Hvor kan jeg kjøpe sterke jalapenos

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Jeg har etterhvert utviklet en forkjærlighet for syltede jalapenos av den sterke typen. Rema hadde en som ikke var så aller verst, men nå er den borte. Nå har alle butikkene her bare de kjipe typene som ikke smaker stort. Blaeh.
For en tid tilbake var jeg på et hotell på Tjøme. Der fikk jeg hele, syltede jalapenos. De reiv skikkelig. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt slike?

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Jeg ville forsøkt nærmeste innvandrerforretning. Evt. Meny eller en annen kjede med godt utvalg. Alternativt kan du be kjøpmannen ta det inn.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Sannsynligvis i en delikatesseforetning eller på Meny.

Men hvorfor ikke ringe til det nevnte hotellet og spørre dem direkte.

De bør jo absolutt ta det som et komplient.

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Jeg vet ikke hvor du bor, men du kan sjekke ut Gutta på haugen. De har et bra utvalg og har kanskje sterke jalapenos.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Det kommer ikke an på merke. Jalapenos er vanskelige og uforutsigbare. Det er rett og slett vanskelig å vite om innholdet i et glass er sterke eller milde jalapenos. Dette har jeg fra min svogers mexikanske kjæreste, så jeg regner med at vi kan stole på at det stemmer. Det stemmer ihvertfall med min erfaring fra remas utvalg. Noen ganger sterke og andre ganger milde, fra samme leverandør. Altså, "you never know".

Anbefaler til slutt nachochips med refried beens, jalapenos og ost. Noen få minutter i ovnen til osten bobler godt. Husk rømme,....og cola! Mmmmmmm.... :D.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Jeg vet ikke hvor du bor, men jeg er ganske sikker på at de har slike på Sultan marked her på grünerløkka.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.999
Fikk kjøpt bra jalapeños på Meny for en tid tilbake. Men som det påpekes tidligere, det synes å være litt variasjon på kruttet, selv hos samme produsent.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5
Ultra har godt utvalg av det meste.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Centra Høvik har Jalapenos har jeg fått bekreftet av ferskvaresjefen der (bruttern)
Men han kunne ikke på stående fot (på ferie) fortelle om hvilken type de har.

G

Gjestemedlem

Gjest
Noen ferskvaredisker har ferske jalapeno. De jeg har smakt på er aldeles et par klasser over de syltede i kraft og styrke.

Snakk med noen på et pizzabakeri eller som driver butikk og handler engross. Det får man ofte jalapenos i 5 liters bokser til litt over hundrelappen. Og den står seg godt i egnet embalasje.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Det jeg pleier å kjøpe er en type som heter RIO SANTO "tasty selection" Jalapenos. 550g glass med lokk.
De synes jeg er gode!!! De har dem på Tyrkiske og slikt matvaresteder. 19.90kr betalte jeg for det glasset jeg har nå! Namme!!!
Sånn ser labelen ut.

mvh

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
525
Sted
Bergen
Sylt selv. Veldig sterk og svært god. Vi kjøpte den ferske chillien (av jalapenos type) på en vanlig safari-butikk i Bergen.

Topp Bunn