hvor enkelt og drifsikkert fra pc

L

lasse5214

Gjest
Hvor enkelt og driftsikkert kan man få avspilling fra pc.
Sett at man (jeg) ikke har kunskap eller mulighet til
å være/bli datakyndig.

High end lyd er ikke et mål her. Derimot enkelhet og ikke minst
drifsikkerhet.

Plug and play. Hva finnes til en rimelig penge + - 5000.
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Har du dac?
Isåfall. Kjøp en mac mini, gjerne en brukt fra finn.no, og en optisk kabel. Kjøper du nyere enn 2010, må du kjøpe en ekstern dvdspiller (finnes i applestore) til å rippe med. Skaff et abonnement på spotify, wimp etc.
Det er 500gb harddisk, så du får god plass til filer. Holder en stund for å si det sånn. trenger du mer plass senere kan du kjøpe en ekstern harddisk..
Har du ikke dac, kan du kjøpe noe enkelt alla halide sin dac, eller en dacmagic.
Ca. 5000
Grunnen til at jeg anbefaler Mac er at det er lett å få det til å funke.

ole
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Bruker også vortexbox. Ufattelig enkelt å sette opp og er vedlikeholdsfri.
Krever lite ressurser og kan kjøre på nærsagt alle utrangerte pcer
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.429
Antall liker
35.214
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Det er lite som kjører fra en Squeezebox Touch i bang-for-the-buck-kategorien. Det tilhørende server-programmet som kjører på PC'en, Logitech Media Server, kan lastes ned gratis. I tillegg ville jeg brukt noen få kroner på dBpoweramp, som er et program for å rippe CD'er til datafiler, og som inneholder mange funksjoner for å sikre at ting blir riktig første gang. Det finnes andre alternativer, men jeg har gode erfaringer med det programmet. Jeg vil anbefale å sende musikkfilene fra PC til Squeezebox via trådløs eller kablet nettverksforbindelse, heller enn f eks USB. Det er ikke vanskelig å sette opp, og hvis du allerede har en gammel PC og et trådløst nettverk i heimen, er du nesten der allerede. Total kostnad ca et par tusen kroner, lydkvalitet minst på høyde med de aller fleste CD-spillere til ti-tjue ganger den prisen.
 
L

lasse5214

Gjest
Hei og takk for gode svar.

Jeg har ikke dac og min pc har tatt
kvelden så derfor må jeg finne på
en god og billig løsning.

Lasse :)
 
Topp Bunn