Digger og digger fru Blom.Syns hans plate 'pilgrim' er bra.Det var forøvrig et bestillingsverk for Vossajazzen for noen år siden.Men kommer neppe til å høre på den så mange ganger til.
Mangler noen options her .. jeg likte plata han slo gjennom "for real" med.. og grisen som hyler blir jeg (kanskje?) aldri lei (evergreen imho (jo jeg mener det faktisk)). (og opptil flere andre låter på DEN plata). Han etablerte seg som en BRA artist med den plata (for meg, jeg hadde ikke hørt om han før dette), og jeg er ikke flau for å si at jeg liker fyren veldig godt som artist. han er FLINK.. og det er jo broren og (men jeg har unngått den siste plata til brodern, pga tv reklamen, den var ikke bra! Godt mulig plata er bedre enn reklamen gir inntrykk av) .
Nytt bekjentskap for meg, har jo hørt navnet hans, men som utenladsboende ikke hørt noe særlig av musikken før nå, ett hyggelig sådant, liker det jeg hører jeg...
Han har mange kvalitetsutgivelser bak seg, f.eks "Nivelkinn" sammen med den respekterte folkemusikeren Øyunn Groven Myren, et bestillingsverk for Telemarkfestivalen.
Det morsomste er det eldste materialet, med gruppa "Something Odd".
Luring var et album jeg likte godt.Ble spilt mye både i bil og hjemme den gang.De påfølgende har ikke truffet like godt hos meg og den siste hadde jeg ikke hørt om.Får ta en lytt etter hvert.
Selv jeg klarer å høre at Odd Nordstoga har kvaliteter - men dette er definitivt omtrent så langt fra my cup of tea som man kan komme. Sannsynligheten for at det noensinne kommer en Odd Nordstoga plate innenfor husets fire vegger, er derfor mikroskopisk.
Kan ikke si at noen av alternativene passer for meg. Jeg kjøpte gjennombruddsskiva, og jeg synes det er "fin musikk" som jeg lytter til om jeg er i den rette stemningen. Slik er det forresten med mye av musikken jeg lytter til. Hver type musikk til sin tid.
Jeg vil ihvertfall liste Odd Nordstogas musikk generelt under "musikk jeg stort sett liker", uten at jeg kan sies å være "fan".
Jeg kjøpte debutskiven når den kom ut. Dvs jeg var innom hos en venn av Odd Nordskoga og fikk den. Har familien min i Vinje hvor han kommer fra. Dette var en stund før den kom ut for salg i butikken.
Noen her som husker broren sin deltagelse i reklamen for pålegg? Du kan leta upp og leta attate. Upp og att. Alt anna er pure rapi og kan møkast holen i vøld.