Hvordan vil dere rangere disse?

NuBe

Medlem
Ble medlem
09.08.2017
Innlegg
13
Antall liker
5
Har noen eldre forsterkere og en receiver. Lurer på hva jeg skal beholde og hva jeg skal selge. Klarer ikke å skille disse lydmessig da jeg ikke har nok plass til å sette de opp slik at de lar seg teste mot hverandre. Hvordan ville dere rangere disse?


Cyrus Mission I

Cyrus Mission II med psx

(De er begge med bryter som vist på bildet. Bilde kun illustarsjon da de er pakket ned.)

Harman Kardon 730 Twin

Sony TA F505ES.

Har ellers to eldre cdspillere som jeg også er sliter med å skille kvalitets og lydmessig

Sony CDP X505 ES vs Naim CD5i

Er det noen som skiller seg ut positivt - negativt?

Er det noen som er mer verdt enn de andre?

De er alle godt vedlikeholdt og har nylig hatt service bortsett fra Sonyspiller og forsterker som ikke har hatt service. Skuffen på cd lukker ikke alltid med knapp.

Skjermbilde 2023-04-24 kl. 18.23.06.png
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Tja om noen rangerer det andre høyere kan jeg være interessert i Sony forsterkeren.... ;)
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Gikk inn og leste litt om den, ikke lenger så interessert... 🤔
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.692
Antall liker
58.674
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Der har du et dilemma.
Hva man vil beholde, hvis lyden er viktigst kommer mye an på matching med høyttalere.
Ingen er verdt store summer. Priser kan du sjekke på nettet på HiFi-Shark.

HK 730 låter veldig bra særlig hvis man har høyttalere som er litt mye i toppen.
Jeg hadde HK430 som jeg kjøpte ny i sin tid.

Hvis du bare skal ha en forsterker igjen, så hadde jeg holdt på Cyrus II med PSX.
Ikke så vanlig å se den med PSX.

Helst hadde jeg også beholdt CyrusI pga begge har en coolness og x factor. 🙂 Den tar jo "ingen" plass. 😊

Jeg har kvitta meg med det meste av gamle ting jeg har hatt men Cyrus II er beholdt og satt i topp stand på elektroverksted. Den synes jeg er artig å ta vare på.

Sony forsterker har jeg ingen følelser for, så den hadde jeg latt gå. Sony CD spiller er det ikke gjort noe med /brukt penger på, så den hadde jeg også latt gå.

Da sitter man igjen med Mission Cyrus II med PSX og Naim cd spiller.
Designmessig er Cyrus /Naim comboen nesten tidløs.

Til sist må du nok ta avgjørelsen sjøl.
Lykke til.
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.509
Antall liker
15.389
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Luksusproblem, men jeg hadde beholdt:
Cyrus Mission II med psx (kul som f og barnslig maskulin i uttrykket! Sikker på at Darth Vader tegnet denne når han var 6år;))
Sony CDP X505 ES (bygd som en tanks og fra tiden da Sony fremdeles satset på hifi)
 

NuBe

Medlem
Ble medlem
09.08.2017
Innlegg
13
Antall liker
5
Der har du et dilemma.
Hva man vil beholde, hvis lyden er viktigst kommer mye an på matching med høyttalere.
Ingen er verdt store summer. Priser kan du sjekke på nettet på HiFi-Shark.

HK 730 låter veldig bra særlig hvis man har høyttalere som er litt mye i toppen.
Jeg hadde HK430 som jeg kjøpte ny i sin tid.

Hvis du bare skal ha en forsterker igjen, så hadde jeg holdt på Cyrus II med PSX.
Ikke så vanlig å se den med PSX.

Helst hadde jeg også beholdt CyrusI pga begge har en coolness og x factor. 🙂 Den tar jo "ingen" plass. 😊

Jeg har kvitta meg med det meste av gamle ting jeg har hatt men Cyrus II er beholdt og satt i topp stand på elektroverksted. Den synes jeg er artig å ta vare på.

Sony forsterker har jeg ingen følelser for, så den hadde jeg latt gå. Sony CD spiller er det ikke gjort noe med /brukt penger på, så den hadde jeg også latt gå.

Da sitter man igjen med Mission Cyrus II med PSX og Naim cd spiller.
Designmessig er Cyrus /Naim comboen nesten tidløs.

Til sist må du nok ta avgjørelsen sjøl.
Lykke til.
Takker for tilbakemelding
Har et par eldre gulvhøytalere fra Audiovector F3/Lyd
 
Topp Bunn