Hvorfor blir tråder stengte?

Status
Stengt for ytterligere svar.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.937
Torget vurderinger
8

Så har det skjedd igjen.

Jeg tenker...klart det er drittslenging begge veier, men ærlig talt tror jeg alt var ironi, slik oppfattet jeg det.
Ellers ser en jo at vis det ender opp med krangling er det avgjort fra moderatorene, at er en typisk målegutt eller akustikkgutt, )(om en kan kalle dei av oss som er over middels opptatt av det) går alltid fri, mens en kabelgutt eller noen som vaier litt mellom er den som får svi.

Slik oppfattes det fra meg ivertfall.

::)

Legg merke til at jeg offatter det slik og det er ikke noe fasit til hva andre måtte mene.

Hadde vert litt intressant å få vite hvordan andre mener jeg oppfattes, om jeg må tenke mer før jeg skriver osv.

Også ikke minst hva andre tenker.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
lovemusikk skrev:
Sitat:

Tråden er Off-topic, virker provoserende og forsurende for mange. Etter gjentatte klager stenges tråden.

bjornh, moderator

Sitat slutt.

/jan

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Regelverket er ein grunn. F.eks. punkt 4.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
lovemusikk skrev:

Så har det skjedd igjen.

Jeg tenker...klart det er drittslenging begge veier, men ærlig talt tror jeg alt var ironi, slik oppfattet jeg det.
Ellers ser en jo at vis det ender opp med krangling er det avgjort fra moderatorene, at er en typisk målegutt eller akustikkgutt, )(om en kan kalle dei av oss som er over middels opptatt av det) går alltid fri, mens en kabelgutt eller noen som vaier litt mellom er den som får svi.

.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
DoMentor burde kreve snobbetråden åpen igjen. Hvorfor skal noen sarte skrikerunger få kreve stengt en tråd som har engasjert mange her i kanskje ellers traurige sommeruker?

DoMentor har vært så hyggelig å avlegge Lovemusikk et besøk, latt ham teste kablene sine, og muligens gitt ham en opplevelse, kanskje han får lyst å teste RA- kabler av enda høyere klasse en gang, og kanskje det da blir penger i kassen til en viss kjent forhandler? Som da får råd til å ta inn spennende produkter i butikken sin, selv uten en bestilling i lommen, til glede for kunder og andre hifiinteresserte?

Tenk om Lovemusikk kun hadde blitt møtt med en gjeng kabelfornektere her på hifisentralen, som kun hadde sagt hvilke tullinger som tror det er vits med noe annet enn Clas Ohlson?

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
672
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Kule-Trygve skrev:
DoMentor burde kreve snobbetråden åpen igjen. Hvorfor skal noen sarte skrikerunger få kreve stengt en tråd som har engasjert mange her i kanskje ellers traurige sommeruker?

DoMentor har vært så hyggelig å avlegge Lovemusikk et besøk, latt ham teste kablene sine, og muligens gitt ham en opplevelse, kanskje han får lyst å teste RA- kabler av enda høyere klasse en gang, og kanskje det da blir penger i kassen til en viss kjent forhandler? Som da får råd til å ta inn spennende produkter i butikken sin, selv uten en bestilling i lommen, til glede for kunder og andre hifiinteresserte?

Tenk om Lovemusikk kun hadde blitt møtt med en gjeng kabelfornektere her på hifisentralen, som kun hadde sagt hvilke tullinger som tror det er vits med noe annet enn Clas Ohlson?
Er det ikke noe galt her i verden om en forhandler lever av å selge kabler.

Jada, satt på spissen, men likevel.

Geir Arne

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
672
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
lovemusikk skrev:

Så har det skjedd igjen.

Grow up!

Geir Arne

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.516
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
For å si det rett ut:
Den såkalte snobbetråden engasjerte de dummeste HFSerne, og irriterte de mest oppegående.

Den er del av en negativ utvikling på HFS, som ingen er tjent med på sikt.
Trenden heter kvalitets-nedgang.

ED: Det ble stille her. Kanskje tråden bør stenges.

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Antall liker
1.856
Sted
Karmøy - Rogaland
ottone skrev:
For å si det rett ut:
Den såkalte snobbetråden engasjerte de dummeste HFSerne, og irriterte de mest oppegående.

Ouch!

Nå blir det kanskje litt snobbete og assholeish å assosiere seg med den her positivt omtalte side, men la oss tenke litt:

- Man ønsker egentlig ikke å provosere for mye?
- Man ønsker egentlig ikke å støte andre?
- Man ønsker egentlig å ha et harmonisk nettsted?
- Man ønsker egentlig å være del av et givende nettsamfunn for egengledens og egenopplysningens sak?

Javel, da står og faller mye på egeninnsatsen. Trådstarter har vært utestengt fra konkurrerende forum tidligere, og burde ha lært leksen, nicht war?

Og; var utgangspørsmålet oppriktig ment, hadde det blitt plassert i kommentarer og hjelp til forumet, og ikke i Off-topic. Jeg hadde latt tråden(e) seile, eller hva lovemusikk?

lovemusikk skrev:

Så har det skjedd igjen.

P

Parelius

Gjest
ottone skrev:
For å si det rett ut:
Løsningen er da ganske enkel; de oppegående overser de dumme. En må slutte å la seg irritere over dumskap.

L

larkus

Gjest
Enkelte medlemmer på hfs er så jævlig hårsåre og aggressive. Og jeg ser en fellesnevner blant disse.....

mvh
kabelsatan

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
kabelsatan skrev:
Enkelte medlemmer på hfs er så jævlig hårsåre og aggressive. Og jeg ser en fellesnevner blant disse.....

mvh
kabelsatan
Disse folkene burde komplettere måleutstyret sitt med en pulsmåler ;D

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
For å si det rett ut:
...i seg selv et ganske arrogant utsagn. Åndssnobb! ;D

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
ganilsen skrev:
Kule-Trygve skrev:

Geir Arne
Ja er det ikke forferdelig om en forhandler har mer peiling på hifi utover å betjene kassaapparatet?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.504
Torget vurderinger
0
Parelius skrev:
ottone skrev:
For å si det rett ut:
Løsningen er da ganske enkel; de oppegående overser de dumme. En må slutte å la seg irritere over dumskap.
Deri ligger megen livsvisom.

Man har lenge prøvd å få avkommet til å forstå at det mye mer synd på den irriterende fjotten som de føler ødelegger "hele dagen" for dem, enn på de. "Fjotten" må leve med seg selv H24/7/365 hele livet. Vi som møter dem bruker bare en brøkdel av livet vårt i vårt møte med "fjotten". Derfor: "gi fan i dem!"

En annen vinkling man kan benytte overfor unge "ubesudlede" mennesker er: " Vær grei mot alle sure kjærringer som krysser din vei. Du vel aldri om hun brått en dag blir din svigermor!"

Og selvsagt, ungdommen ville vel ikke vært ungdom om de hadde tatt kloke faderlige råd til sitt bryst! ;D

Når så er sagt vil jeg si at de fleste her inne har en grei tone mot hverandre selv om vi kan være rasende uenige. Og såvidt jeg kan se har moderatorene, kanskje med et lite antall unntak god grunn når de sletter innlegg evt stenger tråder. Balansen oppfattes som rimelig grei.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Pussig dette at man irriterer seg så mye at man går inn i tråden og vise sin misnøye og ber moderator om å stenge den, framfor å bare holde seg vekke. Kan man ikke overse det man ikke liker?

Tråden kunne kanskje blitt flyttet til off-topic slik det utviklet seg og enkelte innlegg med personangrep burde ha blitt moderert. Eller var det da ikke så gale. Vi har fått noen medlemmer som koser seg med å trolle og provosere, men det kan går da ann å overse slike innlegg.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.937
Torget vurderinger
8
ganilsen skrev:
lovemusikk skrev:

Så har det skjedd igjen.

Grow up!

Geir Arne
Synser litt jeg, men kanskje noen flere burde grow up?

Det blir litt tja..sånn enveis.
Når det kun tillates kjeft og stempling som tulling en vei, og det mot dei som vil teste ut kabler og faktisk syns det er forskjell av og til. Då blir jo dei/vi lett mobbeoffer, og tar vi igjen blir en utestengt osv..
Sutrer jeg?
Nei, syns ikke det, jeg er bare veldig opptatt av at vi ikke gjør forskjell, at vi behandler alle likt.
Skal det tollereres en del en vei, bør en og tole det samme andre veien.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.937
Torget vurderinger
8
ottone skrev:
For å si det rett ut:

ED: Det ble stille her. Kanskje tråden bør stenges.
Vis det irreterer, må det jo gå an å lavere å lese noe mer i tråden og ikke følge med?
Skjønner ikke helt problemet..
Liker du ikke f.eks Hegel, så skal ikke vi andre få kjøpe det? Det er jo egentlig en tankegang vi ikke skal ha her i Norge, håper jeg.

Negativ utvikling sier du:

Ja, kan vere enig. Men igjen føler jeg, alså eg føler, at vil en ikke f.eks dempe rommet kan en heller ikke få hjelp til andre ting, for vil jeg skifte ut noe for da spiller for dårlig, så er jeg korka vis jeg ikke demper akustikken først, og svar på hva jeg bør skifte ut får jeg ofte ikke.

Men igjen, det er slik jeg føler det her. Men heldigvis er det noen som svarer.
Enkelte andre ting får en ikke svar på, da mange er redd for å svare her, for da blir en stemplet som forumtroll og andre ting.
DET er en uting.
Slik var det på forumet jeg først fant og var på, men så fant jeg dette forumet som virket mer oppegående og ingen var dumme og alle var venner.
Noen kom over fra det andre forumet og så var en igang her også..
Dette er noe vi ikke vil ha her eller andre plasser for den sak skyld.

Mine tanker om dette. Ingen fasit.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.101
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Et forsøk på et godt råd: Se deg selv i speilet!

Jeg har over 2.000 innlegg her på Hifisentralen - og over 1.000 på Av-forum - har aldri hatt noen problemer. På begge fora er det bare hyggelige mennesker - det trengs ikke mer enn et minimum av nettikette og folkeskikk.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.937
Torget vurderinger
8
Ulf-B skrev:
Et forsøk på et godt råd: Se deg selv i speilet!

Jeg har over 2.000 innlegg her på Hifisentralen - og over 1.000 på Av-forum - har aldri hatt noen problemer. På begge fora er det bare hyggelige mennesker - det trengs ikke mer enn et minimum av nettikette og folkeskikk.
Ja, får prøve å slutte med å bry meg om rettferdighet. :'( For det er når folk blir urettferdig behandlet og sånt at jeg kan bli kvass.
Beklager dette.

Holder meg unna.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
ottone skrev:
For å si det rett ut:
Og hvilken gruppe anser du deg for å representere da?

ottone skrev:
Det kan så være, men det må kanskje bli slik all den tid de fleste tråder blir vridd til en kamp mellom de med subjektiv og de med mer objektiv oppfatning.

Det er kanskje lett og la seg rive med når det kommer frem i diskusjonen at når det gjelder audio opphører alle fysiske lover og kjente tekniske attributter.

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Antall liker
107
Det håpløse er vel det at det finnes folk som alltid skal klage til moderator når noe ikke passer dem. :p

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.411
Torget vurderinger
2
Jeg tror det holder med en snobbetråd, og det er vel ingen grunn til at tråden skal forsette utover de 80 sidene som allerede ble skrevet.

Det er midt i ferietid, og når en tråd spinner avgårde i 200km/t så er det veldig vanskelig for moderatorene å holde kontroll. I kjølevannet av stenging av tråden så er det enkelte som synes det var veldig bra, andre som synes tråden var svært underholdende, og i det hele er det nokså sprikende meninger.

Det som bør være helt klart er at det aldri er noen god grunn til å bryte med god etikette og sunn folkeskikk, og det var mange innlegg i den tråden som burde vært moderert. Tråden hadde vel helt fra start en "negativ undertone", og jeg tror de fleste skjønte hvor den ville bære avsted. Jeg synes Orso sa det godt når han skrev at folk som blir støtt av enkelte tråder enkelt kan holde seg unna. Det rare er at sånn fungerer det sjelden i praksis, og det er jo en grunn til at Nyheter på tv alltid selger bedre med mest mulig blod og gørr.

Dette kan diskuteres opp og ned i mente, og hvis moderatorene skal følge hva folk mener så blir det helt umulig å gjøre noe som helst da alle har forskjellig meninger. Det som må ligge til grunn er et skikkelig regelverk, og en metode/verktøy til å håndtere et slikt regelverk på en mest mulig rettferdig måte.

Vi står ovenfor lansering av HFS3, og der ligger det mange etterlengtede verktøy som vil gjøre hverdagen til moderatorene mye enklere. Det foreligger prikkesystem (som gradvis vil begrense rettigheter), regelverk for hvert underforum, mulighet til å få brukerne til å godta nye regler, lese gitte tråder, bedre moderatorpanel og mange andre ting. Prikkesystemet er nok det som vil luke ut de som til stadighet bør endre ordleggingen sin, men så lenge en klarer å ordlegge seg på en saklig måte så bør det være rom for alle meninger.

Slik det er i dag så må vi gjøre alt manuelt, og i f.eks. tråden om "snobber" så måtte vi kanskje i løpet av en dag slettet 15-25 innlegg, sendt ut pm'er til alle og forklart hvorfor, mottatt pm'er tilbake om hvor urettferdig behandlet de har blitt eller hvordan de mente det som ironi eller spøk, og slikt tar ofte veldig mye tid.

Bedre verktøy vil luke ut flere useriøse innlegg, men det vil alltid oppstå tråder og innlegg som vil være vanskelig å moderere. Snobbe-tråden burde vært flyttet med en gang da den ikke omhandler fysisk utstyr, og Off Topic var nok rette plassen.

For å si det rett ut:
Selv om vi stengte snobbetråden så er det tydeligvis alltids en vei videre, men jeg synes vi skal sette en stopper der. Nå er det nok, og det tror jeg de fleste er enig i.

Det er ferie, og ettersom været ikke er all verdens, så sett deg heller ned foran hi-fi anlegget og nyt musikken. Får du en god opplevelse (hi-fi eller noe annet), ta noen bilder, del det med oss, eller skru av skjermen.

Mvh
Høvdingen

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.015
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Kjære vene, nå må dere holde opp. Moderatorene favoriserer ikke noen spesiell mafia ut fra det jeg kan se, og de fleste medlemmer assosierer seg selv ikke med noen spesielle gruppe på forumet. De fleste anerkjenner nok at kabler har betydning, men er forskjellige om graden. Det var ikke årsaken til at dustetråden ble stengt.

Den ble altoppslukende, og var spekket av dårlige vibber. Derfor ble den stengt.

S

Smorte24

Gjest
baluba skrev:
Kjære vene, nå må dere holde opp. Moderatorene favoriserer ikke noen spesiell mafia ut fra det jeg kan se, og de fleste medlemmer assosierer seg selv ikke med noen spesielle gruppe på forumet. De fleste anerkjenner nok at kabler har betydning, men er forskjellige om graden. Det var ikke årsaken til at dustetråden ble stengt.

Den ble altoppslukende, og var spekket av dårlige vibber. Derfor ble den stengt.
Men tråden om FRP og deres skandale får lov til å eksistere, den er vel på 143 sider og har vel like mye eller værre ordbruk enn denne snobben tråden som ble stengt.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.015
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Smorte24 skrev:
baluba skrev:

Men tråden om FRP og deres skandale får lov til å eksistere, den er vel på 143 sider og har vel like mye eller værre ordbruk enn denne snobben tråden som ble stengt.
Det finnes en make for de rødgrønne, og den får også leve. Jeg syntes de var helt unødvendige da jeg begynte her, men fant ut at de var nødvendige sikkerhetsventiler for folk. Men den tråden om snobberi ble etterhvert bare guffen med drittslenging i alle kanter. En helt annerledes affære der det handlet om å angripe hverandre.

S

Smorte24

Gjest
baluba skrev:
Smorte24 skrev:
baluba skrev:

Det finnes en make for de rødgrønne, og den får også leve. Jeg syntes de var helt unødvendige da jeg begynte her, men fant ut at de var nødvendige sikkerhetsventiler for folk. Men den tråden om snobberi ble etterhvert bare guffen med drittslenging i alle kanter. En helt annerledes affære der det handlet om å angripe hverandre.
Så å si alle diskusjoner i forumet går over til drittslenging, man klarer ikke overbevise hverandre uansett.

Et hifi forum bør være et forum hvor man diskuterer erfaringer, komme med råd og ellers holde en god tone.

Det siste året har dette forumet blitt mere at de som kjøper dyrt er dumme, de som stemmer FRP er dumme, barnehagen i gaten min er fin.

C

Cyber

Gjest
Er det slik at å kjøpe dyrt utstyr og stemme FrP er to faktorer som korrellerer?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.504
Torget vurderinger
0
cybervision_ skrev:
Er det slik at å kjøpe dyrt utstyr og stemme FrP er to faktorer som korrellerer?
Muligens, men jeg tror du skal være antireligiøs i tillegg. Da stemmer det nok!! ;D

Så spørs det om vår venn Deph tåler en slik spøk? Tror det. ;D

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.015
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Smorte24 skrev:
baluba skrev:
Smorte24 skrev:
baluba skrev:

Så å si alle diskusjoner i forumet går over til drittslenging, man klarer ikke overbevise hverandre uansett.

Et hifi forum bør være et forum hvor man diskuterer erfaringer, komme med råd og ellers holde en god tone.

Det siste året har dette forumet blitt mere at de som kjøper dyrt er dumme, de som stemmer FRP er dumme, barnehagen i gaten min er fin.
Omtrent helt make i tråden om de rødgrønne. De som stemmer det må være kørka. Men disse trådene har sine klare misjoner, og det er bare å unngå dem. Tittelen sier jo sitt. Ønsker du ikke å få fordumming av rødgrønne eller FrP så unngår du disse. Men hifi-diskusjonene kan godt være litt mer renhårige, og der går hetsen direkte - ikke indirekte. Det heter ikke "hvis du stemmer ditt eller datt er du en tosk" der, det heter "du er en tosk". Det er den store forskjellen.

Den tråden som ble stengt opptok hele aktiviteten på forumet da den var åpen, og skapte kun dårlige vibber. Den måtte stenges.

(He he he, flirer litt av Spirres kommentar før jeg poster)

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
672
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Kule-Trygve skrev:
ganilsen skrev:
Kule-Trygve skrev:

Geir Arne
Ja er det ikke forferdelig om en forhandler har mer peiling på hifi utover å betjene kassaapparatet?
Tror du misset poenget mitt. Helt klart fornuftig at noen bryr seg mer om hifi enn fortjeneste, men innen hifi er kabler bare en liten del. Vil tro nevnte lovemusikk hadde hatt mer bruk for å oppgradert høyttalerne fremfor å oppgradere kablene. Dette genererer samme penger i samme kasse, men jeg vil tro kjøperen hadde fått en større oppgradering da per krone.

Geir Arne

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.950
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Noe sier meg at lovemusikk har hørt det før. Minst to ganger....
Tror ikke han trrenger høre det tre ganger.

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
672
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
lovemusikk skrev:
ganilsen skrev:
lovemusikk skrev:

Så har det skjedd igjen.

Grow up!

Geir Arne
Synser litt jeg, men kanskje noen flere burde grow up?

Det blir litt tja..sånn enveis.
Når det kun tillates kjeft og stempling som tulling en vei, og det mot dei som vil teste ut kabler og faktisk syns det er forskjell av og til. Då blir jo dei/vi lett mobbeoffer, og tar vi igjen blir en utestengt osv..
Sutrer jeg?
Nei, syns ikke det, jeg er bare veldig opptatt av at vi ikke gjør forskjell, at vi behandler alle likt.
Skal det tollereres en del en vei, bør en og tole det samme andre veien.
Jeg er stort sett nøytral i de trådene jeg leser, og har ikke sett noen enveis favorisering. Når du da er så dypt inne i den ene siden at du ikke ser dette opplever i allefall jeg tråder som denne som sutring.

Når det er sagt kan jeg vel understreke at du og jeg er fundamentalt uenige, men jeg har ingen interesse av å prøve å omvende folk. Det er mange på dette forumet i begge leire som kan lære bort en hel del, og kan man samle denne kunskapen og bruke den sammen istedenfor mot hverandre kommer vi er stort skritt videre.

Det ble forøvrig holdt en blindtest på AVforum nylig(for de som ikke vet det) hvor det langt på vei indikerte at det er forskjell på kabler. Og at det er forskjell på et rom med og uten akkustisk behandling akkustisk behandling er det liten tvil om. Konklusjonen er da at begge sider har rett, og vi bør kanskje prøve å komme videre, sammen.

Geir Arne

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.937
Torget vurderinger
8
ganilsen skrev:
Kule-Trygve skrev:
ganilsen skrev:
Kule-Trygve skrev:

Geir Arne
Tror du misset poenget mitt. Helt klart fornuftig at noen bryr seg mer om hifi enn fortjeneste, men innen hifi er kabler bare en liten del. Vil tro nevnte lovemusikk hadde hatt mer bruk for å oppgradert høyttalerne fremfor å oppgradere kablene. Dette genererer samme penger i samme kasse, men jeg vil tro kjøperen hadde fått en større oppgradering da per krone.

Geir Arne
Siden jeg ble nemt..
Klart jeg hadde hatt mer bruk for større høyttalere i samme merke en nyekabler, men det koster også.
Vis jeg vil finne kabler som passer bedre må jeg vel få lov til det, uten å bli neddynget i alt annet jeg heller burde gjort.
Klart det er bedre tips til en nybegynner, men nå vet jeg hva det går i, og jeg vet det er små forskjeller på kabler, men likevel kan det for meg vere noen justeringer jeg vil gjøre.
F.eks XLR jeg hadde, den så jo utrolig bra ut. Men ved å skifte den ut fikk jeg bort disigheten til klarhet.
Omtrent som en står i holmenkollen og ser utover Oslo mens det er dis. Og etterpå er det klart.
Jeg sier forsatt ikke at det er store forskjeller, men for meg var dette en viktig forbedring.
Syns det er litt synd at en blir stemplet som en idiot vis en ikke demper rommet og at en ikke kan få bra lyd uten.
Før gikk det mer i kabler, at en må ha billige, vis ikke var en og en idiot der og, men nå er det også akustikk en bør ha.
Ikke alle vil ha demping. Ikke alle vil dempe så mye. Ikke alle vil ha disse biltemakablene.
Dette syns jeg alle bør respektere og så må vi prøve å finne godtonen igjen blant alle oss her.
Det er tross alt hifi vi alle er intressert i.
:) ;)

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
672
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
lars_erik skrev:
Noe sier meg at lovemusikk har hørt det før. Minst to ganger....
Tror ikke han trrenger høre det tre ganger.
Joda, men selv du er vel enig her?

Du har vel høyttalerkabler som er like dyre som høyttalerne dine. Iallefall om du tar med IC. Hvis du da skulle byttet en av de komponentene ut med en komponent til 5'000, hadde du da byttet høyttalere eller kablene. Mistenker at vi er enige her, men med deg er jeg jaggu usikker. :p

Uansett, det er poenget jeg prøver å få frem. Men det er såklart lov å være uenig. Men man kan være det uten å påstå at jeg tar feil.

Geir Arne

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
672
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
lovemusikk skrev:
Siden jeg ble nemt..
Du ble bare nevnt som en "følgefeil". :p

Klart du kan velge selv, men ser du ikke på det som positivt at man tilbyr deg flere veier for å nå målet?

Geir Arne

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn