Høyttalere Hvor mye er disse høytalerne verdt?

Anders1711

Medlem
Ble medlem
25.08.2013
Innlegg
6
Antall liker
0
Jeg ønsker å vite hvor mye disse høytalerne kostet som nye og hvor mye dere tror de er verdt nå og hva de heter. Jeg skal selge dem med kabler.
untitled-1.jpg
untitled-2.jpg
untitled-3.jpg
untitled-4.jpg
untitled-5.jpg
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.025
Antall liker
2.111
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Velkommen til Hifisentralen.
Hva heter de? Utover at det er et par med System Audio?

Håvard
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.025
Antall liker
2.111
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
JJ, de fleste høyttalere har modellbenevnelse på selve høyttaleren.
Men ikke disse ser jeg. Fikk ikke helt med meg siste spørsmål.

Ser at System Audio driver å lager en oppfølger som heter q113, den skal overgå denne og koster 20000 danske kroner.

Håvard
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
System Audio SA2K
Den nest beste høyttaleren av disse 7. Dyp bass som en ikke skulle tro var mulig fra 5 1/2" elementer. Super detaljert diskant, perfekt mellomtone, bredt og dypt lydbilde. Oppleves ikke like tunge å drive som de "verste". Gikk faktisk veldig greit med Primare I21. I30 vil jeg tro hadde vært perfekt match til disse.
(Bruktpris 8.500,-)

Dette Februar 2011
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Eg hadde desse høgtalarane for ein del år sidan. Ein veldig god høgtalar, med litt mørkare klang enn stativhøgtalarar flest. Ikkje noko overdriven imponatordiskant, og med ein slagferdig dynamikk. Det er System Audio SA2K. Eller System Audio SA2K Master, viss det er internkabling frå Nordost.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Anders: Du har -som nevnt her oppe- System Audio SA 2K- en millenniumsmodell som kun ble laget i - og til- millennieskiftet.
De der får du glatt ti store for- etter min mening er det der de beste høyttalerne fra System Audio NOEN SINNE!!! Det var denne modellen som fikk meg til å begynne å ta SA alvorlig som merke. Hvorfor vil du selge? De holder da fortsatt følge med dagens modelller fra storheter som Dynaudio og Dali?? Prøvd å få det beste ut av dem? Nypris var 25K i Y2K:cool:

Tips fra Auditor til Anders: 4 små monoblokker eller dobbel Audiolab 8200P stereoeffekt vekker dem.
Tips til monitorfolket: Her bør dere kjenne deres besøkelsestid- de her er SJELDNE!!
 
Sist redigert:

Anders1711

Medlem
Ble medlem
25.08.2013
Innlegg
6
Antall liker
0
Anders: Du har -som nevnt her oppe- System Audio SA 2K- en millenniumsmodell som kun ble laget i - og til- millennieskiftet.
De der får du glatt ti store for- etter min mening er det der de beste høyttalerne fra System Audio NOEN SINNE!!! Det var denne modellen som fikk meg til å begynne å ta SA alvorlig som merke. Hvorfor vil du selge? De holder da fortsatt følge med dagens modelller fra storheter som Dynaudio og Dali?? Prøvd å få det beste ut av dem? Nypris var 25K i Y2K:cool:

Tips fra Auditor til Anders: 4 små monoblokker eller dobbel Audiolab 8200P stereoeffekt vekker dem.
Tips til monitorfolket: Her bør dere kjenne deres besøkelsestid- de her er SJELDNE!!
Jeg selger fordi jeg foretrekker faktisk veldig gode hodetelefoner framfor høytalere. Jeg føler at musikken er mer rundt meg. Jeg vet at høytalere egentlig er bedre, men det er ikke helt den lyden jeg ønsker nå.

Hvor mye tror du de er verdt nå etter en del år i bruk???
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.195
Antall liker
10.742
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
"Auditor tror ikke, han vet" :)
Kan du ikke bare annonsere de? "normalen" er 1/2 pris av nypris dersom de ikke er så gamle og rimelig strøkne. Sett de til 10k så går du ned når du ikke får napp. Evt. spør om bud. Vi er generelt ikke så veldig glad i denne typen tråder der trådstarter fisker etter prisforslag. Skillet mellom slike tråder og rene annonser er i visse tilfeller hårfine.
 
Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Frekkhet/ironi fra Haugesund frabes;)..jeg har flere bekjente som kikka på og etter disse for noen år siden-og jeg har faktisk selv vurdert et par før..men ti er faktisk en reell pris, det..etter det jeg husker ble det ikke solgt mange av disse her på berget, Bambadoo..Du har kanskje vurdert- eller eid dem?
 
Sist redigert:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.195
Antall liker
10.742
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ikke akkurat de..Altså ikke vurdert de som aktuelle HT for min egen del. Har tidligere hørt endel på sa2k (ikke master) Det er foresten glitrende elementer de er bygd rundt. Fornuftig konstruksjon som spiller bra. Kraftfullt og musikalsk i en liten innpakning.
For min del manglet de endel "lekenhet" i spillestilen.. Liksom "tunet" litt ihjel men har ikke hørt de i all verdens rom og med all verdens forsterkeri mm...
 
Sist redigert:

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.707
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Tunet i stykker er de, bokstavelig talt. Bassen er tunet så lavt at elementet bryter opp lenge før gøyale lydnivå. Jeg mener jeg kjente en som bytta basselementer ihvertfall 5 ganger. Jeg går utifra han ga opp høyttalerne på et eller annet tidspunkt. Utenom dette, så var det veldig gode høyttalere, om noe andpusten. En av svært få høyttalere fra SA jeg kunne tenkt meg, dvs om om de ikke hadde hatt problemet med basselementet. Den nye med kodenavn q113 er i produksjon og ser spennende ut.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Det var det som var så fint med den der..basselementet- det er langtfra ulikt det som sitter i Sonus Faber Cremona Auditor..ihvertfall ikke membranen..slitsa trefiber er knall materiale, det. Men jeg husker jeg sammenligna SA2K med Auditor Mk1- og synes den danske diskanten var- og er- sykt lukka i forhold til Faber´n..italieneren leverer fortsatt fjær og luft i massevis..men sku jeg beskrive SA2k idag, måtte det nesten bli som en halv Cremona Auditor, med Dynaudiotopp--morsom ,selv med overnøytrale Sondgardenkabler..og den krevde sin amp, ja..Ikke en høyttaler du trenger å spille så høyt med heller..med andre ord: For voksne! Skulle gjerne sett flere amerikanske merker følge oppskriftene disse to høyttalerne forfekter. Men av en eller annen grunn tør de ikke. Men ønsker man ordentlig, amerikansk lyd er det jo fortsatt mulig å oppdrive klassiske Snells- godt er forresten det.. de har nordiske råelementer uansett.
 
Sist redigert:

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Innlegg
559
Antall liker
103
Torget vurderinger
8
Snell ja:) det er høyttalerne sine det, med mellomtoner fra seas.. Her nyter jeg så ofte jeg kan! et par Snell A 2. Alle elementene er skiftet ut med nye importert fra USA.(originale selvfølgelig) Jeg har blitt skikkelig glad i disse "beista" Har prøvd mye annet, men ingenting har gitt meg bedre eller mer naturlig lyd enn disse :)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Elementene skal selvfølgelig være originale- A2 er for gode til ikke å få leve..liker ikke refoaming osv, jeg..heller nye originaler..
 
Topp Bunn