Jeg ønsker at siste ordet skal høres riktig ut. Hvilken rolle jeg selv spiller i ordvekslingen er ganske underordnet. Men, jeg er antageligvis ikke audiofil nok.
Eller at du stoler mer på andre enn deg selv...!
Mange måter å høres "riktig" ut på, vet du....
Mvh
Håkon Rognlien
Skal vi gjøre en 'pissing contest' ut av det?
Greia er at jeg stoler på meg selv i betydningen at jeg klarer å velge høyttaleren blant de tilgjengelige og betalbare som best passer mine preferanser. Det vil si, at jeg velger et produkt som er et resultat av vellykket design rettet mot idealer som samsvarer med mine. Med systemtenkingen som ligger i et aktivt delt system vil det være lettere å komme nær idealet, og samsvarer konstruktørens preferanser med mine så blir det et bedre produkt også for meg. Det er så mange høyttalere å velge mellom i markedet at det alene skulle være mer enn nok til å finne noe som passer. Helhetlig og gjennomtenkt, med de mulighetene som ligger i aktiv deling, og kanskje med muligheter for eq og tilpasning til rommet i selve høyttaleren, så ender det kanskje greit tett på mine preferanser. Langt mer enn å jage fra den ene forsterkeren etter den andre i jakt på noe som kan skjule unoter fra en høyttaler jeg finner betydelige mangler ved.
Jeg driver ikke med testing av utstyr. Så for meg er det ikke noe tap å ikke ha en høyttaler å teste forsterkere på. Du tenker muligens annerledes av den grunn alene.
Klipsch synes jeg forresten låter best uten forsterker i det hele tatt.