orso skrev:
bluesbreaker skrev:
Ble litt interessert nå

Forstår jeg rett slik at Hypex er varmere i lyden enn ICEpower (i BelCanto).
Er disse Hypex modulene i bruk av forsterkerprodusenter eller er det bare DIY?
For å spørre på en annen måte:Hvor finnes og hvor får man kjøpt klasse D som låter på den varme sida?
Hva er Wired 4 Sound forsterkerne bygget rundt?
Hypex UcD er ikke varmere i lyden enn IcePower. UcD er mer nøytrale. Og si at de har en varm lydsignatur er å trekke det veldig langt IMO. Godt mulig NCore er enda mer nøytrale, men UcD er ikke det man velger dersom man ønsker en utpreget varmt låtende forsterker. De er ikke i nærheten av det.
Jeg tror Asbjørn mente at de største UcD modulene (700) låter en anelse varmere enn de mindre (400 og 180). Jeg har kun erfaring med 400 og 180, og de låter alt annet enn varmt synes jeg. Har hatt IcePower 125ASX2. Den er litt varm i sammenligning med UcD, men ikke i nærheten av det man opplever fra en EC, Abrahamsen eller rørforsterker. I forhold til de blir IcePower ASX2 nøytralt egentlig.
Det vert uansett ganske spissfindig her, og vi burde understøtte orda vi brukar med nøyaktig det vi høyrer. Eg tippar "varmt" og "kaldt" (eller "klinisk") vert litt for sterke ord i slike samanhengar.
"Utprega" varm eller kald er korkje NuForce eller W4S, og sannsynlegvis ikkje Hypex eller Bel Canto heller. Elles er det ganske stor skilnad på dei ulike modellane til EC, sjølv om dei må seiast å ha ganske lik lydsignatur. Og når det gjeld rørforsterkarar er det stor skilnad på t.d. gamle Conrad Johnson og ARC frå slutten av 90-talet, både når det gjeld oppløysing og klang. Såleis vert "nøytral" også ganske meiningslaust.
Tanken om å kunne måle seg til kva forsterkar som er "nøytral" er forlokkande. Likevel er det sansane via øyret og dernest den subjektive persepsjonen til lyttaren som må avgjere kva som er nøytralt. Og så langt kan vi ikkje kople forsterkaren direkte til hjernen, men via ein høgtalar, i eit lytterom.
Det næraste vi då kjem, er å samanlikne lydattgjevinga med ei tilsvarande musikkhending i rommet. Dette er vanskeleg å få til i praksis (og vi får feilkjelder uansett; mikrofon, kablar, opptaksmedium...). Det nestbeste er då å samanlikne forsterkar med forsterkar, og halde alle andre parametrar like. Eg prøver etter fattig evne å gjere dette, og opplever då skilnad mellom forsterkarar. Det er mange "idrettar" her (romoppleving, makro-/mikrodynamikk), men vi snakkar vel helst no om klang?
Det er utruleg lett å høyre skilnad på klang i ein A/B-test, men det er samstundes den "idretten" som hjernen lettast kompenserar for. Det vert som det fargestikket vi får når vi går frå dagslys til ei kunstig lyskjelde/farga lys. Vi legg merke til det nokre sekund, og deretter bryr vi oss knapt. Audiofile er gjerne kresne på dette, men prøv eit multikanalsanlegg med ein god film du ikkje har sett før. Personleg slit eg med å halde fokus på persepsjonen av klangbalanse i slike situasjonar...
Uansett kjem vi ikkje bort frå at ein komponent berre kan vise sine eigenskapar i ein kontekst, i samanheng med eit anlegg av fleire komponentar. Såleis vert det uhyre vanskeleg å peike på kva som er den perfekte, "nøytrale" forsterkar.