Hvor kjøper man rør i Oslo?

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Innlegg
166
Antall liker
0
...nå som Motron er stengt til 1. februar? ???
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.378
Antall liker
102.343
Torget vurderinger
23
Det er vel ingen som selger rør over disk lenger i Oslo, i så fall tror jeg det er enstaka tilfeller, men jeg sverger ikke på det.
 
N

nb

Gjest
Tviler på at noen kan skaffe det du skal ha før 1. Februar uansett.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.958
Antall liker
13.283
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
hva med han der Tandberg/brukt butikk reparatøren borte på Kampen?
han hadde mye rart
mvh
Leif
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.746
Tor på Lyric har vel også hatt noe, men det er kanskje mest utgangsrør.

Egentlig burde kanskje de butikkene som selger rørutstyr hatt et lite lager av det mest nødvendige?
 

cobra

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2006
Innlegg
290
Antall liker
1
Tro det eller ei, men Elfa selger faktisk rør... Ikke så veldig stort utvalg, og du må bestille, og evt hente det hos dem i butikken på Sandaker.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.958
Antall liker
13.283
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
hvorfor er det ingen som har spurt hva du er ute etter?
sitter alle og ruger på beholdningene selv?
mvh
Leif
 

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Innlegg
166
Antall liker
0
Takk takk Leif og alle andre. Det jeg trenger er 8 stk KT 88, 6 stk. 12ax7 og 8 stk. 12at7 ( 2 komplete sett til Mc 275). Egentlig det er bare et matched par som skulle hjelpe til Motron kommer tilbake - en kt 88 blir ferdig- men jeg hadde uansett tenkt å kjøpe 2 komplete sett så... om noen hadde noen som var lite brukte eller nye. Er ikke sikkert hvilken brand jeg skulle investere for de neste 2-3 år men det er så lite utvalg her i Norge og da jeg snakke om jj kt 88 blue glass eller Electro Harmonix, eller t.o.m. Black sabel, de fleste mener de er ikke nok stabile, eller mange feil eller jeg vet ikke hva så, det viser seg at her det man må kjøpe er ( med alt respekt) det Motron eller Neby-hifi selger ( og tjener god).
Ps. Ikke misforstår meg, jeg har handlet et par ganger hos Motron og synes service var topp ;)
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
cobra skrev:
Tro det eller ei, men Elfa selger faktisk rør... Ikke så veldig stort utvalg, og du må bestille, og evt hente det hos dem i butikken på Sandaker.
Vær obs!
Spør hva Elfa egentlig kan levere. Dobbeltsjekk tre ganger.
De har desverre ikke peiling på rør lenger.
Jeg fant QQE03/12 hos Elfa til en utrolig pris. Jeg ville bestille et "lass", men spurte heldigvis om produsent.
Svaret var at de var produsert i USA og oppfylte RoHS direktivet. Da blinket varsellampene.
Etter litt mer spørring fikk jeg vite at prudusent var HALFIN(?). Blinklysene slukket ikke.
Det ble ingen handel.
 

Serialcat

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2009
Innlegg
323
Antall liker
119
Sted
Østfold
Torget vurderinger
2
Du kan jo høre med Olav Flugsrud På Audiocompaniet. Hender han har rør,
ellers skaffer han deg deg det du vil ha. Coplandforsterkerene han selger
bruker jo kt88.
 

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Innlegg
166
Antall liker
0
Fenalaar skrev:
Mon tro om ikke Morten på NAT har, iom at han selger rørforsterkere...

http://norskaudioteknikk.no/

Johan-Kr

Ja, Morten forsatt selger rørfosterker men rør bestiller han fra Neby hi-fi bl.a. Jeg selv ringte til Neby og prisene for Sovtek kt 88 ( originale med McIntosh logo )v ar skammelige dyre, ca kr 700 stk og i tilleg spurte meg mye rar som at han måtte vite hvilke serie nummer mine forterkere hadde,for å bestemme hvilken type pinn skulle ha rørene jeg eventuell skulle kjøpe så da han fikk vite at jeg hadde 2 Mc 275 med forskjellige ser. num. ( skulle bare mangle) jeg helt sikkert skulle bruke forskjellige kt 88 ??? ???.
Nå spørre jeg dere som kan om kt 88, hvilken skulle være den beste/optimal type rør, Gold Lion - nye utgavene siden jeg er ikke rik- eller Svetlana C winged? Takk på forhånd
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.500
Antall liker
6.873
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Jeg har kjørt et par runder med Billington Gold 6550A i min Cary SLA70B sig, men byttet til Svetlana Winged C kt88 for noen måneder siden, og er veldig godt fornøyd med de.

Johan-Kr
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.417
Antall liker
17.114
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
MusikkGal skrev:
Nå spørre jeg dere som kan om kt 88, hvilken skulle være den beste/optimal type rør, Gold Lion - nye utgavene siden jeg er ikke rik- eller Svetlana C winged? Takk på forhånd
Winged C :)
 
Topp Bunn