Hvor kan jeg kjøpe små skruer?

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Har ikke målt akkurat hva jeg trenger, men hvor kan jeg kjøpe små skruer? Typ M3x5mm torx med kon på skruhodet.
 

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
2.308
Antall liker
2.511
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Prøv en hobbysjappe av typen elefun, norwegian modellers osv. Er mye 3 mm i biler & helikopter...
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Har ikke målt akkurat hva jeg trenger, men hvor kan jeg kjøpe små skruer? Typ M3x5mm torx med kon på skruhodet.
Bauhaus har mye. Enkelt om du ikke bor for langt unna. :cool:
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.919
Antall liker
1.984
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3

Audiosan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.08.2018
Innlegg
427
Antall liker
228
Alt slikt bestiller jeg på E-bay. Litt lang levering. Men er nesten gratis. og utvalget er enormt. Både av blanke og sorte, torx, stjerne eller umbraco. Flatt hode eller forsenket.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.338
Antall liker
8.433
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Har liggende jeg men lengre, du kan vell kappe de? Hvor i lande bor du?
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.247
Antall liker
3.492
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Tools har maskinskruer i løsvekt på de fleste av sine butikker. 300 kroner kiloen eller så. Du betaler selvfølgelig for det du vil ha Om de har akkurat din type vet jeg ikke.

Hvor mange trenger du? Hvor lange skal de være?
Om lengden er 12mm eller så har vi massevis av dette på jobben. Riktignok med litt blå loctite på.

Slike:
 
Sist redigert:

Audiosan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.08.2018
Innlegg
427
Antall liker
228
Tools har maskinskruer i løsvekt på de fleste av sine butikker. 300 kroner kiloen eller så. Du betaler selvfølgelig for det du vil ha Om de har akkurat din type vet jeg ikke.

Hvor mange trenger du? Hvor lange skal de være?
Om lengden er 12mm eller så har vi massevis av dette på jobben. Riktignok med litt blå loctite på.

Slike:
De der har jo ikke forsenket hode. Trådstarter sier omkring 5mm lengde. Men det vil jeg tro er gjengepartiet bare. Så 8-10mm med forsenket hode blir vel det korrekte.
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.902
Antall liker
3.228
Har ikke målt akkurat hva jeg trenger, men hvor kan jeg kjøpe små skruer? Typ M3x5mm torx med kon på skruhodet.
ebay eller Aliexpress plejer jeg å kjøpe på. Langt det billigste men det kan gå en del tid. Gerne 2-3 uger.
 

Torvbakkane

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2019
Innlegg
844
Antall liker
916
Sted
Alver
Hei, sjekk ut denne siden/linken hos RS Components
Dei har litt forskjellig i 3mm forsenket skruer.
Men ser ut som det meste da er umbrako ikkje noe spesielt i Torx.
 

Torvbakkane

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2019
Innlegg
844
Antall liker
916
Sted
Alver
Og disse bør sjekkes, ref adresse er UK, Link til WESTFIELD FASTENERS
linken er for A2 kvalitet, men dei har også A4 kvalitet, ellers stort utvalg i skruer. Bestilling over £40 nett gir fri frakt sies det på siden.
Men har ikke noen erfaring med dei selv.
 
M

MarkusH

Gjest
Til nå har jeg kjøpt ønsket diameter, hode og form og kappet i ønsket lengde. Gjorde det for innfestinga i basstårna, det ble 6* 16 skruer som alle måtte kappes. 😝 I kino-subba endte jeg med essve 5,0*30 treskruer, funker knall. (y)
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.957
Antall liker
11.365
Sted
Ytterst i havgapet...
Dette er faktisk i ferd med å bli et reelt problem pga den sterke kjededannelsen på det meste av forretninger her til lands.... Du får det som den/de lokale kjedene kan tilby, enten i blisterpack eller i hele esker til god overpris... om du har et org.nr. å slenge i bordet kan du saktens få kjøpt hele esker hos grossistene...
Jeg har kikka etter messingskruer i M8-10 med hex hode , sånn 10 stk av hver... men ikke, ikke.... fant et tullefirma som skulle ha 20kr stk..
 
  • Liker
Reaksjoner: ePi

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.515
Antall liker
6.917
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
RS components har M8 ihvertfall, men i poser på 50 stykker. Skal du ha hex-hode, så må du søke på brass bolt.

Johan-Kr
 

kjtl

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.03.2017
Innlegg
132
Antall liker
149
Torget vurderinger
1
Amazon kan også være kjekt til slikt. Og det er billigere å bestille et sett på 100+ deler derfra enn å bestille feil mer enn én gang fra en norsk butikk, har jeg erfart.
 
Topp Bunn