Hvordan låter egentlig høyttalere til 6 millioner?

Det kan du få sjekket ut nå! De eksklusive og svært imponerende høyttalerne Børresen M6 vil vises frem i all sin prakt på Oslo HiFi Show sammen med klasse A-forsterkerne og elektronikken fra Aavik. Håper vi sees. Sjekk ut www.oslohifishow.no for mer info om messen, program og messekart.

Børresen M6 900x500 facebook .jpg
 

Kommentarer

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.211
Antall liker
22.947
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Da er det bare å sminke og parfymere, samt dresse opp grisen. Voila ! Not a pig ?
Man må da få lov til å annonsere at man vil vise frem en høyttaler til 6mill uten at det sitter en gjeng med "grinebitere" og syter over det? Jeg kan ikke fatte at det er "galt" å vise frem dyre produkter på en hi-fi messe? Hvis jeg skal på en messe så håper jeg at det står mye kostbart utstyr utstilt der. Ikke for at det nødvendigvis er verdt prisen eller at man ev. har råd til det, men det gir de fleste en sjelden sjanse til å både se og høre utstyr man vanligvis ikke har muligheten til.
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.585
Antall liker
34.310
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Jeg kan ikke fatte at det er "galt" å vise frem dyre produkter på en hi-fi messe?
Nei, med mindre det er bevisst markedsmanipulasjon selvfølgelig. Det er jo som regel ikke på de dyreste tingene man henter ut profitten og vi snakker ikke om en velkjent produsent med et veletablert brand med lang historie.

Så jeg lurer fortsatt på om dette er et reelt produkt.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.338
Antall liker
8.430
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Virker ikke særlig betryggende: ?

Zirkoniumpulver

I pulver eller som porøs svamp er overflatearealet stort, og metallet antennes derfor lett i luft allerede ved cirka 200 °C, eventuelt ved lavere temperatur ved gnidning eller utladning av statisk elektrisitet. Det må derfor behandles forsiktig og oppbevares under argon eller i for eksempel metanol. Fordi pulveret reagerer med både vanndamp og karbondioksid, må antent pulver slukkes ved tildekking med tørr sand eller salt.
Dere har jeg faktisk jobbet en del med da jeg jobbet på atomreaktoren på Kjeller.
Når du tenner på det er det nesten helt umulig å slukke. Hadde en helt fat med spon som vi tente på under en brannøvelse. Brenner med en helt hvit flamme.
 

stereopluss

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.06.2015
Innlegg
96
Antall liker
445
Sted
Fjellhamar
Du kan være trygg på at det gjør de neppe !
Ikke helt sant. Vi dro til Danmark og snakket med Michael Børresen (og den tidligere Gryphon-konstruktøren Flemming Rasmussen), og da ba vi Michael utdype litt rundt Aavik 880-seriens DAC og klasse A-forsterkere. Se video i vår YouTube-kanal her:

Håvard - Stereopluss
 

alfegutt

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.03.2015
Innlegg
939
Antall liker
1.316
Sted
Østfold
1:00 min "High Definition digital signals don´t thrive outside the box... so we put it into one box"
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.692
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Det er mye misunnelse ute å går her.;) Hvis du synes 6 mill er mye penger så er det kanskje lurt å kjøpe andre høyttalere. Uansett er det mange av oss som har lyst til å høre på disse og gjøre oss opp vår egen mening om dem.
 

bruce2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.12.2007
Innlegg
382
Antall liker
199
Torget vurderinger
1
De store anleggene hos Mala låter ekstremt bra, synes jeg. Det forventet jeg at denne gjør også. Sikkert bedre enn noe annet. Men hadde jeg voknet opp og husket at jeg hadde kjøpt en høyttaler til 6 mill, da hadde jeg oppsøkt spesialisthelsetjenesten.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
I forhold til MBL virker de å være en smule overpriset og underlegen på kapasitet…
Kanskje. Men no har eg ikkje prøvd desse dyre vedundera. Eg er også svært usikker på om eg kan få plass til dei i ehsisterande husvære, og det vert retteleg dyrt om eg skal bygge eige lytterom . Så lurer eg på om eg ville vorte særleg meir fotnøgd med eit slikt alternativ enn det har no.
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.585
Antall liker
34.310
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Det er mye misunnelse ute å går her.;) Hvis du synes 6 mill er mye penger så er det kanskje lurt å kjøpe andre høyttalere. Uansett er det mange av oss som har lyst til å høre på disse og gjøre oss opp vår egen mening om dem.
Usikker på hvem man skal misunne?

Man blir selvfølgelig litt engasjert når et produkt presenteres som den gjøres her, med prislappen som eneste lokkemiddel. Når man da gjør litt research for å se hva som gjør dem unike og finner slike beskrivelser:

1709707544414.png


Jeg synes det bare er rett og rimelig at folk får gjøre opp sin egen mening! For egen del tenker jeg at å hoppe fra hustaket og flakse med armene er en overflødig øvelse for å bevise at jeg ikke kan fly. Mao kommer ikke til å bruke tid til å lytte på disse.

Luftbåren støy! 😂🤣
 

Informasjon om bruker

stereopluss
Hi-Fi interessert
Medlem siden
Antall liker
445
Link til alle artikler
28
stereopluss sine annonser
Bransjenyheter
Tusen takk for en flott messehelg!

Tusen takk for en flott messehelg!

  • 0
Dette er en helg vi kommer til å huske lenge. Med over50 utstillerrom, flotte artister, mye bra lyd og særdeles god stemning, ble helgen akkurat slik vi ønsket oss. Velkommen tilbake til messe...
Fortsett
Bransjenyheter
Behøver pickup-en din en sjekk? Bestill gratis under Oslo HiFi Show

Behøver pickup-en din en sjekk? Bestill gratis under Oslo HiFi Show

  • 0
Gratis sjekk og rens av pickup. En grundig sjekk av en pickup koster normalt 750kr. Hvis du avtaler en slik sjekk under Oslo HiFi Show, er dette gratis. Sjekken innebærer at vi ser på pickupen fra...
Fortsett
Bransjenyheter
Vienna Acoustics Mozart Infinity vises for første gang i Norge.

Vienna Acoustics Mozart Infinity vises for første gang i Norge.

  • 0
De aktive høyttalerne Vienna Acoustics Mozart Infinity vises for første gang i Norge på Oslo HiFi Show. Mozart Infinity er et avansert alt-i-ett-musikksystem: To høyttalere som strømmer direkte...
Fortsett
Bransjenyheter
Soundgarden viser frem de lekre aktive høyttalerne Sonus faber Duetto

Soundgarden viser frem de lekre aktive høyttalerne Sonus faber Duetto

  • 1
Soundgarden, i samarbeide med Mono AS, viser frem de kompakte, aktive og svært lekre høyttalerne Sonus faber Duetto, og viser at det ikke nødvendigvis må være dyrt for å låte svært flott. Du...
Fortsett
Bransjenyheter
Norgeslansering av Estelon Aura på Oslo HiFi Show

Norgeslansering av Estelon Aura på Oslo HiFi Show

  • 2
De slanke og lekre høyttalerne Estelon Aura vises for første gang i Norge på Oslo HiFi Show. Disse vil du finne på rom 351 hos Acoustic Tuning og på fellesområdet i 3. etasje. Se...
Fortsett
Bransjenyheter
Europapremiere på Acoustical Systems Astellar på Oslo HiFi Show

Europapremiere på Acoustical Systems Astellar på Oslo HiFi Show

  • 0
Den nær 100 kg tunge Acoustical Systems Stellar er en ekstrem platespiller du bare må se og høre. Bare tallerkenen er bygget opp av 36 lag av 18 forskjellige materialer (blant annet wolfran, titan...
Fortsett
Topp Bunn