Mobiltelefon og lesebrett Hvilket nettbrett fra Samsung?

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Har fått (eller pådratt) meg oppdraget å finne ut hvilket nettbrett svigermor bør få. De skal visst ha Samsung siden begge har det i telefon, og kjenner grensesnittet. Jeg har lest litt og ser så langt at galaxy tab pro 10" kan virke som just the ticket. Noe som tilsier at man heller bør velge den vanlige tab for ei på seksti som ikke har peiling eller evt andre ting fra samme produsent? Mange takk for innspill

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.414
Egentlig ett fett. Dagens "gamlinger" har en skummel evne til å lære seg ny teknologi lynkjappt.

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
408
Torget vurderinger
7
Skal ikke si at Samsung ikke er bra, men jeg og kona er i slutten av 60 årene. Begge har Samsung telefoner og vant med det grensesnittet som du sier. Kjøpte Samsung tab til kona. Dette funket ikke for henne. Kjøpte derfor en iPad og har ikke hørt en klage siden. Jeg hadde en fra før så hun var ikke helt ukjent med de, men denne klarer ihvertfall en 60 åringen å lære seg å bruke uten vanskeligheter skulle jeg tro. Skal sies at kona ikke har noen erfaring med PC eller nettbrett fra før.

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
3.193
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
32
Niha har et poeng.
Kona som er både erfaren og ivrig pc-bruker, sverger til Ipad'en hun fikk til jul. Ikke en eneste klage. Hun er definitivt ingen teknisk begavet person, og skulle absolutt ha noe som bare virker uten noe form for tukling. Hun testet mitt Sony nettbrett før vi kjøpte, så hos henne er det ingen tvil om hva som er best og enklest i bruk.
Hun får ingen support på Ipad fra meg, da jeg hater Apple-produkter.
Jeg og kona er litt yngre enn 60, men dog.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.660
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Har kjøpt både Galaxy Tab S10.1 og 10.5 og har ingen negative erfaringer med noen av de. Strålende skjerm og kapasitet på 10.5 som nå kan fås for ca 4000 kr i 32 Gb versjon (uten SIM). Virker sømløst og problemfritt. Man alt avhenger jo egentlig av hva man ser for seg at man skal bruke brettet til.

Sist redigert:

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Takk for svar, alle sammen. Vil en standard tab 4 til 2000,- være ok nok?

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Takk for svar, alle sammen. Vil en standard tab 4 til 2000,- være ok nok?
Ja. Absolutt.
Jeg bruker Samsung Pro 8.4 selv. Men til sønnen min, dama, søstra mi og foreldrene mine har jeg kjøpt ipad mini og ipad air.
Rett og slett fordi de er enklere å bruke.
Men nå synes jeg at f.eks Samsung Pro 8.4 er vesentlig råere enn ipad mini for å ta en direkte sammenligning.
Dessuten så låter et 10" nettbrett fra Samsung bedre siden de har høyttalere på toppen kontra i bunnen på ipad. Så for "gamle" ører vil ting være lettere å høre.

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
1.028
Hold deg til en standard tab 4. Noe lavere oppløsning(1280x800) i forhold til pro(2560x1600) og noen ekstra funksjoner, men det betyr vel neppe all verden til litt surfing og e-mail.
Men jeg har godt for deres 12,2", og må få si at den bittelitt større skjermen er utrolig deilig å se på for litt gamle, slitne øyne. Veldig behagelig å bruke. Trykk skjerm tastaturet du får fram er så veslevoksent at eksternt tastatur blir unødvendig. Men det koster mer, så det blir en kost/nytte vurdering.
Men dermed ikke sagt at de ikke vil kose seg godt med mindre skjerm. Mange har dog hoppet heller på iPad som mange mener er enklere i bruk. Jeg har faktisk begge deler, og større skjerm er alikavel herlig for meg personlig. Men på mange ting, så fungerer iPad mer sømløst og kjapt. Enklere i bruk. Blir en personlig vurdering.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Takker igjen for alle svar. Std tab 4 er bestilt, det er nok plenty for disse to som i tillegg har hver sin bærbar. Det blir mao. kun surfing og denslags

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
1.028
Takker igjen for alle svar. Std tab 4 er bestilt, det er nok plenty for disse to som i tillegg har hver sin bærbar. Det blir mao. kun surfing og denslags
Dette er gode og fine nettbrett. Til litt surfing og denslags intet dårlig valg. Tross alt 4.gen til Samsung dette her.

Topp Bunn