Hvordan kan vi redde/revitalisere Albumstafetten

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Lykke til med revitalisering av stafetten Dazed. Med tilbakemeldingene til nå ser det ut til at du skal få en tøff jobb.

Eg er for så vidt sikkert klar for å gi det et nytt forsøk utpå høsten.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Hva hvis vi må eie skiven vi nominerer + at vi må skrive 8-10 ord om hvorfor vi nominerer og hva slags forhold vi har til skiven.

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
37.921
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Hva hvis vi må eie skiven vi nominerer + at vi må skrive 8-10 ord om hvorfor vi nominerer og hva slags forhold vi har til skiven.
Hva vil du oppnå med det?

Utelukke Spotifybrukere og få færre, men mer dedikerte (til egen skive) deltakere?

Har liten tro på forslaget, men begrunn gjerne hva du vil oppnå.

Gjentar det jeg (tror jeg) har sagt tidligere i tråden: det er ikke noe galt med reglene. Det er bare oss deltakerne det er noe feil med. Iblant.
Hvilke skiver vi velger, hvordan vi forholder oss til hverandre, aktiviteten underveis, etc. Er drepende for interessen dersom det bare er to-tre som hører de enkelte platene. En deltakelse skal forplikte.

Høsten høres bra ut for et nytt forsøk, tror også det er bra å ha få runder per år.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Hvor er det blitt av Dazed ? Tror ikke jeg har ikke sett han på nysentralen.

mvh. s,

Edit : Ser at han er logget innpå nå.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Er nok litt for mainstream :rolleyes:... Samt at det tidvis er en pretensiøs fremferd av enkelte... :cool:
Self-fulfilling prophecy? ;)

Det er da ganske jordnært, selv om noen har mer talent for prosa enn andre.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Hvor er det blitt av Dazed ? Tror ikke jeg har ikke sett han på nysentralen.

mvh. s,

Edit : Ser at han er logget innpå nå.
Jeg er her, jeg. Har bare hatt opplevd litt mer av den beryktede tidsklemma i vår enn det som er vanlig. ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
417 anmeldelser så langt. foreslår at vi går for å runde 500 i løpet av 2012. oppstart august

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
blir det ikke litt komplisert å forlange at man skal abonnere både på Wimp og spoty? og siden vi startet med spoty.....

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Antall liker
2.295
Sted
Tromsø
blir det ikke litt komplisert å forlange at man skal abonnere både på Wimp og spoty? og siden vi startet med spoty.....
Nei, det var ikke meningen at det skulle være nødvendig. Jeg kunne godt tenke meg å delta, men det forutsetter at jeg har tilgang på skivene i Wimp.

Blir litt mere jobb å sjekke før man melder skiva opp, men til gjengjeld kan det hende at flere melder seg på.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Nei, det var ikke meningen at det skulle være nødvendig. Jeg kunne godt tenke meg å delta, men det forutsetter at jeg har tilgang på skivene i Wimp.

Blir litt mere jobb å sjekke før man melder skiva opp, men til gjengjeld kan det hende at flere melder seg på.
hvis noen som har wimp tar jobben. hvorfor ikke. flere deltakere jo bedre

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Antall liker
1.485
Sted
Trondheim
Er det egentlig et mål med mange deltagere? Ferre deltagere og kjappere runder er mitt forslag til revitalisering.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
de første 10 til mølla får bli med. kan funke det

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Antall liker
2.165
Sted
Sortland
Jepp, enig i det.
Blir litt vanskelig å organisere - Hvem skal starte tråden, har vi en egen tråd eller skal vi opprette en egen tråd for hvert album?

Tråden: ''Hva syns dere om denne?'' innbyr vel til korte innlegg av typen ''Liker'' eller ''Misliker'' ;)

Må kunne stille krav til melderne.

Hva om du meldte et album til meg som jeg la ut - hvor jeg kunne sensurere innleggene?
.....nei det ble bare tull........

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Jepp, enig i det.
Blir litt vanskelig å organisere - Hvem skal starte tråden, har vi en egen tråd eller skal vi opprette en egen tråd for hvert album?

Tråden: ''Hva syns dere om denne?'' innbyr vel til korte innlegg av typen ''Liker'' eller ''Misliker'' ;)

Hva om du meldte et album til meg som jeg la ut - hvor jeg kunne sensurere innleggene?
tror vi bør organisere det under Albumstafett-tråder. men kjappere og som nevnt færre deltagere. 10 deltagere anmelder 4 plater som trådstarter nominerer. velg 2 skiver fritt. stafettoberst trekker dager når hvem skal anmelde

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Noen som har tenkt mer på stafetten? Høsten er her, men hvordan er det med motivasjonen?

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg er gjerne med på en ny runde om noen vil organisere.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Jepp, enig i det.

tror vi bør organisere det under Albumstafett-tråder. men kjappere og som nevnt færre deltagere. 10 deltagere anmelder 4 plater som trådstarter nominerer. velg 2 skiver fritt. stafettoberst trekker dager når hvem skal anmelde
Misforstår jeg litt her ? Skal man anmelde 4 plater ? Det blir i meste laget,syns 2 var nok.

mvh. s,

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Jepp, enig i det.

Misforstår jeg litt her ? Skal man anmelde 4 plater ? Det blir i meste laget,syns 2 var nok.

mvh. s,
Nope! vi velger 2 plater ut fra et utvalg på totalt fire. vi nominerer hver vår plate og stemmer på hvilke plater som skal anmeldes

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Har egentlig lyst, men det er dette med tid da. Mot slutten sist følte eg at eg aldri fikk viet det nok tid, især det å lytte til de andre platene - for å kunne delta i diskusjonen på noe som helst fornnuftig måte.

Men vi får vel gi det en sjans før vi konstanterer at det går åt skogen.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Bra. Skal vi bare prøve en helt vanlig runde slik som de foregående? En nominasjon og to anmeldelser pr. Deltaker? Kan godt styre en, jeg, hvis Lyngen er med på det, da.

U

utgatt60135

Gjest
Det er bare å kjøre på om du vil, Dazed. Er ikke sikkert på hvor motivert jeg er selv enda.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Da starter jeg en forsiktig prøverunde til uka, så får vi se hvordan ståa er.

G

Gjestemedlem

Gjest
Gode ting. Kjør en runde med de som vil være med og se om det genererer noen interesse.

Topp Bunn