Hvordan børster du?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
19.546
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Hvordan er din børstemetode?

Selv kjører jeg en to-tre-fire runder med børsten og drar ut mot kanten på slutten.
Deretter kjører jeg en to-tre-fire runder på nytt, men da avslutter jeg istedet med å vri børsten slik at den får "angrepsvinkel" på rillene og avslutter med å vippe den opp for å ta med siste rest.

Hva er den ultimate metoden? ::)

R

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
492
Torget vurderinger
4
Etter at platene er renset i min VPI 17F trenger de sjelden noe mer støvbørsting før avspilling. Skulle det være nødvendig bruker jeg min vintage Decca kullfiberbørste et par runder vinkelrett på rillene og drar deretter børsten sideveis ut. Etter det vil noen skiver bli litt statiske og det ordner Zerostaten....

cox

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
391
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Jeg lærte en gang i tiden at man skulle avslutte børstingen av platen mot midten. Har fulgt denne metoden i 40 år og det har fungert utmerket.

Men det er vel smak og behag...

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg lar plata gå et par runder, og trekker deretter langsomt utover. Er børsten skitten etterpå, gjentar jeg prosessen.

Men NÅ synes jeg vi skal spille noen skiver, dere! ;D

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.871
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Jeg har platespilleren min i en klinisk rent rom i leiligheten. Dermed unngår hele støvproblemet. Selvfølgelig er det litt styr med eget slusesystem inn til rommet, luftrensesystemer og at jeg må bruke en fancy hvit drakt hver gang jeg må bytte side, men alt i alt er detteen fantastisk oppgradering!

Tidligere brukte jeg motoden din. Funker fint.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
19.546
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
C. Alshus skrev:
Jeg har platespilleren min i en klinisk rent rom i leiligheten. Dermed unngår hele støvproblemet. Selvfølgelig er det litt styr med eget slusesystem inn til rommet, luftrensesystemer og at jeg må bruke en fancy hvit drakt hver gang jeg må bytte side, men alt i alt er detteen fantastisk oppgradering!

Tidligere brukte jeg motoden din. Funker fint.
Aha!!
Faen og at du ikke fortalte om dette FØR jeg pusset opp stua! :mad:

;D ;D ;D ;D

R

Topp Bunn