Hvordan gå frem når folk ikke betaler ?

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.811
Torget vurderinger
49
Hadde en annonse inne her på sentralen på noen WW Eclipse strømkabler , som ble solgt rimelig fort .
Problemet var at jeg sendte de som norgespakke til kjøper . Grunnen var at jeg hadde en 5-6 ting som skulle sendes og mesteparten ble betalt på forhånd . Jeg ventet til pakken var hentet ut , og sendte en pm til kjøper . Han sa han var fornøyd , og skulle betale med en gang . Dette skjedde ikke , ikke alle som er like ærlige desverre . Jeg har jo fullt nav og adresse , samt papirer på sending , utskrift fra posten om at pakken er hentet , samt alle pm her på sentralen . Jeg har prøvd å kontakte kjøper gjentatte ganger på pm samt ring mob nr som står registrert på hans navn uten å få noe svar .
Hvordan ville dere gått frem ?

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Det virker jo som om du har møtt på en ærlig fyr i utgangspunktet. Med mindre fyren har lurt deg trill rundt med falsk navn og adresse - men det skal vel litt til bare for noen kabler. Det kan jo være så enkelt som at vedkommende har tatt seg en uforutsett uke på fjellet eller et annet sted, hvor han sitter og sturer uten mobil- og internettilgang. I verste fall at han ligger i koma på sykehuset eller noe slikt. Eller at han er av den typen som har kontinuerlig stress med cash-flow og må vente til en av de siste dagene i måneden - på lønningsdag.

Regner med at du har sent mail, PM, SMS og lagt igjen beskjeder på alle tenkelige og utenkelige måter.

Smil og vær glad til over helgen - mandag formiddag kan være et bra tidspunkt for å begynne å bekymre seg for alvor.

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.811
Torget vurderinger
49
Får satse på at det er uforskyld , jeg håper iallefall det i det lengste .
Kablene ble hentet ut 14.09 , men jeg sjekket ikke kontoen før nå på mandag tror jeg det var .
Har lagt igjen et par meldinger på mobilen hans og sendt 3 meldinger , men hvis han er på ferie hjelper jo ikke det mye hvis han har lagt mobilen ifra seg .
Har lagt merke til at han har en annonse ute her på sentralen , ikke mine kabler heldigvis ;D
Der lå email adressen hans , så nå har jeg sendt ham en mail også i håp om å få svar .
Det ordner seg nok til slutt , men litt ergerlig mens det står på .

Mvh

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.747
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Jeg har handlet med et par stykker her på nettet som både er aktive brukere og opptrer mer eller mindre under fullt navn, men begge er notorisk upålitelige. Jeg har dog fått oppgjør til slutt - selv om det faktisk tok 3-4 måneder for et relativt lite beløp!

Har du fullt navn vil jeg anbefale deg og mase jevnlig, og når fristen for alle hendleig uhell og andre forklaring er ute - så send det til forliksrådet!

Mvh
OMF

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Hvis en har muligheten til det kan det være en ide å smøte opp personlig å spørre om hvorfor han/hun ikke vil gjøre opp for seg. Vanskeligere å hoste opp en forklaring under 4 øyne enn over mail.

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.811
Torget vurderinger
49
Anonym skrev:
Hvis en har muligheten til det kan det være en ide å smøte opp personlig å spørre om hvorfor han/hun ikke vil gjøre opp for seg. Vanskeligere å hoste opp en forklaring under 4 øyne enn over mail.
Det skulle jeg gjerne gjort , men 50mil er et stykke selv om det frister :)
Beløpet er ikke stort , og det er ikke penger jeg trenger , men jeg kommer ikke til å gi meg før pengene er betalt .
Har solgt og kjøpt utrolig mye her på sentralen , og møtt utelukkende hyggelige og ærlige både kjøpere og selgere , det er sånn det burde være , men så er det de få som ikke klarer å dy seg når sjangsen byr seg .

Så han netopp la ut enda en annonse , så da vet jeg jo at han leser både mail og pm , veldig frustrerende når han ikke svarer på mine henvendelser .

Høvding har sendt meg pm og tilbudt å prøve å kontakte ham , det setter jeg veldig pris på .
Venter med forliksrådet til jeg får tilbakemelding fra ham .

mvh

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.811
Torget vurderinger
49
Personen har svart på en av mine henvendelser nå , og påstår at han førte over pengene i går .
Det viser ikke på min konto enda , men vi får se på mandag om han snakker sant .

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.811
Torget vurderinger
49
Det løste seg til slutt , pengene står nå på konto :)

Topp Bunn