Hvordan pressen mottar våre nye ACA Seraphim Skogrand Edition høyttalere.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Våre ACA Seraphim Skogrand Edition høyttalere hadde sin verdenspremiere på årets TAVES messe i Toronto - les hvordan pressen opplevde sitt første møte med høyttalerne:
    Testimonials Skogrand Cables

Vedlegg

Kommentarer

U

utgatt25555

Gjest
    Hvor går grensen for god lyd og idioti?
    Dette er vell så langt over grensen det går an og komme...........!
    Heldigvis er det vel bare for deg å definere grensen for deg selv, personlig skulle jeg ikke legge de behövelige kronene på dette, "everybody is somebody´s fool" som Karin Krog så vakkert sang det engang, hvorfor bry seg? det er jo bare å la väre :cool:

mvh

Audiomix

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Antall liker
    5.411
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    31
    23m pr par - poenget er å nå fra crossover til elementene.
    Kan umulig ligge den korteste vei mellom delefilter og elementer.
    Ikke en lang omvei heller.
    Hvis kabelen har en positiv effekt?: Jo lenger, jo bedre. Innenfor en økonomisk ramme:)

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.598
    Sted
    Stavanger
    Går det an å få klarifisert om crossover er ekstern eller intern?
    Ekstern vil jo forklare kabellengden på 23m!

L

Larkus

Gjest
    En tabbe å tilby disse høyttalerene uten Skogrand internkabling til bare 8000 USD. Hvis prisen på den utgaven hadde vært ca. 35000 USD
    hadde nok ikke reaksjonene her på hfs vært på samme nivå. Det finnes flust med høyttalere i den prisklassen som ikke skper noen reaksjoner angående pris.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.547
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Som ymir nevnte kjøpte jeg en 25-meters rull av Clas Ohlsons beste høyttalerkabel som internkabling i de nye 6-veis høyttalerne mine. Brukte vel ca halvparten, så 10 m hadde strengt tatt vært nok til det prosjektet.

Det jeg funderer på med disse Seraphim-høyttalerne er hvordan kabler med luft som dielektrikum kan tres innvendig i en høyttaler uten å skape luftlekkasjer med tilhørende pustelyder og endring av avstemningsfrekvens i bassreflekssystemet. Det er litt uklart for meg.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.547
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tja. Disse kablene har forholdsvis høy induktans, størrelsesorden 0,75 uH/m, så med 23 meter blir det noe slikt som 17 uH. Det vil nok gjøre en liten forskjell i form av en reaktiv boost rundt 7-8 kHz og desto brattere avrulling over det. Just the ticket for middelaldrende gullører med hørselstap over 8 kHz, men en tonekontroll er billigere.

L

Larkus

Gjest
    Det er vel snakk om 23 meter enkeltleder vil jeg anta. Dvs. 11,5 meter med dobbel kabling, sannsynligvis med sterkt varierende avstand mellom lederene og dermed totalt uforutsigbar induktans.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…

Informasjon om bruker

Skogrand Cables
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3
Link til alle artikler
4
Skogrand Cables sine annonser
Bransjenyheter
Ny omtale SCI Markarian 421: "Extreme fidelity ... the best of the best."

Ny omtale SCI Markarian 421: "Extreme fidelity ... the best of the best."

• 0
Senior Editor Gregory Petan hos Dagogo.com har brukt det siste året med Skogrands Markarian 421 signalkabler - les om hans erfaringer her: Skogrand SCI Markarian 421 Balanced Interconnects Review...
Fortsett
Bransjenyheter
Skogrand SC og SCI Markarian 421 omtale

Skogrand SC og SCI Markarian 421 omtale

• 0
Danon Han Hong Den, leder av the Analogue Fellowship i Malaysia, forteller om sine erfaringer med Skogrand SC Markarian 421 og SCI Markarian 421: Skogrand SC Air Markarian 421 Cables: Second...
Fortsett
Bransjenyheter
Positive Feedback Online tester Skogrand kabler

Positive Feedback Online tester Skogrand kabler

• 61
Tre høyttalerkabler: SC Air, SC Centaurus A og SC Markarian 421 pluss RCA og XLR versjon av SCI Markarian 421 signalkabler testet i ett år hos Kipnis Studios og Epiphany Recordings Ltd. Fyldig...
Fortsett
Topp Bunn