Alt til hus og bolig Hvordan holde småfuglene unna møbler på veranda?

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.838
Torget vurderinger
1
Har en overbygd veranda som småfuglene synes er utmerket som utedo og gjør sitt fornødende over alt på puter og møbler. Siden den er overbygd med tak er det lett fristende og la puter og annet stå som det står når man trekker innendørs om kvelden, spesielt hvis det er meldt utevær de neste dagene også.

Så spørsmålet er, hvordan få de små søte fjærballene til drite i å gjøre fra seg i nevnte område? Har hørt om at noen skriver ut et bilde av en rovfugl og henger på veggen, men er usikker på effekten. Utstoppet ugle, hauk eller annen rovfugl hjelper kanskje? Går ut ifra at det ikke er bare her hvor småfuglene ikke eier folkeskikk og må gis et kurs? Hvordan har dere løst utfordringen?

6

65finger

Gjest
stikk innom en leketøysbutikk og plukk med deg noen slanger av plastikk/gymmi og plasser de rund omkring på verandaen godt synlig for fuglene

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.500
Torget vurderinger
2
Spikerputer for å hindre at de slår deg ned. Ofte da de driter. Du bør ta deg sammen å pakke ned putene hver kveld, ellers går det mugg i dem uansett..

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Antall liker
3.443
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Det var et måkehelvete hver morgen alt for tidlig der jeg bodde før. leilighet ved sjøen. Noen smartinger satte opp en slik svart "rovfugl" på stang rett ved og da ble det enda verre. Jeg fant ut at jeg ville teste ut noen apper for å se om de kunne holde de på avstand og så langt jeg kan bedømme funket det. Det så ut til å være en måkefri sone på minst 50m og det hele roet seg ned betraktelig. Lot en av iPhonene stå ute på terrassen natten over med lading tilkoblet og appen aktivisert.

Appen jeg benyttet var Animal Repeller instilt på flaggermus - det var det nærmeste jeg kom men det så virkelig ut til å funke.
Det finnes og en dedikert Anti Due variant jeg aldri testet. Tror disse var gratis.

Animal Repeller:
- Mygg
- Møll
- Hund etc
- Flaggermus
- Rotter, mus mm mm

Pigeon Repeller
- Duer, ikke testet men anbefaler å prøve.

Det finnes sikkert tilsvarende til droid.

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.838
Torget vurderinger
1
Skjermbilde.PNG

Jeg har ikke noe imot småfuglene, men er det for mye forlangt at jeg kan ha min del av eiendommen for meg selv?

Topp Bunn