Hvordan betaler sentralens medlemmer?

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.075
Hei
Kunne godt tenke meg å få litt innspill omkring betaling ved kjøp av brukt-HiFi her på sentralen.
Etter et par uheldige salg, hvor kjøper enten angret eller sjekket konto og fant ut at den var tom, etter pakken var sendt, Har jeg innført prinsippet penge først - varen etterpå. Når jeg har formidlet denne beskjed til kjøper, kar jeg iblant fått til svar at, "dette har jeg da aldrig vært nødt til før."
Er ikke en del av ideen med et forum nettopp, at det skal være lettere å stole på medlemmene, og at riset bak speilet er, at man kan risikere å bli svertet hvis man ikke opptrer ærlig.

hilsen Steen

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.075
Sorry for topic.
Etter at det ble flyttet, ser jeg at en lignende tråd allerede finnes. Jeg får desverre ikke slettet dette innlegg.
Steen

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.691
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Kommer litt an på beløpet...

Er det noenlunde overkommelig, eller jeg vet hvem avsender er er det greit med forskudd.

Ellers er jo postoppkrav kurant.

Johan-Kr

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Tråden kan stå den - det er et helt greit tema.

Nye HFS vil ha et karaktersystem som kan gi inntrykk av seriøse selgere som det bør være relativt trygt å betale til, men kjeltringer kan en aldri gardere seg imot.

Det vurderes også å sette opp en løsning mot f.eks. Payex som kan formidle betaling for å sikre kjøper/selger, men vi er ikke helt ferdig med den nye bruktbørsen, og flere ting er under vurdering.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.411
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Høvdingen skrev:

men kjeltringer kan en aldri gardere seg imot.
Ikke så lett det nei.
Men gjengangere burde stoppes umiddelbart.
De burde til og med kunne "straffes".
Ref en SNELL handel her litt før påske.
Og rørsalg før den tid.
Samme selger.

oyvindk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
109
Sted
Trondheim
Karaktersystem på transaksjoner/folk er en god idé. Kanskje man kan redusere antall svindler og forsøk på sånt.

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Høvdingen skrev:

Nye HFS vil ha et karaktersystem som kan gi inntrykk av seriøse selgere som det bør være relativt trygt å betale til, men kjeltringer kan en aldri gardere seg imot.

Det vurderes også å sette opp en løsning mot f.eks. Payex som kan formidle betaling for å sikre kjøper/selger, men vi er ikke helt ferdig med den nye bruktbørsen, og flere ting er under vurdering.
Gledelig at dette kommer!
Når kommer dette, i løpet av dette året?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Planen er skolestart, og alt går på skinner så langt. Det meste er faktisk klart, det er kun deler av bruktbørsen som ikke er helt ferdig ennå.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Høvdingen skrev:
Planen er skolestart, og alt går på skinner så langt. Det meste er faktisk klart, det er kun deler av bruktbørsen som ikke er helt ferdig ennå.
Blir veldig spennede.....når sant skal sies , er jeg veldig fornøyd med dagens sentral....

bet ordning kan sikkert være lurt , jeg har tilgode å bli snytt , og tror de aller fleste i denne lillemeningheten er seriøse , men som du sier Høvding ,man kan ikke gardere seg motkjelteringer....heldigvis er vi vel relativt skånet her på sentralen , selv om vi ser det innimellom går såpass treghet i handler at det blir tråder av det.....desverre..

Mvh Espen

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
23.506
Sted
Bydelen for okser i Oslo
Torget vurderinger
10
Har kjøpt og solgt endel ting her på forumet og ikke hatt dårlige opplevelser, bank i bordet! Velger å stole på folk og bruke litt sunn fornuft. Hvis beløpet ikke er altfor stort så har jeg forhåndsbetalt. Ellers så foretrekker jeg å besikte først og så betale. Ønsker at de som kjøper av meg også tar en titt og gjerne tester før de handler. Det beste er jo en vinn, vinn situasjon :)

OU812

H

hawenger

Gjest
Jeg har både kjøpt og solgt her, og handelen har foregått via postoppkrav begge veier. Det har gått helt fint. Jeg på min side kjenner litt på det at det å overføre større summer til fremmede mennesker uten å ha en vare synes jeg er litt problematisk, selv om de fleste her inne sikkert er ærlige sjeler.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.594
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Aldri hatt problemer selv.
Men det som er en bagatell for en HFS'er er en kjempekrise og svindel for en annen HFS'er.

Topp Bunn