Litt over 3 meter, men pga møblering og interiør, blir det litt lengre avstand til venstre høyttaler enn til høyre. Kompanserer dette med balanse. Litt mer volum på venstre kanal.
|
Det der må jo ha splittet mange par...evig krangel om sweet spotDette aner jeg faktisk ikke. Ikke at jeg synes en slik tråd er uinteressant - snarere tvert i mot - men jeg har flyttet rundt på høyttalerne og endret toe-in så mye for å finne ut hva som ga best lyd i mine ører, at jeg rett og slett ikke har tenkt over det.
Det jeg vet, er at jeg ikke sitter midt mellom høyttalerne. Det er for å gi plass til min hulde viv, for at også hun skal få ta del i opplevelsene. Nå må dere ikke misforstå - jeg tenker på lytteopplevelsene!
Ved andre typer opplevelser får begrepet sweetspot en litt annen betydning.
Gammelt bedehus?Mellom 5 og 6 meter her. I ei stue som ikke er innrettet, ei heller egnet, til hifi. Men det er nå sånn det er her jeg bor...
Det kommer kanskje litt an på hvilket sweetspot du tenker på? Uansett er slik krangel et ukjent begrep i Casa LundiDet der må jo ha splittet mange par...evig krangel om sweet spotDette aner jeg faktisk ikke. Ikke at jeg synes en slik tråd er uinteressant - snarere tvert i mot - men jeg har flyttet rundt på høyttalerne og endret toe-in så mye for å finne ut hva som ga best lyd i mine ører, at jeg rett og slett ikke har tenkt over det.
Det jeg vet, er at jeg ikke sitter midt mellom høyttalerne. Det er for å gi plass til min hulde viv, for at også hun skal få ta del i opplevelsene. Nå må dere ikke misforstå - jeg tenker på lytteopplevelsene!
Ved andre typer opplevelser får begrepet sweetspot en litt annen betydning.
Jeg var en del på Hvalstad bad når jeg bodde på Bleiker... Beklager otDet kommer kanskje litt an på hvilket sweetspot du tenker på? Uansett er slik krangel et ukjent begrep i Casa LundiDet der må jo ha splittet mange par...evig krangel om sweet spotDette aner jeg faktisk ikke. Ikke at jeg synes en slik tråd er uinteressant - snarere tvert i mot - men jeg har flyttet rundt på høyttalerne og endret toe-in så mye for å finne ut hva som ga best lyd i mine ører, at jeg rett og slett ikke har tenkt over det.
Ved andre typer opplevelser får begrepet sweetspot en litt annen betydning.![]()
Dem kaller det vel Blaker tror jeg. Men d var bra vibber i Bleikeråsen 82. Lurer på om huseier'n lever?Jeg var en del på Hvalstad bad når jeg bodde på Bleiker... Beklager otDet kommer kanskje litt an på hvilket sweetspot du tenker på? Uansett er slik krangel et ukjent begrep i Casa LundiDet der må jo ha splittet mange par...evig krangel om sweet spotDette aner jeg faktisk ikke. Ikke at jeg synes en slik tråd er uinteressant - snarere tvert i mot - men jeg har flyttet rundt på høyttalerne og endret toe-in så mye for å finne ut hva som ga best lyd i mine ører, at jeg rett og slett ikke har tenkt over det.
Ved andre typer opplevelser får begrepet sweetspot en litt annen betydning.![]()
![]()
Ja, hvis man ser bort fra trådtittelen, er det mye å hente her.Bra tråd, her er det mye nyttig informasjon.
Sjansen er vel større for det motsatte, at han sovner og bikker over selv!Tør du sitte så nært i tilfelle de tipper over?2,5m fra mine kjære elektrostater, som seg imellom må avfinne seg med 2,6m avstand. Altså bortimot en likesidet trekant, og det trives vi godt med, alle tre!![]()
Jeg har en tanke med det. Og håper ikke folk føler seg ført bak lyset av den grunn.Ikke negativt ment, men ble litt nysjerrig på hvorfor du spør?![]()
Hahaha. Det har heldigvis aldri skjedd, i mitt smukke lytte- og kinorom! Som jeg nå sniker meg til å legge ut et lite bilde av, for å gjøre den godeste orso litt misunnelig!?Sjansen er vel større for det motsatte, at han sovner og bikker over selv!Tør du sitte så nært i tilfelle de tipper over?2,5m fra mine kjære elektrostater, som seg imellom må avfinne seg med 2,6m avstand. Altså bortimot en likesidet trekant, og det trives vi godt med, alle tre!![]()
Det og sitte nærmere enn 2,5m har aldrig fungert for meg på mine anleggTenkte i utgangspunktet at å løpetidskorrigere til 2,5 m ville være fornuftig. Og det ser ut til å passe bra med med avstemningen foreløpig. Legger vi sammen 2,2-2,4 m og 2,5-2,7 m så ligger flertallet der.
Det er allikevel en stor prosent som sitter over 3 m, så her må det tenkes litt.
Sitter man relativt langt ifra høyttalerne og ikke har direktive horn, elektrostater o.l., så blir rombidraget forøvrig stort i mange rom.