Hvor ble det av Fidelity-tråden, er det bare jeg som har fått bladet??

K

kbwh

Gjest
el_mariachi skrev:
Dette har sikkert vært diskutert før men "here we goes":

Hva slags prispolitikk er det Fidelity kjører? I Danmark koster bladet 89.DK = 97.NOK noe som er helt logisk, mens den svenske prisen er satt til 89.SEK = 78.NOK. Mens vi stakkarene i Norge må betale NOK.98. Hva er logikken i dette? Mener redaksjonene at alle bør dra på harrrytur?
For hva kan være grunnen til att bladet koster NOK.20 mindre i Sverige? Logisk sett skulle det kostet SEK.112
De forsøker å komme inn på det hifibladmaredet i Sverige. Markedsføringsårsaker, altså.
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Men hva med prisen?

el_mariachi skrev:
Dette har sikkert vært diskutert før men "here we goes":

Hva slags prispolitikk er det Fidelity kjører? I Danmark koster bladet 89.DK = 97.NOK noe som er helt logisk, mens den svenske prisen er satt til 89.SEK = 78.NOK. Mens vi stakkarene i Norge må betale NOK.98. Hva er logikken i dette? Mener redaksjonene at alle bør dra på harrrytur?
For hva kan være grunnen til att bladet koster NOK.20 mindre i Sverige? Logisk sett skulle det kostet SEK.112
Det er en grunn til at Norge flommer over av svensker som jobber her. Vi tjener langt mer en dem, indeksert. En svenske syns han får dobbelt årslønn for samme jobb om han jobber på denne siden av kjølen -- og det må Fidelity ta hensyn til om de ikke skal prise seg helt ut.
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.476
Antall liker
3.306
Torget vurderinger
1
Så vidt jeg husker fra sist gang prisdifferansen ble diskutert, så er en av årsakene at Norge har høyere MVA på tidsskrifter.
 

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Innlegg
1.457
Antall liker
2
Nok en bra utgave av Fidelity når det gjelder tester og artikler. Billedkvaliteten står denne gang ikke i forhold til teksten. Særlig på annonser vises digitale artifakter og andre bilder preges av støy. Men det er egentlig for bagateller å regne...?
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.447
Antall liker
2.632
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Håper det ankommer postkassen snart...
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Har så vidt fått skummet gjennom Fidelity og jeg synes det var ett flott blad denne gangen! Spennede utvalg av tester og mye nytt. Spesielt artikkelen om Linn`s nye digital-produkter for streaming fra pc/server var interessant! De skriver at både Linn Akurate DS og Klimax DS er bedre enn CD på alle områder. Er det noen som vet hva slags CD-spiller de testet mot.
 
K

kbwh

Gjest
Spennende det der, tomerik.

Jeg undres:

1)
Hvis Akurate DS låter bedre enn
Akurate CD med den samme plata
(F.eks Redbook sølvskive av Linns kjente innspilling av Messias, mot harddiskkopi),
Hva skyldes det?

2)
Hvis Akurate DS låter bedre enn
Akurate CD med den samme plata
(SACD-sølvskive av Linns kjente innspilling av Messias, f.eks. mot hi-rez nedlastet PCM av samme),
Hva skyldes det?

Spennende tider dette, både for de som bare vil nyte og for de som vil vite hvorfor de nyter bedre.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
tomerik skrev:
Har så vidt fått skummet gjennom Fidelity og jeg synes det var ett flott blad denne gangen! Spennede utvalg av tester og mye nytt. Spesielt artikkelen om Linn`s nye digital-produkter for streaming fra pc/server var interessant! De skriver at både Linn Akurate DS og Klimax DS er bedre enn CD på alle områder. Er det noen som vet hva slags CD-spiller de testet mot.
Vet ikke hva de har testet mot i Fidelity, men jeg vet at de testet Klimax DS og Akurate DS mot Akurate CD samt noen heftige andre cd-spillere i et tysk hifiblad. Tror du finner link (og oversettelse) på Linn sine sider.

Roy
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.447
Antall liker
2.632
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Ser mange fikk sitt blad den 26 februar... Også i trøndelang. Bor skarve 50 mil nord for bartebyen, og det er fortsatt ikke kommet idag, 7 Mars. Ligger med tidenes influensa, så det hadde jo vært kjekt å fått nå. Får etterlyse det om det ikke kommer i dag heller.
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Jeg er så enig så enig. Bra av fidelity, dette.
Ja, de har gått over til 10mpix kamera nå, blir ikke bedre...........
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
R.E.S. skrev:
tomerik skrev:
Har så vidt fått skummet gjennom Fidelity og jeg synes det var ett flott blad denne gangen! Spennede utvalg av tester og mye nytt. Spesielt artikkelen om Linn`s nye digital-produkter for streaming fra pc/server var interessant! De skriver at både Linn Akurate DS og Klimax DS er bedre enn CD på alle områder. Er det noen som vet hva slags CD-spiller de testet mot.
Vet ikke hva de har testet mot i Fidelity, men jeg vet at de testet Klimax DS og Akurate DS mot Akurate CD samt noen heftige andre cd-spillere i et tysk hifiblad. Tror du finner link (og oversettelse) på Linn sine sider.

Roy
Hei Roy, qluet her er at de ikke hører forskjell på noen ting, akkurat som alle oss andre :eek:
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Så lenge bladet finnes på Flesland når jeg drar på ferie i morgen spiller det ingen rolle hvorrdan innholdet er. Det holder som oftest til noen timers underholdning ;D
Men Knut, jeg junne ønske meg litt flere sprell angående kameravinkler og layout generelt. Det skader ikke med litt kreativitet og lekenhet (ala hifi-+)...Og uten å vite hvordan det er med det analoge i siste nummer...please, la Gunnar slippe til med anmeldelser av vinylspillerutstyr og vinylskiver!

:)
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
kjoenik skrev:
kreativitet og lekenhet (ala hifi-+)
Hehe, du er ikke seriøs her?
Mitt favorittblad er nok hifi+, men det er ikke fordi bildene og layout er preget av "kreativitet og lekenhet" ;D
Finnes vel knapt et blad som er mer preget av mal og oppsatt rekkeflølge?
Bildene er informative og holder som jeg kan se meget høy kvalitet, men det er de samme type bilder i hvert nummer.

Men fint blad er det!!

R
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Sitter og koser meg med strålende blad!

Mye interessevekkende her. Den lekre finske Penaudio var et ekte sikleobjekt. Hva med en shootout mot Gjallarhorn 215 ved et senere høve?

Også kjærkomment med en nøyere titt på parasounds rimeligere pre med aktivt filter. Veldig allsidig sak og anstendig priset.

Men plutselig hopper det i brystet: Rognlien mener å savne gamle Blacmore og bruker ord som peker i retning av at den gamle gitarridder har flyttet inn i en lettstelt et-roms med torvtak. medfører det riktighet, eller hander dette om at mannen den senere tiden har levert heller testosteronfattig klimpremusikk?

hva?

mvh
Sniff
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.187
Torget vurderinger
2
Sniff skrev:
Sitter og koser meg med strålende blad!

Mye interessevekkende her. Den lekre finske Penaudio var et ekte sikleobjekt. Hva med en shootout mot Gjallarhorn 215 ved et senere høve?

Også kjærkomment med en nøyere titt på parasounds rimeligere pre med aktivt filter. Veldig allsidig sak og anstendig priset.

Men plutselig hopper det i brystet: Rognlien mener å savne gamle Blacmore og bruker ord som peker i retning av at den gamle gitarridder har flyttet inn i en lettstelt et-roms med torvtak. medfører det riktighet, eller hander dette om at mannen den senere tiden har levert heller testosteronfattig klimpremusikk?

hva?

mvh
Sniff
Hei!!

Nei! Good Ol' Ritchie er IKKE DAU! :) Men det jeg siktet til er ganske rett som du påpeker; han har "forlatt" oss som elsker det han gjorde før, til og med siste inkarnasjon av Rainbow. Jeg liker forsåvidt å høre ham også i hans nye tilbakelente stil, men i dag har jeg hørt på "Burn", og... Ja, da er det lite annet å si.

Mvh
Håkon
 
Topp Bunn