Mine foreldre hadde Peugeot 504 og 505, og jeg "arvet" 505`en når han kjøpte ny, og etter en tur innom Seat Leon (den var plaget med trøbbel) har jeg nå har nå hatt en Xantia Stv (99) i mange år.. Jeg tror jeg har blitt litt frankofil, for jeg har -veldig- lyst på ny Citroën når jeg får råd

... Jeg/vi har kanskje vært heldig, men har tross alt vært gjennom noen biler som har vært helt superstabile og gode.. Mazdaen jeg kjøpte som nr 2 bil har kosta meg mer i verkstedutgifter enn Xantian.. Eneste jeg har å utsette på Citroën er merkeverksted! har hatt noen selsomme opplevelser der.. (spes Citroen på Ensjø,
ikke dra dit!!) Gjennomsnittsalderen på gutta på verkstedet der er (var - for et par somre siden iallefall) ca 16 år, og de øver seg på bilen din (ok, det er sikkert ikke helt sant, men jeg følte det slik sist jeg var der .. 4 ganger på ei uke og de fiksa ting og fakturerte meg for ting som ikke var ødelagt...)
Jeg synes Xantian min holder seg utrolig kompakt og fin i fisken.. Den har ingen ulyder selv om den har gått snart 200k og har blitt -mishandlet- av fruen i flere år
Hydraulikken på bilen min ble nettopp fiksa (bytta kulene og div), og det kosta mye mindre enn forventet.. men det ble IKKE gjort på merkeverksted! .. (mulig det hadde vært dyrt da)
Tror uansett uavhengig av bilmerke / modell, så er det smart å velge en modell som har vært i produksjon noen år.. mao ikke kjøpe brukt den første årgangen av en helt ny modell.. Da bør de vanligste feilene / svakhetene være utbedret.