Hvordan streame Wimp Hifi fra androide enhet til pc?

KnutAnkhAmon

Medlem
Ble medlem
12.10.2013
Innlegg
8
Antall liker
0
Hei, jeg vil gjerne få Wimp hifi til anlegget mitt og har derfor behov for å sende lyden fra nettbrettet mitt med androide til pc-en min trådløst siden jeg har pådratt meg en usb dac som er svært kresen på strøm. Det er en Arcam rpack som stort sett bare trives sammen med en thinkpad jeg har. Jeg blir ikke hjulpet med en usb hub med strøm og en usb otg kabel siden jeg da ikke får riktig strøm til dac-en.

Så nå lurer jeg på om det er en måte å sende lyden over wifi til pc-en uten at bit-raten forandres? Wifi direct har vist seg å være kranglete på thinkpaden jeg bruker så for meg går ikke det.
 
Sist redigert:

FV

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.07.2010
Innlegg
62
Antall liker
11
Torget vurderinger
5
Spennende løsning du legger frem her, Man. Kan man garantere for kvaliteten på musikken med denne løsningen?
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.696
Antall liker
518
Torget vurderinger
1
Tja, hvis android-appen sender bitperfekt og Windows ikke kødder det til så er ihvertfall forutsetningen for å få fin lyd tilstede. (selv når lyden ikke er bitperfekt, skal man kunne forvente bedre lyd enn vanlig Wimp). Jeg har dog dårlige erfaringer med Windows når det gjelder lyd, men det kan jo hende det er meg det er noe i veien med. (Windows er avhengig av tweaks og ASIO/WASAPI) Men jeg tror denne løsningen vil fungere fint slik trådstarter skisserer.
 

FV

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.07.2010
Innlegg
62
Antall liker
11
Torget vurderinger
5
Har nå gjort dette og har fått lyd på PC fra nettbrett via Shairport. Måtte dog roote min Note 10.1, så er vel ikke en løsning for folk flest. La også inn Foobar i samme slengen, så neste spørsmål er da om man har mulighet å spille lyden fra shairport via Foobar slik at man får brukt ASIO-drivere?
Hvor anbefales det å kjøpe ASIO-drivere?
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.696
Antall liker
518
Torget vurderinger
1

KnutAnkhAmon

Medlem
Ble medlem
12.10.2013
Innlegg
8
Antall liker
0
Jeg endte til slutt opp med å installere androide på en virtuell maskin på windows pc-en min. Slik får jeg nå bruke wimp hifi i androide utgave fra pc-en. Det er litt bugs en gang i blant. Av og til starter ikke det jeg setter på, og noen ganger blir det skurr på lyden. Dette er lett og fikse når det oppstår, så jeg synes det er en grei midlertidig løsning.
Jeg brukte denne guiden for virtuell maskin: Hybrid hijinks: How to install Android on your PC | PCWorld
 
Topp Bunn