Hvordan høres bassen ut i denne låten hos dere? Lorde - Royals

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.249
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Hei.

Jeg bare lurte på om det er hos meg noe er som det ikke skal. Denne sangen har en enorm dypbass, mens når dypbass ikke spilles så er det en del tammere. Hvertfall her. Men som sagt dypbassen stikker seg godt ut. Mulig den skal være slik?????

Er dette mitt rom eller høyttalere som. Vært kjekt å vite om andre opplever samme fenomen.

Artisten er Lorde med sangen Royals. Fin sang BTW.

Link her:
LORDE - Royals - YouTube

Mvh Øyvind

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Antall liker
189
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Hvis jeg tolker det du skriver riktig, er det likt her. Flott låt, med god dypbass. Stikker ut, men veldig ulikt mønster når det stikker - og smeller, og sier BOOM!

Har noenlunde lik elektronikk som deg.

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.249
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
a selve dypbassen er nokså trykkende. Så jeg tenkte å høre med andre om det samme er hos dem. Har også god driv i den andre bassen,
men dypbassen trykket så voldsomt til. Men om andre får dette også så er det nok låten som skal være slik.

Men må si en gang til, jeg liker denne låten meget godt. Tøff rytme.. Får meg til å henge med :)

Mvh Øyvind

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Bedre lyd på låta gjennom spotify enn youtube linken.
fått testa kun på Porta Pro på Ipad da jeg ikke er hjemme i helgen..

T

tce-teams

Gjest
Det var mye dypbass i den som stikker seg godt ut , låta var grei den men har di ikke overdrevet litt , med bassen på denne sangen. Og nå spilte jeg uten subwoofere , men man kunne tru di var på nesten.

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.249
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Jo her er nok lagt på litt i de dypeste tonene. Bra andre opplever det samme. Kan man linke til Spotify her? Tror ikke det. Så derfor link til YouTube.
Hørte den via Spotify først og der er nok litt bedre lyd der. Så bra som 320kb/s blir ;)

Kjekt at folk tar seg tid å svare :) Takker for respons ;)

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.346
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Ble nysgjerrig-

Det er da en basstromme der?
Bassen virker elektronisk generert. Kan ikke høre noe strengeanslag noe sted. Her hos meg er det bass nesten hele veien, enten i form av basstromme eller elektronisk bass.

mvh

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.249
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Ja bass er der hele veien. Var bare det at hos meg ble den dypbassen veldig overfokusert i forhold til resten av bassen, sånn jevnt over hele sangen med andre ord.
Tror heller ikke dette er basstoner fra "live" instrumenter. Trodde først som nevnt tidligere at jeg fikk en større boost i dypbassen enn jeg strengt tatt burde få.
Men ser jo nå at de fleste har en ekstra boost der :)

Samt man får delt en etter min mening kul sang samtidig :)
Mvh Øyvind

Kvålsvoll

Bransjeaktør
Ble medlem
22.07.2010
Antall liker
1.697
Sted
Ålesund, Norge
Denne låter veldig bra.
Flott lydbilde, saftig punch, jeg kan spille den høyt uten at det låter ubehagelig.

Men dypbass er det ikke her, det skjer ikke noe under rundt 35Hz på denne, men basstrommen er saftig og hard, med kraftig nivå.
Kraftig bass i nedre bassområdet kan ofte oppleves som om det er mye dypbass, men det er det altså ikke, og ved direkte sammenligning så oppleves også ekte dypbass som noe helt annet.
Det er faktisk mere dypbass på Norah Jones.

Den låter uansett bra, produsenten bør få pluss i boka for denne.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.746
Torget vurderinger
0
Jeg bare lurte på om det er hos meg noe er som det ikke skal. Denne sangen har en enorm dypbass...
Rytmen ligger taktfast på 49Hz.....og så klemmer de til med en 37Hz med jevne mellomrom....dypt nok for de fleste ;)

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.249
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Enig med Okv, flott lyd ellers.
Øyvind, har du prøvd f.eks. Yello med Junior B ? Det er jo en klassiker....
Junior B by Yello on Spotify

Ja har hørt denne før, men lenge siden. Er fin den :) I min prime time med bilstereo for 10 år siden spilte jeg mye Yello.
Da var det snakk om så fysiske lydtrykk at det var ubehagelig å sitte i bilen. Men gøy det, hvertfall den gang :)
Nå er det orginal stereo i Volvo S60`en som får duge siden man som regel har familien med ;)
Så tar det igjen på hjemmefronten nå. Noen gleder skal man da ha :)

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
For øvrig, ta dere tid til å høre på resten av albumet til Lorde. Fantastisk spennende album fra denne 17 årige jenta...

Topp Bunn