Hvordan ser innmaten ut?

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Er veldig fornøyd med denne..Plenty power og. Hvordan syns teknikerene det ser ut?

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Er veldig fornøyd med denne..Plenty power og. Hvordan syns teknikerene det ser ut?
Duelund ville ha steilet over å se plasten som omgir kondensatorene ;) Ellers ser det jo bra ut :)

T

timc

Gjest
Ser jo ryddig og pent ut dette. Hvilken spenning kjører den på?

Hva er det?

Mvh

T

timc

Gjest
Plast er fy fy!!! ;)

Fjern plasten og smør dem inn med linolje.

mvh

L

Ludo

Gjest
Hva med en aldri så liten resize av bildet kanskje...? 640x480 holder i massevis her :)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.573
Sted
Holmestrand
Plast er fy fy!!! ;)

Fjern plasten og smør dem inn med linolje.

mvh
Roper man i skogen får man kongler i munnen...
Fjerne plasten er nå en ting, men smøre inn med linolje... joda, det fungerer fint på gamle trebåter, så da vriker det vel her også... 8)

T

timc

Gjest
Jeg har ikke noe formening om linolje virker eller ikke, har ikke fått prøvd enda. Jeg bare svarte på hvorfor Duelund ville Steilet ;)

Mvh

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Ser jo ryddig og pent ut dette. Hvilken spenning kjører den på?

Hva er det?

Mvh
Spenning vet jeg ikke..det er Yungson 2x200 int...
Tok bildet så stort for mer nærbilde ;)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.403
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Spørreren var vel interessert i seriøse kommentarer til innmaten?
Innmat er alltid interessant. Både for å se hva en bataler for, for å se hva slags komponenter som er benyttet og muligheten for service. Jeg har sett ekstremt dyre forsterkere med lite imponerende innmat. Greit at det låter bra, men kan det forsvare prisen?

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
2.073
Sted
Sjælland. Danmark.
:) :) :)
Det ser ud til at køleribberne er af messing! Det er et bedre materiale end aluminium.
Men hvis du tager og kører en negl hurtigt over, så vil de sikkert sige en masse, og det gør de afhængig af hvor højt du spiller.
De kan dæmpes på flere måder. Den hurtige er tape henover, men der er plastik.
Ellers må fantasien råde.
Mvh. Sven Palvig
:D

T

timc

Gjest
Med fare for å drite meg helt ut....vil ikke limen på Tape løsne ganske fort når han skrur opp volumet?

Innmaten ser grei ut den, Jeg har inntrykk av at en god del av de Kinesiske produktene har god innmat i forhold til prisen. Har jo tittet inni og forsket litt på diverse Shanlingprodukter og har blit positivt overrasket over komponentkvaliteten. Ser ingen grunn til at dette ikke skulle gjelde for andre kinesiske merker som Cayin og Jungson.

Mvh

ha_ha

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
0
Ser skikkelig ut det der ja. Innmat er bra!

Det ser ud til at køleribberne er af messing! Det er et bedre materiale end aluminium.
Men hvis du tager og kører en negl hurtigt over, så vil de sikkert sige en masse, og det gør de afhængig af hvor højt du spiller.
De kan dæmpes på flere måder. Den hurtige er tape henover, men der er plastik.
Ellers må fantasien råde.
Mvh. Sven Palvig
Hvorfor mener du messing er bedre enn aluminium? Meg bekjent er den termiske ledningsevnen til messing dårligere enn aluminium. Er det andre egenskaper som er viktige?

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Hva med denne da? Topplokket er flere mm. tykkt alu.som resten+dempematte.. Drivverket står på ei stor 12mm.tykk alu.plate.. :)

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341

Hvorfor mener du messing er bedre enn aluminium? Meg bekjent er den termiske ledningsevnen til messing dårligere enn aluminium. Er det andre egenskaper som er viktige?
Messing har høyere massetetthet enn aluminium og er en bedre varmeavleder. På de råeste PC-prossessorene brukes kobber som er enda mer effektive.

For å svare på linoljebruken, så er det ikke linoljen i seg selv som er bra, men fuktigheten (vannet) den absorberer og tar vare på (Derfor den er et ypperlig redskap til å holde trevirket friskt i 100 år). Vann har bipolære molekyler. Bipolære molekyler tar ikke opp ladning, men velger heller å snu seg i den retningen spenningspotensialet ligger på. Dette gjør at en leder klint inn med linolje ikke absorberer elektronene som vandrer gjennom den, men slipper dem uhindret forbi - i teorien i alle fall.

Mvh.

Vidar

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Må få lov til å minne om at piratkopiering av CDer ikke er anbefalt.

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Må få lov til å minne om at piratkopiering av CDer ikke er anbefalt.
Har orginalen.har tatt to kopier,som jeg har gjort med flere andre for å teste flere spillere mot hverandre samtidig ;)

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Antall liker
183
Torget vurderinger
7
Messing har høyere massetetthet enn aluminium og er en bedre varmeavleder. På de råeste PC-prossessorene brukes kobber som er enda mer effektive.
Mvh.

Vidar
Dette er ikke rett Vidar.

Termisk ledningsevne er totalt uavhengig av densiteten til et materiale. Det er helt riktig at kobber er bedre enn både aluminium og messing, men messing har bare rundt halvparten av den termiske ledningsevnen til aluminium.
Rangeringen for disse 3 blir.
1. kobber ~400 W/m-K
2. aluminium ~240 W/m-K
3. messing ~110 W/m-K

Mvh

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Baltic.....kan du vennligst ta ned størrelsen på bildene du legger ut!
Trådene dine blir jeg helt umulige å forholde seg til på en laptop.  
Kanskje ok når man er koblet til en 21+ tommer men.......

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Sikkert grei tråd dette, men jeg gidder f... ikke å lese den med disse bildene............

R

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Trodde Photobucket automatist reduserte bildeformatet... :mad: :p :p :p

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Gjorde det med vilje,som jeg skrev tidligere.
Har scrollet og scrollet, men finner ikke hva du skrev?
At bildene er større med vilje?

R

(Hvis du vil ha dem resized, så send PM.)

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Husker også at Balticthor valgte denne store sizen med vilje for da ble det lettere å se innmaten i forsterkeren men jeg tror orginal svaret har ramlet ut av tråden kan heller ikke finne dem.

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Ok.

Tips for fremtiden:

Ved store bilder, som innlegger VIL skal være store, legg ut linken istedet for bildet.

Forumet egner seg ikke for mye større enn ca 700 pixlers bredde.

R

Tar meg den frihet å legge dem ut her på side 2 i 700-bredde:

Ble ikke så halvgærnt det?

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Det var ganske tidlig at jeg skrev det..

Spenning vet jeg ikke..det er Yungson 2x200 int...
Tok bildet så stort for mer nærbilde ;)
Joda RoDa, det ser greit ut det og. Men tanken min var no god da..Hvis noen ville lese det som sto på diverse...Selv om det ble furore..Hva med cd'en?

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
2.073
Sted
Sjælland. Danmark.

Det er fordi at det er et paramagnnetisk materiale ligesom plastik er, hvor messing er diemagnetisk.
Et paramagnetisk er magnetisk, når der er strøm på; hvorimod diemagnetisk virker frastødende.
Jern er ferromagnetisk som er det værste, da det hele tiden tiltrækker.
Jeg har oplevet bedre dynamik, efter jeg har fjernet jernplader i bunden og siden af min Marantz PM 14 K.I.Sign.
Så grunden til at messing er bedre er at det ikke påvirker komponenterne inde i apparatet.
Kobber er et bedre materiale som det blev nævnt.
Det er bedre at bruge malertape end tape (engle-).
Mvh.
Sven Palvig

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund

Ontech'en min skal jo ha en strømforsyning som er 20 ganger større enn forbruk.. Men det ser jo ganske kraftig ut på Jungsonen og..?

T

timc

Gjest
Ser bra ut gjør det. Men 40.000 uF/63V pr. side på en 2x200watter er ikke avskrekkende mye. Ganske standard på produkter i denne klassen.

Derfor jeg lurte på spenningen ;) Da den i stor grad bestemmer hvor mye energi som kan lagres i kondensatorene.

Energi = 1/2 * C*V2 (i andre)

Til dere med mer erfaring: Siden kondisene er 63V, vil det være realistisk å annta en railspenning på rundt 35-40V ?

Mvh

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.726
Torget vurderinger
0
Er det ikke litt synd at så mye elektronikk omkranser et "plastic fantastic" driv-verk?

Sammenligner litt med helstøpt, keramisk driv-verk i min Denon. Det må da virkelig ha noe å bety for kvaliteten på reprodusert lyd?

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Er det ikke litt synd at så mye elektronikk omkranser et "plastic fantastic" driv-verk?

Sammenligner litt med helstøpt, keramisk driv-verk i min Denon. Det må da virkelig ha noe å bety for kvaliteten på reprodusert lyd?
Jepp, drivverket betyr mye uansett hva teoretikere sier Flageborg ;D Men har Denon noe i keramikk? I den nye spilleren min er det toppmodellen til Teac Esoteric som står, VRDS Neo (finnes også i en billigere versjon).

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.726
Torget vurderinger
0
Viking: Min Denon DCD-1560 fra ca. 1990, bygget i Japan, har det. Mener at DCD-3560 og den påfølgende DCD-2560 har det samme driv-verket.

Ellers må jeg nevne at driv-verket i min Denon LA-2700 er utrolig bra. Kjøpte den på bakgrunn av tips fra amerikanske audiofile som ikke kunne skryte nok av dette driv-verket. Det er jo en laser-disc spiller men med CD-plater spiller det fletta av det meste.

"stabilt til døden......."

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Jeg har også en Dcd 3560 også! (les nederst)det er sikkert bra det! Men det er vel Phillips sitt Hi-end verk i Yungsonen som sikkert er bra nok det,klarer sikkert ikke å høre forskjell på de..Med alle faselitetene som a-b repeat,prog,repeat osv. Og så står det jo på ei alvorlig :eek: tykk alu ramme...

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Har ikke peiling på å bedømme elektronikk utfra bilder, men jeg kan da slenge inn et bilde eller to av min Sony fra 2001.
Sånn for å sammenligne.

R

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Ja, den Ontech'en er rå!

Hadde en sånn hjemme, men den så helt anderledes ut?

Har noen bilder på desk-top'en.
Legger dem kanskje ut engang.

Den var bare halvparten av din i størrelse, og med en firkantet trafo inni.

Lurer på hvor mange versjonen av disse det finnes?

R

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.726
Torget vurderinger
0
Jeg har også en Dcd 3560 også! (les nederst)det er sikkert bra det! Men det er vel Phillips sitt Hi-end verk i Yungsonen som sikkert er bra nok det,klarer sikkert ikke å høre forskjell på de..Med alle faselitetene som a-b repeat,prog,repeat osv. Og så står det jo på ei alvorlig :eek: tykk alu ramme...
Har hatt gleden av å teste Yungsonen mot min Denon, og det er utrolig hvor bra den "gamle" Denon markerer seg som "Spitzenklasse" etter alle disse årene........

Send meg en PM når du skal kvitte deg med 3560'n !

Topp Bunn