Jaså?V6.0 er vel USb 1.1 noe som ikke låter bra uansett.
| 
 | 
Jaså?V6.0 er vel USb 1.1 noe som ikke låter bra uansett.
Jeg forsøkte det samme lenger opp og svaret jeg fikk tyder vel på at Norcane egentlig mener at USB 2.0 (og nyere) har bedre båndbredde, høyere samplingfrekvens og bit-dybde.Jaså?V6.0 er vel USb 1.1 noe som ikke låter bra uansett.
Har en 100% vifteløs musikkpc, selvfølgelig med en vifteløs strømforsyning. Kjøp SEASONIC X-460 460W MODULAR FANLESS billig på Dustinhome.noOK, kan godt hende at du hører forskjell hos deg. Litt å fundere på: Hvilken AC bølgeform tror du den UPS'en din leverer? Når den bølgeformen hakkes opp av en SMPS i PC'en og konverteres til 5 og 12 V DC for å drive kretskort og drev i PC'en, hvor tror du det blir av alle de høyfrekvente komponentene? Når det står en liten kondensator med det ene benet på power rail og det andre på jord foran en chip på et kretskort, hva tror du den gjør?
Kabler skal være lange nok og ha riktig type kontakt i hver ende, så er det meste gjort. Deretter er det noen detaljer å passe på, som at en USB-kabel skal oppfylle kravene i standarden, at en høyttalerkabel skal ha stort nok tverrsnitt, osv. Prislappen har veldig lite med det å gjøre.
Du kobler en ethernet kabel f.eks fra en NextGentel trådløs ruter og direkte i PCen, så streamer du f.eks fra Spotify Premium.@ asbjørn
Hvordan overfører man lyd via ethernet kabel ?
Streamer fra en dedikert server. Jeg har en 4 TB ReadyNAS NVX kablet til en gigabit router og videre til en Logitech Transporter. Programmet Logitech Media Server (LMS) kjører lokalt på NAS'en og leverer ut data på forespørsel. Data som går i de kablene er asynkron overføring av FLAC-filer, på samme måte som hvilken annen datapakke som helst. Det er først i Transporter de pakkes ut og klokkes videre synkront som digital lyd på S/PDIF. Andre musikkspillere i huset kan også hente data fra NAS'en trådløst over WiFi. Da brukes UPnP-funksjonen i LMS, slik at andre enheter enn Squeezeboxer også kan forsyne seg. En Naim Uniti, for eksempel. Det hele kan styres fra enhver iPad eller smarttelefon i huset, fra alle PCer på lokalnettet, fra en Squeezebox Controller ved siden av anlegget, eller direkte fra frontpanelet på Transporteren. LMS har også plugins for Wimp og Spotify, slik at man kan spille ting som ikke finnes på serveren om behovet skulle oppstå.Hvordan overfører man lyd via ethernet kabel ?
Jeg snakker om elektrisk støy til jord, ikke akustisk støy fra vifte. Mitt råd er å bruke en form for dataoverføring som gir et galvanisk skille mellom den relativt bråkete jordreferansen i en PC og jord for analoge audiokretser i DAC og forsterkere. Da slipper du å hive penger etter overprisede USB-kabler som i større eller mindre grad overfører den støyen. Såvidt jeg vet vil en USB-kabel skape en jordforbindelse mellom apparatene i hver ende. I dette tilfellet er det ikke det du ønsker deg. Det er ikke USB-kabelen som støyer, men den slipper igjennom støy. Mer eller mindre, kanskje, men hvorfor ikke bryte støyoverføringen totalt?Har en 100% vifteløs musikkpc, selvfølgelig med en vifteløs strømforsyning. Kjøp SEASONIC X-460 460W MODULAR FANLESS billig på Dustinhome.no
Hva konkret anbefaler du for å forbedre støyen?
Angående USB-kabler:
Likte veldig godt presentasjonen til Helgel på Hifimessen i Stockholm i helgen, det samme musikksporet ble spilt to ganger.
De testet forskjellen på: To forskjellige avspillerprogram fra MAC, itunes mot et annet avspillerprogram. Standard USB-kabel fra Clas Ohlson mot USB-kabelen Nordost Blue Heaven.
Intern DAC i den integrerte forsterkeren Helgel H80 mot en ekstern DAC fra Hegel. Den integrerte forsterkeren Hegel H80 mot Hegel H300.
Jeg hadde med datteren min på 12 år og hun hørte forskjell på alt og spesielt USB-kabelen. Selv hørte jeg forskjell på alt, med unntak av bytte av USB-kabelen som jeg er usikker på. Jeg prefererer å teste ut komponenter over tid.
Nordmannen fra Hegel sa at de hadde tatt USB-kabelen til labben og testet at den støyet mindre.
Hadde selv en Logitech Transoprter før jeg byttet til Lynx Two B. Logitech Transoprter er et veldig godt kjøp!Streamer fra en dedikert server. Jeg har en 4 TB ReadyNAS NVX kablet til en gigabit router og videre til en Logitech Transporter. Programmet Logitech Media Server (LMS) kjører lokalt på NAS'en og leverer ut data på forespørsel. Data som går i de kablene er asynkron overføring av FLAC-filer, på samme måte som hvilken annen datapakke som helst. Det er først i Transporter de pakkes ut og klokkes videre synkront som digital lyd på S/PDIF. Andre musikkspillere i huset kan også hente data fra NAS'en trådløst over WiFi. Da brukes UPnP-funksjonen i LMS, slik at andre enheter enn Squeezeboxer også kan forsyne seg. En Naim Uniti, for eksempel. Det hele kan styres fra enhver iPad eller smarttelefon i huset, fra alle PCer på lokalnettet, fra en Squeezebox Controller ved siden av anlegget, eller direkte fra frontpanelet på Transporteren. LMS har også plugins for Wimp og Spotify, slik at man kan spille ting som ikke finnes på serveren om behovet skulle oppstå.Hvordan overfører man lyd via ethernet kabel ?
Men mitt lydkort, Lynx TWO B 2i/6o analog, 2 i/o AES/EBU og S/PDIF - Prolyd sitter inni PCen, hvordan løser jeg det?Jeg snakker om elektrisk støy til jord, ikke akustisk støy fra vifte. Mitt råd er å bruke en form for dataoverføring som gir et galvanisk skille mellom den relativt bråkete jordreferansen i en PC og jord for analoge audiokretser i DAC og forsterkere. Da slipper du å hive penger etter overprisede USB-kabler som i større eller mindre grad overfører den støyen. Såvidt jeg vet vil en USB-kabel skape en jordforbindelse mellom apparatene i hver ende. I dette tilfellet er det ikke det du ønsker deg. Det er ikke USB-kabelen som støyer, men den slipper igjennom støy. Mer eller mindre, kanskje, men hvorfor ikke bryte støyoverføringen totalt?Har en 100% vifteløs musikkpc, selvfølgelig med en vifteløs strømforsyning. Kjøp SEASONIC X-460 460W MODULAR FANLESS billig på Dustinhome.no
Angående USB-kabler:
Likte veldig godt presentasjonen til Helgel på Hifimessen i Stockholm i helgen, det samme musikksporet ble spilt to ganger.
De testet forskjellen på: To forskjellige avspillerprogram fra MAC, itunes mot et annet avspillerprogram. Standard USB-kabel fra Clas Ohlson mot USB-kabelen Nordost Blue Heaven.
Intern DAC i den integrerte forsterkeren Helgel H80 mot en ekstern DAC fra Hegel. Den integrerte forsterkeren Hegel H80 mot Hegel H300.
Jeg hadde med datteren min på 12 år og hun hørte forskjell på alt og spesielt USB-kabelen. Selv hørte jeg forskjell på alt, med unntak av bytte av USB-kabelen som jeg er usikker på. Jeg prefererer å teste ut komponenter over tid.
Nordmannen fra Hegel sa at de hadde tatt USB-kabelen til labben og testet at den støyet mindre.
Jeg snakker om elektrisk støy til jord, ikke akustisk støy fra vifte. Mitt råd er å bruke en form for dataoverføring som gir et galvanisk skille mellom den relativt bråkete jordreferansen i en PC og jord for analoge audiokretser i DAC og forsterkere. Da slipper du å hive penger etter overprisede USB-kabler som i større eller mindre grad overfører den støyen. Såvidt jeg vet vil en USB-kabel skape en jordforbindelse mellom apparatene i hver ende. I dette tilfellet er det ikke det du ønsker deg. Det er ikke USB-kabelen som støyer, men den slipper igjennom støy. Mer eller mindre, kanskje, men hvorfor ikke bryte støyoverføringen totalt?Har en 100% vifteløs musikkpc, selvfølgelig med en vifteløs strømforsyning. Kjøp SEASONIC X-460 460W MODULAR FANLESS billig på Dustinhome.no
Angående USB-kabler:
Så du har ingen anbefalinger?Svarte nok mens du skrev ditt innlegg.
Jeg vet forresten ikke hvem som holdt den demoen du var på, men spesielt Nordost-demoer er rigget for å få folk til å tro på det utroligste. Bare prøv å få dem til å bytte tilbake til det forrige, "dårligere" produktet en gang. De spiller rått på hvordan vi ofte opplever objekt #2 som bedre enn #1 i en sammenligningstest, og vil alltid insistere på å begynne med de billigste produktene og slutte med de dyreste. Det er bare psykologi, har ingen ting med egentlig kvalitet å gjøre.
Lydkortet, vel, jeg vet ikke. Jeg har valgt en helt annen vri med 5-6 meter fra server til streamer og DAC, fordi jeg ville holde utstyret adskilt. Derfor har jeg også DEQX som en separat boks enn f eks å kjøre Audiolense på en media-PC og gjøre D/A-konvertering på et internt lydkort der. Har ikke testet integrerte løsninger, så jeg skal være forsiktig med å ha sterke oppfatninger for eller mot det som prinsipp.
Jeg snakker om elektrisk støy til jord skrev:Finnes det USB-kabler med galvanisk skille, og ville dette forhindret evnt. Jordstøy fra PCn?
Jeg ser at du prøver deg på et personangrep, men jeg skjønner ikke hvem du snakker om.har ingen praktisk erfaring selv
Når det gjelder Spotify så kan du jo begynne med og gå inn på EDIT - PREFERENCES- Og huke av på HIGH QUALITY STREAMING.Hei!
Hvordan få best mulig lyd fra pc til hifi anlegg?
I dag har jeg standard kabel fra pc uttak og inn til A-dac usb converter (balansert), men kan sikkert gjøres atskillig bedre slik at hifi kvalitet kan oppnås fra wimp, spotify etc.
Mvh
Kjetil
Selfølgelig er det ikke personangrep.Jeg ser at du prøver deg på et personangrep, men jeg skjønner ikke hvem du snakker om.har ingen praktisk erfaring selv
Edit: Selv har jeg blant annet kravlet rundt bak sofaer og skrivebord for å dra forskjellige ethernet-kabler. De låter klin likt med hverandre og med WiFi, bare med mindre sjanse for korte drop-outs enn med WiFi. Kanskje verdt å prøve, jeg gjorde det ihvertfall, men helt bortkastet innsats og pengebruk.
| USB2ISO - Isolated USB 2.0 with build in powertransfer - no external powersupply needed. | Poll Box What do you think about USB2ISO? Great product Okay Product Poor Product Want one Other |