Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpenene

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Da nærmer det seg jul med stormskritt, og enkelte har mere å rutte med (unntatt oss Selvst. Næringsdr.), og da gjør man vel en del oppgraderinger også på HI FI fronten, men hvor mener dere man får mest og best lyd utstyr for pengene.

Skal man gå til kjeder som bruker tonnevis av plagsom reklame for å hjernevaske oss (Elkjøp, Expert, og Lefdal), eller skal man gå til de litt mindre nisje butikkene som har intressen ivaretatt?

Dette er en tråd som har gått før, men mener at den er like up to date i dag.

Som dere har sett før, så har handlingen for mitt vedkommende foregått et lite stykke inn i Asker og Bærum kommune, dvs. hos HIFIHUSET I BÆRUM, VOLLSVN. 38, 1358 JAR, Tlf. Nr. 67529950, Mob. Tlf. 90824997, og er meget godt fornøyd så langt.

Det kan være litt vanskelig til tider å få tak i Andre, men fortvil ikke, den som venter, venter på noe godt.

Dere kan også gå inn på www.hifihuset.no, så ser dere også litt av produkt spekteret de fører, men siden er vel ikke helt ny, så ta den med en klype salt.

Dere har vel kanskje lest Chapter Precise tråden her på forumet, og dette er også et produkt i sortimentet som HI FI HUSET fører.

Har dere et ok utstyr som dere vil bytte, så lar dette seg også gjøre, da innbytte er mulig.

Noe blå Kors driver heller ikke denne butikken, men synes at prisene kan være meget hyggelige, i forhold til kvaliteten som leveres.

8) 8) 8) 8)

Dere har kanskje andre butikker som dere vil fremheve, da er tiden inne akkurat nå :p.

:) ;) :D ;D 8) ::) ::) ;D.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Det mangler en "å" i på 8).
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Hifi-Guiden, Hamar.

Ingen over, ingen ved siden vedr. service (min mening) ;)

Hyggelig med entusiastbutikker!
 
P

Parelius

Gjest
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Det eneste jeg vil fremheve er at dette forekommer meg å være en tråd hvor det ikke bare er en "å" som mangler.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Innkjøpenenenene mine gjøres i hovedsak hos Lyric Hifi. De har aldri gjort meg noe ondt ;).
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

NAT.

Naturlig Alternativ til Tulleanlegg... eller?
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Noen ting i livet må en faktisk bare finne ut sjæl!
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Hmmmm.

Kun en trådstart?



Det eneste jeg vil fremheve er at dette forekommer meg å være en tråd hvor det ikke bare er en "å" som mangler.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Det vil alltid være rom for meninger, og her har man jo muligheten til å påvirke både i positiv og negativ retning.

Har selv ingen økonomisk vinning, eller ekstra rabbater hos HIFI HUSET, men er man fornøyd så er det vel ikke urimelig å utale seg? 8)



Noen ting i livet må en faktisk bare finne ut sjæl!
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Clas Ohlson
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Har selv handlet hos Lyrich, O.H.C., Norsk Audio Teknikk, Eltek, Hifiklubben, og faktisk både hos Elkjøp, Expert og lefdal, men i år er det faktisk HIFIHUSET som teller.

Til neste år kan det være noe annet, hvem vet :p.
 
K

kiwi

Gjest
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Kjøp anlegget i den butikken som har det merke du ønsker, sån at du kan få den lyden du selv liker. Lyden bør være i høysete sån at du kan kose deg med musikken din på best mulig måte. Alt for mange her på sentralen er etter min mening alt for opptatte med hvem du kjøper av og ikka hva du kjøper. Lyden bør være prioritering nummer 1 etter min mening når man skal ut og kjøpe seg et nytt produkt;)
Mvh: Espen
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
610
Antall liker
10
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Motron - Audioaktøren - Norsk hifisenter - Hifiklubben (Drammen) - Norsk audio teknikk - Lyric - Audiosolution - Høium hifi - PM audio - Stereofil .

Tror jeg har fått med de viktigste.

JT
 
D

Dilla

Gjest
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

På bruktbørsen! :)
 
U

utgatt60135

Gjest
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Jeg synes det er føles bedre å kjøpe av enkeltforetak, men har kjedene det jeg vil ha er saken grei.

Mine favoritter; Best HiFi, Lyric, Norsk Hifi Center.

Derretter; NAT, JFS Sound System og Stereofil

Oslo HiFi center desidert nederst.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Ebay, bruktbørsen, Joaquin, Resonans og Maxwell gjør jeg mine innkjøp.

Lf
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Høres meget fornuftig ut det du skriver, men litt hjelp på veien kan vel gis.

Det beste hadde vel vært å tatt seg en tur til det store utlandet, med en meget stor koffert ;D.



Kjøp anlegget i den butikken som har det merke du ønsker, sån at du kan få den lyden du selv liker. Lyden bør være i høysete sån at du kan kose deg med musikken din på best mulig måte. Alt for mange her på sentralen er etter min mening alt for opptatte med hvem du kjøper av og ikka hva du kjøper. Lyden bør være prioritering nummer 1 etter min mening når man skal ut og kjøpe seg et nytt produkt;)
Mvh: Espen
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

SPAM!
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Helt enig ang Hifi-guiden! Men det skal også sies at det er eneste skikkelige hifibutikk i hamar og omegn. Men jeg har vært på mange andre... Hifi-guiden er best!
IMO

PK
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.003
Antall liker
6.231
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Jeg skulle gjerne veltet meg i produktene som Odder hos audioroyal.no
Mye svært spennende utstyr, og en hyggelig mann.
Det er riktignok ikke en butikk i vanlig forstand, men gode muligheter for hjemlån.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Jeg skulle gjerne veltet meg i produktene som Odder hos audioroyal.no
Spørs om du hadde blitt særlig populær hos Odder da. Flott og kostbart hifi-utstyr skal behandles med forsiktighet! ;)
 
C

Cyber

Gjest
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Innkjøpenenenene mine gjøres i hovedsak hos Lyric Hifi. De har aldri gjort meg noe ondt ;).
Ikke du heller ser du ut til på sig`en din...
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Det mangler en "å" i på  8).
Ja, og "innkjøpenene" er vel strengt tatt ikke noe ord i det norske språket.
Driver de ikke noe "Blå kors"? Snurrig, dette må da være den første hifibutikken i historien som IKKE tilbyr avrusing.
Artig gratis-reklametråd forresten.
 

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Er personlig relativt glad i hi-fi Center kjeden. Hvor mye mener dere det avgjør på handelen om dere føler et vennskapelig forhold med dem i butikken? Jeg tror de fleste her inne som har en "favoritt butikk" har det pågrunn av personalet og ikke varene...?
 
U

utgatt60135

Gjest
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Det er klart det har en del å si ja. Jeg har et godt forhold til Lyric mest fordi de har produkter som treffer meg godt når det gjelder lydfilosofi/kvalitet og da får jeg tillit til deres anbefalinger.

Og ikke minst betyr det mye for meg at de også er entusiaster som både forstår og godtar at man kommer for å lytte/se uten å nødvendigvis handle der og da. At de ikke opptrer som selgere med stor S. Der er Lyric, NAT, NHC og Best HiFi kjempeflinke. Da får jeg lyst til å handle med dem ved en senere anledning.
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Innkjøpenenenene  mine gjøres i hovedsak hos Lyric Hifi. De har aldri gjort meg noe ondt  ;).
Samme her!

OS
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Ja, som du ser så er det rom for en viss provokasjon, og en reklame tråd?, tjaaaa kanskje litt (mye), men er det ikke litt morro å se hva andre synes, evt. hvor de kjøper utstyret sitt ;D.

Enig med flere i tråden, at har man tillit til selgeren, så kommer man igjen, en fornøyd kunde er et gjenkjøp.



Ja, og "innkjøpenene" er vel strengt tatt ikke noe ord i det norske språket.
Driver de ikke noe "Blå kors"? Snurrig, dette må da være den første hifibutikken i historien som IKKE tilbyr avrusing.
Artig gratis-reklametråd forresten.
 
O

om.s

Gjest
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

AudioAktøren og AudioArt klarer det meste, i Norge...

mvh
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Her kan vi f.eks. luke ut værstingene i markedet, så andre slipper å gå i "fella".
 

Stereobloiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2006
Innlegg
186
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Morten på Norsk AudioTeknikk er den klart hyggeligste hifi-gutten i Oslo. Terningkast 6!
 
N

nb

Gjest
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Morten på Norsk AudioTeknikk er den klart hyggeligste hifi-gutten i Oslo. Terningkast 6!
Tiltredes. Veldig trivelig fyr, selv om det ikke ble noe handlings der for mitt vedkommende. Var på en runde på "alle" steder i Oslo for et par år siden, og NAT var absolutt en av de som utmerket seg.
 
A

Akle

Gjest
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Morten ser ikke stygt på deg om du kommer inn seende ut som en boms uten penger, ikke om du er det heller, andre steder i Oslo derimot... Klasket da også en god seddelbunke i bordet første gang jeg var innom og kom hjem med høyttalere, om anledningen byr seg gjør jeg det gjerne igjen...

Mvh
Atle K
 

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
2
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Eltek på nye høgtalere
og resten av hi fi kjøpene gjort gjennom brukt børs,
der er det største utvalget,
og ingenting og klage angående pris.
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Som dere har sett før, så har handlingen for mitt vedkommende foregått et lite stykke inn i Asker og Bærum kommune, dvs. hos HIFIHUSET I BÆRUM, VOLLSVN. 38, 1358 JAR, Tlf. Nr. 67529950, Mob. Tlf. 90824997, og er meget godt fornøyd så langt.
Bare for å pirke litt: HiFi Huset i Bærum ligger i ::) ....Bærum.
Asker er en egen kommune litt lenger ut på landet....heldigvis. ;)
Her mangler vi for tiden en god HiFi-sjappe, men så vidt jeg vet, vil det dukke opp en i nær framtid. Det gleder vi oss til. ;D
 
C

cpc

Gjest
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Morten ser ikke stygt på deg om du kommer inn seende ut som en boms uten penger, ikke om du er det heller, andre steder i Oslo derimot...

Mvh
Atle K
De fleste som ser ut som bomser er vel nettopp det. Eller er det noen ny mote jeg har gått glipp av?

;)
 

Dallaz

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.04.2006
Innlegg
56
Antall liker
0
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Bare for å pirke litt: HiFi Huset i Bærum ligger i  ::) ....Bærum.
Asker er en egen kommune litt lenger ut på landet....heldigvis. ;)
Her mangler vi for tiden en god HiFi-sjappe, men så vidt jeg vet, vil det dukke opp en i nær framtid. Det gleder vi oss til. ;D
Hva med Høium? Er ikke det i asker?
 
A

Akle

Gjest
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

De fleste som ser ut som bomser er vel nettopp det. Eller er det noen ny mote jeg har gått glipp av?

;)
Filosofisk du skulle være... Å gi faen kan være en konsekvens av å være fattig, men å være fattig behøver ikke å være en konsekvens av å gi faen. Selv er jeg gal.
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Hva med Høium? Er ikke det i asker?
Jo, men de/han har vel ingen butikk så vidt jeg vet.
Demo/besøk etter avtale der i gården.....eller ?
 
A

Apache

Gjest
Re: Hvor mener dere vi skal gjøre HI FI innkjøpene

Ingen tvil. Etter mange år og mange innkjøp hos mange forskjellige har jeg havnet hos Norsk HiFI-center. Interessante produkter og bra service.
 
Topp Bunn