Hvor mye musikk har dere rippet inn?

M

marsboer

Gjest
Terka skrev:
Iflg Squeezecenter: 3736 albums with 29846 songs by 156 artists.
Får vel snart fortsette med rippejobben. Ble litt lei før jul og har ikke rippet inn ny musikk etter det.
Du må ha et eller annet problem med taggingen din. 156 artister på 3736 album gir et snitt på ca 24 album per artist, noe som vel er heller tvilsomt?
 

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Innlegg
1.374
Antall liker
3
marsboer skrev:
Terka skrev:
Iflg Squeezecenter: 3736 albums with 29846 songs by 156 artists.
Får vel snart fortsette med rippejobben. Ble litt lei før jul og har ikke rippet inn ny musikk etter det.
Du må ha et eller annet problem med taggingen din. 156 artister på 3736 album gir et snitt på ca 24 album per artist, noe som vel er heller tvilsomt?
Regner med det ja. (Har lagt ut kommentar/spørsmål om det her på forumet en gang før.) Har kontroll på CD'er rippet inn til FLAC men har ca 200 GB med "gammel" musikk mp3 og waw som jeg definitivt ikke har kontroll på, dette er nok med og "fcuk-er" opp den statistikken. Ikke det at jeg gidder å rydde så mye i den delen heller. Gamle mp3 filer er spilles som bakgrunnsmusikk/listefyll eller når jeg rett og slett ikke har den musikken i flac, i tillegg til at det er base for musikk til bilen.
 

HKviking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
120
Antall liker
14
Jeg har en Windows Homeserver med ca. 6TB kapasitet. Der har jeg akkurat installert RIPNAS http://dbpoweramp.com/ripnas-manual.htm som via en TEAC CD drev legger inn platene i FLAC format (secure ripping). Dette betyr at den samlingen jeg har nå (229071 Sanger - 14665 Album - 7704 Artister) må legges inn på nytt. Tipper det kommer til å ta litt tid.

Ellers så spilles det av på min Logitech Transporter som er synkronisert med en Squeezebox Boom.

En Logitech Duet er tilkoblet min Tube Headphone amp. Hele oppsettet er hardwired med gigalan cat6 kabler. Et par Apple Extreme tar seg av den trådløse biten slik at iPhone Remote og Duet Remote fungerer.
 
M

marsboer

Gjest
Hvorfor må du du rippe samlingen på nytt?

Har du rippet i et lyssy format?
 

HKviking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
120
Antall liker
14
marsboer skrev:
Hvorfor må du du rippe samlingen på nytt?

Har du rippet i et lyssy format?
Mesteparten av det jeg har er rippet i MP3 320 eller 256. Liker FLAC formatet bedre enn MP3. Oppretter derfor en Apple Lossless mappe ved siden av FLAC mappen hvor jeg batch converterer fra FLAC formatet etter at jeg har rippet alt sammen med Secure Rip.
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
HKviking skrev:
Mesteparten av det jeg har er rippet i MP3 320 eller 256. Liker FLAC formatet bedre enn MP3. Oppretter derfor en Apple Lossless mappe ved siden av FLAC mappen hvor jeg batch converterer fra FLAC formatet etter at jeg har rippet alt sammen med Secure Rip.

??? Hvorfor vil du ha en mappe med ALAC i tillegg?
Hvis det er med tanke på ipod/itunes så vil jeg anbefale deg å prøve MediaMonkey eller J-river, begge er gode avspillere som kan overføre til ipod
 
M

marsboer

Gjest
HKviking skrev:
marsboer skrev:
Hvorfor må du du rippe samlingen på nytt?

Har du rippet i et lyssy format?
Mesteparten av det jeg har er rippet i MP3 320 eller 256. Liker FLAC formatet bedre enn MP3. Oppretter derfor en Apple Lossless mappe ved siden av FLAC mappen hvor jeg batch converterer fra FLAC formatet etter at jeg har rippet alt sammen med Secure Rip.
Man kan på en måte ikke sammenligne FLAC og mp3. Mp3 er jo lossy mens FLAC er lossless. Med andre ord ikke så rart du foretrekker FLAC. FLAC er jo identisk originalen, mens mp3 er en kompromissløsning med fjerning av informasjon.
 
Topp Bunn