Hvordan lager man en perfekt Dry Martini?

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
baluba skrev:
På mitt kjøkken finner du alltid en boks safran. Ekte saker, selvfølgelig.
På mitt også! :D

Til fruens STORE fortvilelse! :eek: :'(

" Å skal du med alt det der du samler på?? Safran, vaniljestang, kanelbark, einebær, du bruker det jo aldri!? :mad: :mad: Og et utvalg krydder hvorav visse kun brukes en eller to ganger pr år. Men de SKAL være der! Tilfredstiller man ikke denne kravspesifikasjonen kan man dessverre ikke regne seg som en av de charmerende bedrestillede innen borgerskapet.
Hvis du lar krydder stå slik i årevis har fruen mine sympatier. Da er dette kun til pynt og for å samle støv sammen med planene om å lage noe godt av det. Krydder er ferskvare!

Forslag til nyttårsforsett: Rydd i krydderskapet og kast alt som gikk ut på dato før 1999, (en god begynnelse om ikke annet) ::)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.660
Torget vurderinger
0
Hvis så var saken Deph skulle jeg gitt deg rett. Men det brukes, dog er det ikke alltid barn og hustru får deh "hele og fulle" sannhet om hva maten inneholder. Et langt liv har lært meg at visse saker "liker vi ikke" av PRINSIPP ! Hvordan det smaker er av null betydning, og når man da ikke vet hvordan det smaker vet man heller ikke når man får det servert! ;D

Du finner ikke mye som er utgått på dato i krydderhyllen min. ;)

Hvis man opplever at saffranen går ut på dato kan man jo som jeg ser legge den i ginflaska! Så langt har jeg hatt risgrøt som "last resort". Risgrøt tilsatt saffran slik at den blir gul, et par eggeplommer, en teskje eller to med vaniljesukker og servert med jordbærsyltetøy! Snadder! kan brukes som dessert hvis man ønsker. Ikke vanlig kost hos oss heller, men når mor er borte slår far til, og barna elsker gul grøt på lørdag!

Nei Deph, krydder går ikke ut på dato før det brukes! :D

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har lært feil vodkatini, men det gjør ingenting. Den smaker også fortreffelig og fungerer deretter. I kveld kommer det derimot brunt brennevin på bordet før sengetid, og det er hvert øyeblikk. Nå skal en god klunk 12yrs single malt Caol Ila pirre smaksløker og nese, samt varme mitt litt forfrosne indre. :D

G'nite.

G

Gjestemedlem

Gjest
Dry Martini à la Gjestemedlem

Ta en flaske Bombay Sapphire fra kjøleskapet

Hell passelig mengde i en champagneskål

tenk hardt på en flaske Noilly i 8 sekunder

ignorer 2 grønne oliven

Server umidelbart.

Cheers!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Eller drikk krigsgin ut av en liten plastpose når du cruiser rundt i Pajero-en (med sjåfør!).

Topp Bunn