Hvor er Berg blitt av....

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.729
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Vi hadde tidligere en bruker her på forumet som het Berg - han stilte server til disp...

Jeg har lagt en god del bilder den serveren - blant annet i tråden om mitt anlegg - nå ser det ikke ut til at denne serveren er oppe lenger..

Noen som vet hvor man kan få tak i ham...?

Mvh
OMF

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.290
Torget vurderinger
2
Ble slutt på å få lov til å bruke den. La ut bilder med den metoden jeg også. Og de bildene er blitt sletta. Så nå sitter jeg her, og har ikke peiling på og legge ut bilder. Trist.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.574
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Berg hadde en kjempetjeneste oppe men folk misbrukte den og la ut bilder som absolutt ikke hadde noe der å gjøre. (EDIT: Mener jeg å huske)
Har selv hatt en "public" server gående og det ble for mye uetisk innhold lagt inn at jeg måtte også ta den ned.
Det er mulig å legge ut bilder direkte på HFS (Det er endel tråder om dette allerede).
Ellers finnes det mange billedtjenester der ute. flickr, picasa etc.

Status på de bildene lå på Berg sin server aner jeg ikke.

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,8211.0.html

Tor S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Antall liker
119
Torget vurderinger
2
Hei.
Det er synd Berg ble borte for de som brukte han.

Rolfozzy skriver:
Ble slutt på å få lov til å bruke den. La ut bilder med den metoden jeg også. Og de bildene er blitt sletta. Så nå sitter jeg her, og har ikke peiling på og legge ut bilder. Trist
Tror jeg får komme innom deg og hjelpe deg, Rolf :)

tor

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Det som var fint med tjenesten Berg tilbød var muligheten for å se innlegget (med bilder) før en la den ut (forhåndsvisning).
Det som var/er ulempen er at bildene nå er borte.
Det er ikke alt for vanskelig å bruke HFS sin egen, men som sagt jeg skulle gjerne hatt muligheten til forhånsvisning.
Dette grunnet at en en gang i blant gjør feil og jeg synes det som oftest er vanskelig å rette opp senere under redigering.
Noen ganger må jeg bare slette hele innlegget å starte på nytt.
Den ene feilen jeg noen ganger gjør er å trykke feil på/mellom plasser opplastet bilde inn i selve innlegget kontra plasser opplastet bilde her
Den andre feilen er galt bilde, og selvfølgelig er begge kun min egen feil, men med forhåndsvisning ville en få bedre oversikt over hvordan det vil bli seende ut (selvfølgelig) og kan dermed gjøre eventuelle forandringer/rettinger før det blir lagt ut.
Slik som det fungerer nå, så føler jeg at det er vanskelig å pyntelayout i etterkant.
Dermed burde mitt ønske ha blitt tydeligjort :D
Mvh.KW

Tor S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Antall liker
119
Torget vurderinger
2
Ser ikke ut som du trenger noen hjelp ;D

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.290
Torget vurderinger
2
;D ;D Mitt bilde ble så lite.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.729
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Beklager dårlig research fra min side.
Jeg sendte en PM til Berg - han måtte for en kortere periode begrense tilgangen til serveren. Det har han åpnet opp igen nå - alt er altså som før!

Takker igjen for denne supre tjenesten.

Mvh
OMF

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Ellers så har vi imageshack.us som i mine øyne er helt ideell for slike formål, ingen registrering, bare å laste opp bilde å poste det her. Personlig bruker jeg bare den.

Topp Bunn