Politikk, religion og samfunn Hvis det er en artikkel om politikk og journalistikk en skal lese før valget

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.697
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg anbefaler gjerne også denne:

Stenna

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.10.2004
Antall liker
9
Var det ikke Skartveit i VG som mente Stoltenberg burde gå av etter å ha forsømt beredskapen? Bra det finnes journalister som kan slå begge veier. Det var på tide med en pensjonsreform siden vi lever lenger, men jeg synes de som slapp unna å stå lenger var litt for unge og aller viktigst: særaldersgrensene som endel yrker har ble ikke tatt med.

Stenna

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.10.2004
Antall liker
9
Spetalen (som opprettet Whatsapp-gruppen) ble senere intervjuet av Stavrum, intervjuet ble betydelig mer interessant enn jeg hadde trodd på forhånd. At det jeg så på som en av landets råeste kapitalister ville snakke varmt om statlig eierskap kom overraskende. Ros av Lahnsteins EU-kamp, Jonas Gahr Støre og Ap som styringsparti vanket også. Men sammenligningen med Hitler kunne han spart seg, selv om poenget om SVs fiendebilde av de som lykkes økonomisk strengt tatt er spot on.

Øystein Stray Spetalen, Aksjer | Øystein Stray Spetalen advarer grønne investorer: – De vil tape alle pengene sine (nettavisen.no)

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.325
Torget vurderinger
1
Jeg anbefaler gjerne også denne:

Å skylde på eldrebølgen er bare patetisk, de fleste eldre har slitt og jobbet et helt liv for å opparbeide seg pensjon og når det må kuttes bør ikke de stå først i køen.

Norske politiker er jo ivrig etter å sende penger ut av landet og i tillegg liker de jo luftslott som er langt ifra gratis, men viktig å kjøpe goodwill og en mulighet for en posisjon internasjonalt.

Og hva med alle de som spiser av lasset uten noen gang å ha bidratt, det er noe å tenke på før valget…

På ti år har har antall mottakere med innvandrerbakgrunn økt med over 70 prosent, mens det har blitt stadig færre mottakere blant befolkningen ellers.

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Antall liker
1.282
Spetalen (som opprettet Whatsapp-gruppen) ble senere intervjuet av Stavrum, intervjuet ble betydelig mer interessant enn jeg hadde trodd på forhånd. At det jeg så på som en av landets råeste kapitalister ville snakke varmt om statlig eierskap kom overraskende. Ros av Lahnsteins EU-kamp, Jonas Gahr Støre og Ap som styringsparti vanket også. Men sammenligningen med Hitler kunne han spart seg, selv om poenget om SVs fiendebilde av de som lykkes økonomisk strengt tatt er spot on.

Øystein Stray Spetalen, Aksjer | Øystein Stray Spetalen advarer grønne investorer: – De vil tape alle pengene sine (nettavisen.no)
Jeg så også dette
Sikkert flink sivilingeniør men har valg sin karriere i business og gjort det veldig bra med sin innsikt/analyser og intelligens og taktikk.
Om han er en guru på flere områder vet jeg ikke noe om.

det var 2 ting han sa som er litt til ettertanke, hvis man skal bry seg i det hele tatt

Nordmenn er ikke europeere, vi er nord atlantere og hva er det ? Så han satte pris på de politikere som har holdt oss utenfor EU.

Det andre jeg bet merke til er at han mener: hva Norge er og driver med er det ingen i verden som bryr seg om, bare vi nordmenn som tror det.

Og så var det de grønne investorer også da som vil tape pengene sine.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.697
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Du burde være forsiktig med å stole på en dame som lover reduserte skatter og avgifter til de fleste, samt stadig flere og bedre gratis tjenester til alle, Roald. Det betyr selvsagt ikke at alle skattekroner blir like fornuftig brukt, selv om det aner meg at vi har noe ulikt syn på hva som er fornuftig.

Pensjonsforpliktelser knuser det meste:

Og så må vi selvsagt få flest mulig ut i arbeidslivet. Å ta mindre deler ut av den store helheten harv dessverre alltid vært en valgvinner og det har noen skjønt bedre enn andre.

Sist redigert:
Topp Bunn