Politikk, religion og samfunn Hvordan skal Norge styres

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
3.192
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Er det nå din oppfatning at den norske stat (som du i utgangspunktet synes har alt, alt for mye makt), skal detaljstyre et hvert firma de har eierinteresser i, og overstyre det valgte styrets disposisjoner? Hvordan i alle dager skulle det ta seg ut for et AS å bli overstyrt av en enkeltaksjonær uten et rent flertall?

(PS: Jeg synes du skulle øve deg litt på å unngå disse overspente stråmanns"argumentene" du fyller innleggene dine med)
flink til å unnlate å svare på spørsmål er du
veldig enkelt for deg å svare, men da regner jeg med du har innsett at jo, den norske stat har finansiert wef. noe som egentlig burde være den minste innrømmelsen gitt alt det sjokkerende vi har blitt presentert for

jeg tenker et ganske godt standpunkt for den norske stat kunne vært noe sånn som: vi skal ikke donere penger eller involvere oss i politiske tenketanker eller internasjonale næringsorganisasjoner som jobber mot det norske folks interesser
som et eksempel
så kommer du sikkert til å kverulere videre og kanskje si at jeg ikke har peiling fordi jeg tror at wef arbeider mot det norske folks interesser

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
15.985
flink til å unnlate å svare på spørsmål er du
veldig enkelt for deg å svare, men da regner jeg med du har innsett at jo, den norske stat har finansiert wef. noe som egentlig burde være den minste innrømmelsen gitt alt det sjokkerende vi har blitt presentert for

jeg tenker et ganske godt standpunkt for den norske stat kunne vært noe sånn som: vi skal ikke donere penger eller involvere oss i politiske tenketanker eller internasjonale næringsorganisasjoner som jobber mot det norske folks interesser
som et eksempel
så kommer du sikkert til å kverulere videre og kanskje si at jeg ikke har peiling fordi jeg tror at wef arbeider mot det norske folks interesser
Nei, den norske stat har IKKE donert penger til WEF, det er en direkte feilaktig påstand.
Sett deg inn i hva det betyr å ha eierskap i et AS, og ta det derfra.

At den norske stat ikke skulle ha eierinteresser i norske AS, er et annet spørsmål, og akkurat det kan man jo tenke seg ikke er helt selvsagt.

Når det gjelder WEF spesielt, så har jeg lite synspunkter om det, ettersom jeg har lite peiling på hva de eventuelt bidrar med i verden. Men charteret deres ser i utgangspunktet greit ut, i det minste. Det minner ikke veldig mye om en mafia, akkurat.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.248
Dette er sant, men man kan fort bli litt desillusjonert når man ser hvordan lokaldemokratiet fungerer, og hvor mye det handler om kompromisser og pragmatisme.
Selvfølgelig blir det kompromisser. Det må det bli når det i en kommune med 10.000 stemmeberettigete er minst 20.000 meninger om enhver sak.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.785
Torget vurderinger
1
Nei, den norske stat har IKKE donert penger til WEF, det er en direkte feilaktig påstand.
Hvordan er dette feilaktig?

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
15.985
Hvordan er dette feilaktig?

Finansieringen av WEF organiseres via medlemskontingent fra firmaer.

Den Norske Stat har bidratt direkte til noen øremerkede oppgaver:

Mar-a-Lago Club

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2025
Antall liker
3.044
Sted
Halden
Torget vurderinger
2
Men da har vi jo 1000 kroners spørsmålet ; Hvorfor valgte disse å se en annen vei ?
Små land har ikke så mange muligheter. De kan gi bort naturressurser, etablere skatteparadis, velge å være dypt korrupte, eller søke å kjøpe seg innflytelse ved nettverksbygging og å så penger i organisasjoner og tiltak som bygger makt og renommé.

Rød Larsen og Juul fikk heltestatus og påvirket fredsbrandingen som grep UD. Dette skulle bli Norges merkevare internasjonalt.

Så de slapp unna med ting altfor lenge.

Topp Bunn