Hvor skadet kan en Thorens Td 166V være før den bør skrotes?

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Tonearmen er en Linn Akito 2 (.5) Dvs, siste versjon. Ja tallerken er den originale, men ble polert og levert til Fornikling.
Støvdeksel ble bestilt på mål fra Echstein i Tyskland.
Utrolig gjennomført

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.329
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Ang tallerken så kommer du et lite stykke på vei med Autosol metal polish
Ja, absolutt. Du kan polere den "speilblank". Det eneste problemet er å holde den slik over tid. Sinklegeringen som ble brukt har én stor "svakhet" og det er at den oksyderer lett og raskt. Etter polering er det derfor en klar fordel å legge på et beskyttende lag med bilvoks el.likn. Da holder finish´n noe lenger.

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Ang tallerken så kommer du et lite stykke på vei med Autosol metal polish
Ja, absolutt. Du kan polere den "speilblank". Det eneste problemet er å holde den slik over tid. Sinklegeringen som ble brukt har én stor "svakhet" og det er at den oksyderer lett og raskt. Etter polering er det derfor en klar fordel å legge på et beskyttende lag med bilvoks el.likn. Da holder finish´n noe lenger.
Det renner på med gode tips! Takk

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.339
Torget vurderinger
1
^ nesten i samme gate - akryl-lokket kan du freshe opp med tannkrem og billigste sort mikrofiberklut. Jeg regner med at tannkremen ikke behøver å være den fineste megamaxisuperduper whitening, men jo mer slipemiddel i tannkremen jo bedre, det er vel uansett ikke så mye og så grovt slipemiddel at det blir et matt resultat.

mvh
KJ

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
I mål, foreløbig

Da er det lyd. Deler for å få den igang kom på ca 1700. tillegg kjøpte jeg en ny topplate til ca 500 pluss frakt.
Ble ikke verst - etter mitt skjønn.
Bilde i Thorensvennetråden

Mvh

Topp Bunn