Hvor mange CD-er har du/dere?

Hvor mange CD-er har du/dere?

• 0 - 100

Stemmer: 0 0.0%
  • 100 - 200

• 200 - 400

• 400 - 1000

• 1000 - 2000

• Totalt antall stemmer
    0

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Det kan bli mange alternativ, så skriv gjerne ca. antall på svarene!

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Tja...rundt 11-1200 tenker jeg med smått og stort.

/jan

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Antall liker
932
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Skal du få relevant treffprosent her inne må du nok legge klar avkryssningsmuligheter for opp mot 5-siffret antall skiver....

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
700-800 og mesteparten på HD. Gir bort platene fortløpende får jeg får ødelagt de ;D

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.061
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Alternativene blir dessverre for smålåtne.

Hadde du spurt hvor mange jeg hadde av Johann Sebastian Bach hadde jeg kommet ca halvveis på skalaen din....

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
65finger skrev:
700-800 og mesteparten på HD. Gir bort platene fortløpende får jeg får ødelagt de ;D
Ha meg i bakhodet neste gang du skal "resirkulere" cd's ;)

/jan

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
du flinke gutt, du har så lave svaralternativ på disse Selvangivelsene dine............

og hvor er "Hvor mange singler har du/dere?"

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
Nærmer meg vel 4000 registreringsnummer i Collectorz, men ett registreringsnummer kan jo være over 100 enkelt CD'er. :) Vi lever jo i boksenes tid.

Og et par tusen LP-plater er det vel også, og 7-8000 bøker.

Og likevel er det så mye jeg mangler..... (spesielt mer plass).

LPA

halux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Antall liker
5
Sniker meg såvidt inn i den nestøverste kategorien med mine 450 CD`er

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.386
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Er antallet så viktig?
Er vel hvilke man har iht til egen smak som teller ;)
Ser ikke noe poeng i å ha hyllene fulle av uvesentlig musikk som aldrig spilles ;D ;D

gismo

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
gismo skrev:
Er antallet så viktig?
Ser ikke noe poeng i å ha hyllene fulle av uvesentlig musikk som aldrig spilles ;D ;D

gismo
Ingen uvesentlige skiver hos meg. Faktisk en ganske stramt "redigert" samling. Kvitta meg med ca 100 skiver i fjor sommer. Det var plater som jeg aldri hadde spilt noe særlig og ikke kom til å spille heller. Kjøper sjelden mer enn èn eller to plater om gangen slik at jeg har tid til å "lytte de inn". Slik unngår man hyllefyll. Kjøper jeg veldig mange skiver samtidig er fort gjort at et par blir spilt veldig mye og resten går i hylla. Og når jeg ikke allerede har gjort meg kjent med platene, er min erfaring at de sjeldnere blir tatt fram igjen og.

M

musicus

Gjest
2000-2200 sånn ca, ingen hjemmebrente, kun orginalvarer...

mvh

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
Tja, rundt 500 sølvskiver er det vel nå

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.600
Torget vurderinger
24
Litt OT men dog: Kan noen anbefale et program som "identifiserer" en CD du putter inn i PC'en, og deretter katalogiserer??

Så lei av å kjøpe dobbelt/ikke kjøpe det som skulle vært kjøpt.

Dette programmet skal ikke ha noe med lyden å gjøre, kun være et hjelpeverktøy for å se hva en har.

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.386
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Wergeland skrev:
gismo skrev:
Er antallet så viktig?

gismo
Ingen uvesentlige skiver hos meg. Faktisk en ganske stramt "redigert" samling. Kvitta meg med ca 100 skiver i fjor sommer. Det var plater som jeg aldri hadde spilt noe særlig og ikke kom til å spille heller. Kjøper sjelden mer enn èn eller to plater om gangen slik at jeg har tid til å "lytte de inn". Slik unngår man hyllefyll. Kjøper jeg veldig mange skiver samtidig er fort gjort at et par blir spilt veldig mye og resten går i hylla. Og når jeg ikke allerede har gjort meg kjent med platene, er min erfaring at de sjeldnere blir tatt fram igjen og.
Godt poeng Wergeland ;)
Har ikke inntrykk av at det gjøres på samme måte hos alle, om man skal se på innkjøpstempo ;D

gismo

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
gismo skrev:
Wergeland skrev:
gismo skrev:
Er antallet så viktig?

gismo
Godt poeng Wergeland ;)
Har ikke inntrykk av at det gjøres på samme måte hos alle, om man skal se på innkjøpstempo ;D

gismo
Å være samler/skrotnisse er en ærlig sak, og få er vel så preget av det som hifi og musikksamlere. Jeg har hatt tendensen jeg også, men valgte til slutt å ikke ende som en samler. Istedenfor har jeg blitt en halvveis skrotnisse, til irritasjon for alle kvinner jeg har levd med.

Men platesamling har jeg et bevisst forhold til. Jeg kjøper aldri plater jeg tror jeg kun kommer til å høre noen få ganger, og kvitter meg med plater som har vist seg å være den typen. Det er klart at hadde jeg beholdt alt jeg har kjøpt + fått gratis som promo eller til anmeldelse så hadde jeg hatt en betydelig større samling, men slikt har ikke noen verdi for meg. Plass er et problem i så måte, og det skal ikke sees bort fra at HDD kan medføre mer samling i fremtiden. Nå kan jeg jo bare gi bort originalen hvis ikke innholdet viser seg å være av det kaliber jeg trodde.

Det er med andre ord en stramt komponert samling jeg har, og det gjelder sikkert flere av oss her inne. Selv en person som bare eier 2-300 plater kan ha en veldig bevisst bygd opp samling. Mange synes det er snodig å kun ha 300 plater og et anlegg til femti store, men er samlingen riktig satt sammen så lar det seg utvilsomt forsvare. Økonomi og levekår i tidligere perioder i livet eller nå kan spille inn mtp kvantitet. Derfor synes jeg det er litt intetsigende med slike undersøkelser i praksis. Det slike avstemminger og tråder viser er at noen virkelig har samle-genet i orden, mens andre velger bort selve samlemanien. Men for Guds skyld, finner noen interesse i det så er jo det kult, for det ser jo ut til at den interessen gjelder flere. Men å bruke resultatet til noe fornuftig mener jeg er umulig, sett bort fra å finne ut noe om bruken av vinyl vs cd. I så måte har kanskje de to adskilte trådene en samlet verdi som er mer meningsfull enn den gamle tråden, som egentlig kun handler om volum.

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Antall liker
2.251
Torget vurderinger
2
Med de siste platekjøp denne måneden er samlingen nå oppe i 4181 cd plater, vinyl har jeg ikke tatt med i denne sammenhengen. Heller ikke musikk på dvd, men det begynner og bli litt trangt i hyllene. Ett lektriver system i kjelleren hadde vært tingen, platene blir også lagt over på hardisker i ukomprimert form.

Ov Hell / The Underground Regime - 2010
Helloween / Unarmed - 2010
Troll / Neo – Satanica Supremacy - 2010
Joe Lynn Turner / Live In Germany - 2008
Jon Oliva’s Pain / Festival - 2010
Burzum / Belus - 2010
Rush / All The World’s A Stag - 1976
Maddy Prior / Changing Winds - 1978
Judy Dyble / Talking With Starngers - 2010

Singh ;D

Topp Bunn