Hvor får man tak i kjøleribber?

christianlie

Medlem
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
20
Antall liker
0
Jeg trenger noen formidable kjøleribber. Ønsker design noe lignende Mark Levinson no33. Noen av dere som har noen gode tips?
 

christianlie

Medlem
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
20
Antall liker
0
Disse har mye ja, men ikke noe som ligner på det man finner på MarkLevinson 33... :(
 
T

timc

Gjest
Ribbene til ML 33 er sannsynligvis spesialbestillt. Jeg tror fischer kan lage customribber på bestilling, men dette blir i så fall dyrt.
 

Mj12

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
86
Antall liker
0
Jeg kan låve deg at skal du bestille en kopi av ml 33h blir det DYRT (jeg har selv hatt 33h)
De veier i overkant av 100kg pr stk. kan tenke meg at 30% av vekten er kjøleribbene.. hvis ikke mere..
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Du finner nok ikke noe som ligner paa de tidligere ML ribbene.  

Jeg leste en artikkel om dette for et par aar siden. Designet er veldig effektivt, men de ble spesialdesignet og laget for ML, og var grisedyre.  Selv naar de ble bestilt i "bulk" av fabrikken.  Naar Harman gruppen (er det ikke det de heter) tok over eierskap av ML, ble disse ribbene vurdert for kostbare aa faa laget. (naar okonomene faar bestemme, er det ikke alltid kvalitet som faar 1ste prioritet)

Dersom du er paa et "cost no object-mission", vil jeg anbefale deg aa sjekke ut en aller annen webside for ML-tilhengere i USA (har desverre ingen link) og forsoke aa faa adressen til de som laget disse ribbene.  Er du heldig, kan det vaere at de har noe liggende, men skal de produsere et sett for deg, blir det nok billigere aa kjope et sett forsterkere paa bruktmarkedet.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Du finner nok ikke noe som ligner paa de tidligere ML ribbene.  

Jeg leste en artikkel om dette for et par aar siden. Designet er veldig effektivt, men de ble spesialdesignet og laget for ML, og var grisedyre.  Selv naar de ble bestilt i "bulk" av fabrikken.  Naar Harman gruppen (er det ikke det de heter) tok over eierskap av ML, ble disse ribbene vurdert for kostbare aa faa laget. (naar okonomene faar bestemme, er det ikke alltid kvalitet som faar 1ste prioritet)

Dersom du er paa et "cost no object-mission", vil jeg anbefale deg aa sjekke ut en aller annen webside for ML-tilhengere i USA (har desverre ingen link) og forsoke aa faa adressen til de som laget disse ribbene.  Er du heldig, kan det vaere at de har noe liggende, men skal de produsere et sett for deg, blir det nok billigere aa kjope et sett forsterkere paa bruktmarkedet.
T.o. så ble firmaet/varemerket Mark Levinson overtatt Harman Kardon nesten (?) tiår før ML 33 ble lansert, og de gamle ribbene som ble brukt i 2X serien var ganske ordinære (om enn kanskje litt omstendelige mht. montasje) std. produkter.

mvh
KJ
 
T

timc

Gjest
Ble ikke Madrigal kjøpt opp av HK rundt 2000?

2x serien bruker forøvrig "standard" ribber. Men de er ikke billige.

Mvh
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Ble ikke Madrigal kjøpt opp av HK rundt 2000?

2x serien bruker forøvrig "standard" ribber. Men de er ikke billige.

Mvh
Dette var det ikke helt lett å finne ut av. Men her er uansett noen punkter:
ML ble stiftet i 1971
ML the man stiftet Cello ca 1975
Harman International eide ML the brand (dvs. Madrigal) i 1994. Når de tok over er noe mer uklart.

Men uansett, kjøleribber type godt voksne er dyre uansett hvordan man vrir og vender på det, og de blir ikke billigere av å være spesial designet.

mvh
KJ
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
7
Det går an å ta kontakt med Hydro Aluminium eller Raufoss Aluminium og høre om de har noe som kan brukes. De ekstruderer veldig mange forskjellige profiler, og har du litt flaks kan det godt tenkes at de har noe vrak liggende som du kan bruke. Har selv skaffet meg en del fine kjøleribber på denne måten.
 
Topp Bunn