Høyttalere Hvordan låter Audio Physic Virgo?

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
228
Torget vurderinger
5
Hvordan låter disse Virgoene sånn generelt sett?

Ser det er flere par til salgs i nærheten av der jeg bor.

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
622
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Hvilken modell? Virgo 3 har stram bass, men går ikke langt ned. Ganske analytisk, man må være litt forsiktig med kilde og forsterkeri, kan bli skarp i toppen. V5 er mykere og bredere frekvensområde. V1 kjenner jeg ikke, men de har fått mye skryt. Sidemonterte basser, passer ikke i alle rom.

Sist redigert:

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
Hvilken Virgo er det snakk om? Ihvertfall i forhold til dine Mantra vil du merke at de er ganske mye mer tight i bassen og med en holografi som du ikke får med noen SA høyttalere. Stemmer er mye mer detaljert og da særlig dype mansvokaler som får mer liv og står på en fantastisk måte ut i rommet. Dette gjelder nesten uansett hvilken årsgang du velger. Det du må være klar over er at de krever mye mer av forsterkeriet enn SA. Enn annen ting; disse kan spille høyt og er fantastiske på enkelte musikksjangre ala jazz/blues/folk/acoustic men er ikke noe særlig på pop/hiphop ol...

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
228
Torget vurderinger
5
Tenker hovedsaklig på Virgo 1 og 2, da det er stort sett disse som annonseres ser jeg.

Hadde nå Mantra 60 sist som jeg egentlig var ganske fornøyd med, med unntak om at bassen omtrent var helt borte under 40Hz.
Er derfor på utikk etter noe med litt de samme kvalitetene, men som kansje strekker seg litt lengre ned.

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
622
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Haugenial nevner holografien og det stemmer godt med mine betraktninger også. Med V3 løsnet musikken fra HT. Synes ikke V5 var lik på det området, men stort lydbilde. Hvis du skulle komme over V3 er det en fantastisk HT, men trenger en sub.

Topp Bunn