|
Dyrebeskyttelsen er en privat organisasjon, som ikke har noen som helst myndighet til å konfiskere et husdyr.Weld77: Et vennepar har vært borti noe lignende. Du kan løse det med mindre vold enn som så. Det de gjorde var å kontakte den lokale Dyrebeskyttlelsen- hvorpå eieren ble pålagt å dressere- eller miste- katta si. Enkelte skjønner ikke at katt og hund er to forskjellige dyr. Katta har ansatte, bikkja har en sjef. I korte trekk: Katta anser deg som sin tjener, den gjør som den vil- hvor den vil. Hvis den ikke blir lært opp til det motsatte tidlig. Dessuten: Begge typer dyr skal steriliseres så tidlig som mulig. Det demper kattens "cat master, human servant" oppførsel.
Hehe, de kaster seg heller over ladeledningene til pc og mobil. De er lappet sammen til ugjenkjennelighet, en ser ikke lenger ledningene for bare elektrikertape.TKR: Britisk korthår? Fine puser. Da har de de klassiske hvite og grå partiene? Og blågrønne øyne? Fine for alergikere, om jeg husker rasen... Innekatter må aktiviseres, ellers gnager de livet ut av overføringene på anlegget ditt..hehe...
En god løsning, spør du meg. Dyrevennlig også. Vi skal være snille med dyrene.Tja. Når den pisser i putene på terassemøblementet, hva ville du gjort?
Vann er vel rett så humant eller hva?
Det må ha vært noe helt spesielt som lå til grunn for noe slikt - om de ikke hadde bolig der dyrehold hadde begrensinger.Den ble ikke konfiskert av dem heller, men det gikk så langt at eierne mista katta si.
Vår katt var innekatt i 3-4 år før den fikk lov å gå ut, nå er den 7 år og greier lett å fange småfugler. Jeg tror ikke de behøver å lære å jakte, vår katt sitter og observerer hva som skjer for deretter å handle. På samme måte som den lærte seg å hoppe opp på dørhåndtaket for å åpne dører enten den slår ut eller inn. Den lærte seg kjapt å åpne skyvedøra inn til kjøkkenet også. En blanding av instinkter og intelligens gjør susen.Katter er vesentlig mer instinktstyrt enn hunder, og er svært mye vanskeligere å dressere. Selv om de blir sterilisert/kastrert i ung alder, vil de fortsatt utvise både jaktadferd og reviradferd.
Har selv to steriliserte/kastrerte Britiske Korthårskatter. Begge to har vært innekatter til jeg overtok dem, og selv om de utviser jaktadferd, har de rett og slett ikke kompetansen . De kan jakte så mye de vil, men de greier ikke å fange noe som helst. Vi har to meisepar og ett spurvepar som har bygget reir oppunder takmønet på hhv. garasjen og tkr Towers, og de har fått frem sine ungekull både i år, i fjor og i forfjor.
Kanskje løsningen er å ha katter som innekatter til de er for gamle til å lære å jakte.
mvh
Vi overtok en innekatt.Katter er vesentlig mer instinktstyrt enn hunder, og er svært mye vanskeligere å dressere. Selv om de blir sterilisert/kastrert i ung alder, vil de fortsatt utvise både jaktadferd og reviradferd.
Har selv to steriliserte/kastrerte Britiske Korthårskatter. Begge to har vært innekatter til jeg overtok dem, og selv om de utviser jaktadferd, har de rett og slett ikke kompetansen . De kan jakte så mye de vil, men de greier ikke å fange noe som helst. Vi har to meisepar og ett spurvepar som har bygget reir oppunder takmønet på hhv. garasjen og tkr Towers, og de har fått frem sine ungekull både i år, i fjor og i forfjor.
Kanskje løsningen er å ha katter som innekatter til de er for gamle til å lære å jakte.
mvh
Antydet jeg noe annet - i denne sammenhengen?PTB: Det jeg har skrevet i ALLE mine innlegg stemmer. Bare så du vet det. Vi har hatt begge typer dyr- og langt flere også. Min far dreiv gård da jeg var liten. Og jeg har gode venner i dyretreningsmiljøet i Norge.
Mulig jeg tar feil, men jeg trodde veterinæren var tkr.Det er ikke grenser for hvem Auditor belærer, eller om hva. Tar jeg feil om jeg mener å huske at godeste ptb er veterinær?![]()
Hva behager? Selveste Poirot ikke sikker?Jeg er slett ikke sikker.![]()
Vann er bra. Bøtte, hageslange, spreder etc. eller vannpistol med litt eddik i. Ubehagelig men helt harmløst. Man kan også kjøpe luktstoffer på hagesentre, men med slike så plager man like mye seg selv for de lukter hy og helvete. Jeg nektet å selge dem da jeg jobbet på hagesenter siden jeg ble kvalm bare av å gå inn i rommet pakkene sto i.Har ikke lest hele tråden men løste et slikt problem med en halv bøtte vann (halv for da er det lettere å kjøre presisjon og hurtighet) lot som jeg skulle noe helt annet, den følte seg trygg men bråsvingte meg rundt og traff den presist. Så den aldri igjen.
De gjør jo litt nytte for seg også, her er min på jakt.Katter tar millioner av småfugl, i reir, på bakken, i busker og til og med i fuglekasser, ja.
Noe jævla forbanna skit, katte-eiere som ikke har oppsyn med hva kattene foretar seg.
Nope, du husker nok feil derDet er ikke grenser for hvem Auditor belærer, eller om hva. Tar jeg feil om jeg mener å huske at godeste ptb er veterinær?![]()
Hva? - Kan ikke gjelde katter på Oslo vest. De er veganer.Katte-eiere er hårsåre.
Lett å gjøre noen regnestykker. Kattehold i spesielt urbane strøk er årsaken til at det er så få fugler i samme.
https://www.tronderbladet.no/nyheter/article251651.ece
Når man har en million katter ...
Tror du det kun er katter som jakter på fugl?Katter bør holdes i bånd fra mars til september for å skåne fuglelivet. det var ekstraordinær båndtvang for hunder i oslo i vinter for å skåne blant annet rådyr. Heftig bøter bør innføres mot uansvarlige katteeiere som lar kattene herje fritt
Det er en jævlig unødvendig belastning på en hardt presset småfuglbestand. 93% av alle katter i Norge får gå fritt. Norsk Ornitologisk Forening får en masse pepper når de peker på problemet, men de velger likevel å gå ut.Tror du det kun er katter som jakter på fugl?Katter bør holdes i bånd fra mars til september for å skåne fuglelivet. det var ekstraordinær båndtvang for hunder i oslo i vinter for å skåne blant annet rådyr. Heftig bøter bør innføres mot uansvarlige katteeiere som lar kattene herje fritt
https://www.nrk.no/trondelag/_-katter-er-uonska-i-norsk-natur-1.10892310– Vi støtter oss på undersøkelser fra Sverige og Storbritannia, og må regne med at norske katter tar rundt 3,5 millioner fugler i året, sier Morten Ree, som er organisasjonssekretær i Norsk ornitologisk forening.
Tør nesten ikke snakke om katte-vold
I 2009 uttalte han at myndighetene burde gjøre noe for å hindre de norske kattene i å drepe flere millioner fugler i året.
Etter det har ornitologforeninga fått så mye pepper fra katteelskerne at de nesten vegrer seg for å diskutere saken i dag.
Morten Ree fra Ornitologforeninga er selv en av mange tusen nordmenn som gir plass til det lille rovdyret i hjemmet sitt, men han blir helt fortvila når den flinke lille jegeren drar en halvdød fugl inn i huset.
Ree har festa ei bjelle på katta si, som gjør at det blir vanskeligere å snike seg innpå byttet. Den greier det visstnok likevel, men han tror det er flere som slipper unna.