Hvor mange LP/vinyl plater har du/dere?

Hvor mange LP/vinyl plater har du/dere?

• Totalt antall stemmer
    112

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Et sted godt over 20.000 LP'er... kødder ikke engang. Mange år siden jeg regnet meg frem til 20k nå, og det har blitt mange senere, men nå er det stans altså. Bare spør kona.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.624
Torget vurderinger
24
Yeah, right...:rolleyes: Jeg kjenner sånne som deg, VidarP... Det tar aldri slutt. Selvbedragets edle kunst.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hehe, i seg selv kjenner man andre :) Moralen min; don't play a player, skjønner jeg :)

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Antall liker
8.580
Sted
Pt. Høvik
Et sted godt over 20.000 LP'er... kødder ikke engang. Mange år siden jeg regnet meg frem til 20k nå, og det har blitt mange senere, men nå er det stans altså. Bare spør kona.
Da er du forpliktet til redegjøre for hva slags musikk som ligger lagret på disse LPene du har. :) Ikke 250 bootlegs av Tore Endresen, 100 av Sigvart Dagsland, 50 av Sputnik. Og alt tatt opp på Momarkedet?

Seriøst, hva har du, sånn i store trekk? Skikkelig interessert.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Da er du forpliktet til redegjøre for hva slags musikk som ligger lagret på disse LPene du har. :) Ikke 250 bootlegs av Tore Endresen, 100 av Sigvart Dagsland, 50 av Sputnik. Og alt tatt opp på Momarkedet?

Noe av det finnes her i alle fall :):

http://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/46647-bilder-vidar-ps-plater.html

Er ikke vondt for øgene i alle fall.

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Antall liker
8.580
Sted
Pt. Høvik

http://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/46647-bilder-vidar-ps-plater.html

Fyttegrisen for en samling! Ikke mye Sigvart Dagsland her. Det der var imponerende. Totalt upløyd mark for mitt vedkommende. Selv har kun noen få utgivelser fra Deutsche Grammophon. Det er et platemerke jeg har lært meg p.g.a. topp lyd. Kanskje et område å satse på i årene som kommer? Motforestillinger finnes ikke. Men hvor skal man begynne?

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Har nå kommet over 500.Gidder ikke å telle,da vinylplatene er stuet inn i et garderobeskap grunnet plassmangel i den nye kåken.

mvh. s,

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1

Ikke vondt for ørene heller :)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jepp Emotikon; ser frem til neste session med glimrende musikk sammen med deg, være seg i det trønderske eller på Møre!

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
129
Færre og færre fysiske medier blir kjøpt her i kåken, dessverre. Det har i større og større grad blitt pc-basert musikkavspilling for min del. Jeg var lenge negativ til streamingtjenester, men har etterhvert oppdaget at også disse har sine fordeler.

Den siste CDen jeg kjøpte var Motorpsycho og Ståle Storløkkens "The Death Defying Unicorn", som jeg her og nå ikke skjønner hvorfor jeg ikke kjøpte på vinyl - CDen blir jo så å si aldri spilt; jeg har den jo i 320kbps på pcen, noe som låter helt kurant til "hverdagsbruk".

Mer og mer av musikken jeg kjøper, kjøper jeg på vinyl. Og ofte dreier det seg om å "kjøpe seg opp" på ting jeg allerede har fått et forhold til. Sånn som nå: "Slav to the rythm" som er en av årets kuleste utgivelser, har jeg fortsatt bare på "EDB". Samme med siste fra Elephant 9. Og ettersom dette er ting jeg digger, føler jeg et visst behov for å ha dem i hylla. Men også dét behovet blir mindre og mindre. Uff, jeg er nok i ferd med å bli oppslukt av Den Nye Tiden på godt og vondt.

stingrayV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2011
Antall liker
245
Sted
Skodje
Torget vurderinger
4
Et sted mellom 700-900. Antagelig en god porsjon 80-tallsmusikk som skal arkiveres bort, men nytt tilkommer i relativt tempo.

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Har kun 1000 LP'er
Ifølge venner og kjente har jeg hatt nesten alt som er utgitt, men for å være realistisk så har jeg hatt et sted mellom 50 000 og 100 000 LP'er.
Jeg samler ikke på LP eller CD'er, for meg er musikk noe som kommer inn like lett som det forsvinner ut.
Jeg har aldri vært samler av musikk, mye pga at det er kun mulig å høre en sang om gangen, eller et album om gangen.

Men den lille kjernen av album jeg aldri kvitter meg med står fortsatt fint ankret i hylla :)

Topp Bunn