Hvordan bekjemper man nesehår?

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Det er visstnok rein fysiologi....når man har oppnådd en viss alder ( varierer visstnok ), inntreffer visse kroppslige endringer. En nokså irriterende sak, er at det begynner å gro hår ut av nese og ører. Jeg er mest utsatt for begroing i nesa. Ikke så mye enda, men irriterende nok. Jeg bruker pinsett og napper når det blir for ille - men det er pokker så vondt. Ikke vil jeg la de gro villt heller, det ser direkte uflidd ut. Så mitt enkle spørsmål på et litt ubehagelig, men nokså vanlig "problem" er som følger; hva gjør dere for å bekjempe nesehår

Sist redigert av en moderator:
G

Gjestemedlem

Gjest
Det er visstnok rein fysiologi....når man har oppnådd en viss alder ( varierer visstnok ), inntreffer visse kroppslige endringer. En nokså irriterende sak, er at det begynner å gro hår ut av nese og ører. Jeg er mest utsatt for begroing i nesa. Ikke så mye enda, men irriterende nok. Jeg bruker pinsett og napper når det blir for ille - men det er pokker så vondt. Ikke vil jeg la de gro villt heller, det ser direkte uflidd ut. Så mitt enkle spørsmål på et litt ubehagelig, men nokså vanlig "problem" er som følger; hva gjør dere for å bekjempe nesehår
Kjøp deg en pipette og en kartong med kefirmelk. Denne blander du med bakepulver i forholdet 2 SS/l og drypper dette i neseborene inntil problemet forsvinner. Finner du ikke en egnet pipette finner du sikkert en annen måte å tilføre mixturen.

T

TT.

Gjest
Denne er fin. Ser mange bruker denne når jeg er ute og kjører bil. Veldig populær i kø inn til Oslo

nose trimmer.jpg

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jo, jeg har vurdert sånne trimmere, men røsker ikke de også noe jævlig??

Ser at det er en skriveleif i trådtittelen...det skal sjølsagt være nesehår....:rolleyes:

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Groom Mate er suveren og rimelig.

mr1derful

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
38
Hvem selger Groom Mate? Selv begynner jeg å bli litt lei av å bruke propanbrenneren....

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.997
Gjør som frisørene, herrefrisørene, gjorde før i tiden. En bomullsdott tilsatt ren sprit ble satt fyr på og ført kjappt inn og ut av nesen. Voila, hårene borte.

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
202
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
En liten dråpe rondup i hvert nesebor 1 gang pr mnd gjør susen ;-)

roesok

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2009
Antall liker
557
Gjør som frisørene, herrefrisørene, gjorde før i tiden. En bomullsdott tilsatt ren sprit ble satt fyr på og ført kjappt inn og ut av nesen. Voila, hårene borte.
En effektiv variant er å tømme litt rødsprit i hvert nesebor. Pust så kraftig ut gjenonnom nesen samtidig som snyteskaftet plasseres i umiddelbar nærhet av åpen ild. Hårveksten vil da blafre friskt i vinden, og det flammehavet som oppstår vil ta knekken på det meste av gjenstridig hårvekst i nesen og omliggende områder.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
En liten dråpe rondup i hvert nesebor 1 gang pr mnd gjør susen ;-)
Ja, det eller den brennende bomullsdotten, eventuelt propanbrenneren, høres jo absolutt meir macho ut enn en nesehårtrimmer...:cool:

Uansett, synes jeg at naturen kunne funnet på andre sprell, enn å la det vokse hår og anna dævelskap ut av nesebor og øreganger. Enkelte synes disse hårduskene ser svært så maskulint ut. Jeg deler ikke den oppfatningen - men igjen, hver sin lyst.

Jeg veit ikke om det ligger til oss mannfolk, men jeg har en inngrodd skepsis til å putte redskaper som er batteridrevet og til og med har kniver i seg, opp i kroppsåpninger.. Hvis dere garanterer at disse innretningene ikke røsker ut innholdet i - eller kutter bort nesa, skal jeg bestille meg en...

Pommeroy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2012
Antall liker
353
Jeg veit ikke om det ligger til oss mannfolk, men jeg har en inngrodd skepsis til å putte redskaper som er batteridrevet og til og med har kniver i seg, opp i kroppsåpninger.. Hvis dere garanterer at disse innretningene ikke røsker ut innholdet i - eller kutter bort nesa, skal jeg bestille meg en...
Groom Mate er IKKE batteridrevet.

Groom Mate Platinum XL nesehårtrimmer

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.364
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg husker Catweazle fra TV. Er det en jeg IKKE vil høre på når det gjelder fjerning av nesehår, er det ham.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.668
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg anbefaler alle Snørr-O-Matic Nesehårsfjerner. Jeg anbefaler også alle å lese Ernie igjen.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Er det et slags fjær prinsipp den Groom Mate'n ? Siden den bare skal vris i enden ?... Tyder på at den er bortimot uslitelig...

Gingolf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
1
Problemet er ikke å få bort utykset i nesa, faanskapet er først 2-3 dager etterpå, når det begynner å vokse frem igjen, og stikker som et lite helv....
Løsningen er å anlegge en så stor "Trønder-bartt" at nesehåret går i ett med denne.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.094
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Problemet er ikke å få bort utykset i nesa, faanskapet er først 2-3 dager etterpå, når det begynner å vokse frem igjen, og stikker som et lite helv....
Løsningen er å anlegge en så stor "Trønder-bartt" at nesehåret går i ett med denne.
Leder snørr greit fra nesa ned i barten, og videre så det går i ett med majonesen. Smak og behag.

Forresten, en god pinsett funker til nesehår. Gir deg en herlig nysebyge etterpå.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har hørt noen fargerike fortellinger om nesehårsfjerning med Leatherman. Neppe overraskende at dette foregikk i forsvaret, ei heller at ingen fjernet sine egne nesehår med denslags redskaper.

For min egen del går det i en batteridrevet variant lignende de over. Jeg har den dyreste (ikke at det sier stort) fra Claser'n. Den funker helt fint.

Det eneste jeg savner er 'nesetermometeret'. Nesehåra mine frøs fast i hverandre rundt minus 15 i gamle dager. Fin påminnelse om at man skulle tenke litt ekstra på frostskader...

;)

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.874
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
En effektiv variant er å tømme litt rødsprit i hvert nesebor. Pust så kraftig ut gjenonnom nesen samtidig som snyteskaftet plasseres i umiddelbar nærhet av åpen ild. Hårveksten vil da blafre friskt i vinden, og det flammehavet som oppstår vil ta knekken på det meste av gjenstridig hårvekst i nesen og omliggende områder.
Noe slikt må da gjøre susen for de med store plager?
Evnt bruke gresstrimmeren :D

Litt upraktisk hvis en skal prøve å ta vare på barten, da... Jeg gikk til innkjøp av en roterende nesehårstrimmer til maax et par hundrelapper på elkjip. Funker greit, den...

Johan-Kr

Topp Bunn