Hvor bra er Cafe Del Mar CDene ?

D

dustcap

Gjest
Er Cafe Del Mar CDene hifi-mat, eller er det mer noe remixet som er midt på treet?

En favoritt jeg har CDen av er Cafe Del Mar Volumen Cinco, men jeg vet ikke helt hvordan de andre utgivelsene er.

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
For meg er det tidenes mest kjedelige musikk 'sjanger'.
Har hørt mye av det opp igjennom årene og det har vært en forbausende mangel både på teknisk og musikalsk kvalitet ift. mengden musikk.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
De er litt opp og ned, men lydmessig, så er de litt sånn midt på treet!

bjornid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.10.2007
Antall liker
134
Sted
Ensjø, Oslo
Jeg kjørte Cafe del Mar Vol. 1 gjennom MasVis med dette resultatet. Utgivelsen fra 1994 ser ut til å ha noen hifi-kvaliteter som forholdsvis bra dynamikk og lite komprimering, men musikken som sådan er, som det nevnes, temmelig kjedelig. Dynamikken minker og komprimeringen øker utover 90-tallet og 2000-tallet. Den siste jeg har, vol. 15 er overkomprimert, som så mye annet fra perioden.

Skjermbilde.JPG

D

dustcap

Gjest
Jeg har hatt anledning til å prøvelytte til de forskjellige utgivelsene, Cafe Del Mar Volume 1 til 14. Men lurer på om noen album var bedre enn de andre? Da jeg ikke har gjort meg opp noen mening om det helt selv. Husker ikke helt alle albumene.

Jeg husker at Cafe Del Mar volume 5 ble solgt i butikkene, og ble begeistret for denne "sounden" til Jose Padilla. Derfor jeg kjøpte den. Han som remixet eller samlet sammen volume 5. Lyden er ganske varm, og har noe club preg, og låter ganske interessant, med endel vokaler.

Er det slik at kvaliteten er ganske jevn gjennom volume 1 til 14, eller er noen album vesentlig bedre ??

Evo III

Be Who You Are
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
65.595
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
86
For oss som var på cafe del mare på 80 tallet og så på sol nedgangen,er det noen bra sanger til og mimre etter ;)
Men sånn generelt er det ikke særlig god lyd eller musikk.

O

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.734
Sted
Hus
Kan Sjekke ut Hotel Costes serien også. Synes det er bra lyd på disse. Samme med Buddah Bar :)

Topp Bunn