje til og med høre på litt musikk.

bjornh, moderator

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn